Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advisory board medlemmer søges

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

OK - godt argument, som jeg helt kan tilslutte mig.

Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

...sent indlæg.

i 2007 startede vi en virksomhed indenfor it process løsninger, primært men ikke udelukket rettet mod forsikringsselskaber

Vi har valgt at "ansætte" 3 adv. board medlemmer - et fra hvert område (forretningsmæssigt, teknisk, ledelses/salgsmæssigt)

Personerne er nøje udvalgt og er enten på mellem/topleder niveau eller har en egen successfuld virksomhed.

Er dog i tvivl om honorar og magt niveauet for boardet - er der nogen der erfaringer her?

 

 

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claesw,

 

Når du skriver om magt niveauet? så bliver jeg lidt i tvivl. For mig er et Advisory Board alene et "Ældste råd" uden beføjelser, som alene skal kunne sparre med ledelsen i virksomheden. De skal ikke have ansvar ej heller kompetencer - sådan havde jeg i hvrtfald forstillet mig det. Ellers bliver det jo en reel bestyrelse.

Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med at et adv. board ikke skal have ansvar, men kompetencer er need to have, ikke mindst for at rådgive i strategiske dilemmaer samt at et adv. netop pga disse kompetencer kan trække på deres omfangsrige netværk (awareness, awareness).

Vi vil lave en slagskontrakt med dem som bl.a indeholder honorar, beslutningsdygtighed mm.

Jeg vil mene at et adv. board mht kompetence ikke udskiller sig meget fra en professionel bestyrelse, med ansvar er det netop det modsatte.

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du giver kompetencer, bør der jo følge et ansvar med. De to skal gå sammen efter min mening.

Jeg tror mere på, at man kan skrue en aftale sammen, hvor honoraret er afhænig af en forventet øget omsætning / bundline. Ellers kan man lige så godt lave en bestyrelse.

Nogle der kan belyse dette med erfaringer i forbindelse med honorarer?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)