Hej Malte!
Lidt input fra mig, der tidligere, blandt andet har været indkøber af store systemer i en stor international virksomhed.
Det ville i min tidligere arbejdsplads være helt utænkeligt at købe et system til flere millioner, med de karakteristika du beskriver (også mellem linierne).
Hvis systemet har taget 8 mandeår at udvikle (hvilket indikerer et større system), så trækker det ned, at din/jeres organisation kun består af 1-2 personer. Hvad er jeres muligheder for support/uddannelse/fejlretning/opgraderinger etc? Hvad sker der, hvis I får den berømte tagsten i hovedet?
At du ikke vil afsløre detaljer (hvilket er helt okay) indikerer, at der er et first-mover potentiale, der omvendt indikerer, at der ikke er tale om et udpræget specialiceret system, men et system, som andre vil kunne udvikle (forholdsvist nemt). Dette trækker ned i pris.
At jeres system virkelig er ekstremt tids- og pengebesparende er der sikkert ingen tvivl om. Desværre er det et kendt fænomen, at større virksomheder er meget forandringsmodvillige og i det hele taget ofte opfører sig meget irrationelt hvad angår vaner, rutiner og effektivitetsforbedring.
Mit råd er, at der ikke er nemme genveje til salg af sådanne løsninger til især større organisationer. I jeres situation bør I indgå en alliance eller joint venture med en større it-forhandler, distributør eller konsulentvirksomhed, som allerede har foden indenfor hos dine potentielle kunder. Det tror jeg maksimerer sandsynligheden for afsætning.
Bedste hilsener
Aleksander