Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forum og søgemaskiner

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Kort spørgsmål.

Bliver ens side stærkere (som udgangspunkt) overfor søgemaskiner, hvis man tilknytter et forum til sit site?

Og er der nogen der har erfaringer med fora som et "marketingsredskab". Altså ikke som her, hvor forummet er hovedpunktet, men hvor et produkt sælges, og så kan der samtidig lægges op til debat?

Med de venligste hilsener
Søren
Fra Hammel
Tilmeldt 18. Dec 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:16

Hej Søren,

Ja, hvis man har flettet et forum ind i sit site, så kan det godt hjælpe ens søge optimering, hvis det er rigtig knyttet til sitet. Et forum består jo af mange links frem og tilbage (mange interne), og det er jo populært, at have mange links i følge søgemaskiner. Så hvis man tilknytter det rigtigt, og sørger for at holde søge optimerings reglerne, så kan det godt øge ens søge optimering.

Jeg har ikke praktisk erfaring med, at bruge et forum til søge optimering. Men teoretisk kan jeg godt se, hvordan det vil øge ens søge optimering.

VH Niels
Digital Integrator
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:18
Vi bruger forums og blogs på næsten alle de sites vi optimerer for tiden - og effekten er MEGET stor, hvis det gøres rigtigt. Der er dog enormt mange ting der skal være på plads for at lykkedes. Gøres det rigtigt kan det bidrage med flere millioner ekstra besøgende - besøgende, som ellers ikke havde fundet dit website.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 20:23

Dato: 4/14/2006 8:18:20 PM Forfatter: Mikkel deMib Vi bruger forums og blogs på næsten alle de sites vi optimerer for tiden - og effekten er MEGET stor, hvis det gøres rigtigt. Der er dog enormt mange ting der skal være på plads for at lykkedes. Gøres det rigtigt kan det bidrage med flere millioner ekstra besøgende - besøgende, som ellers ikke havde fundet dit website.

Det må du gerne fortælle lidt mere om

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:07

Der er som sagt ekstremt mange forhold der gør hvor effektivt communities kommer til at fungere, og hvor meget ny trafik de driver. For mit eget vedkommende trækker jeg på stort set al den viden jeg og mine medarbejdere har for at få det til at rykke for alvor. Så jeg ved ikke engang helt hvor jeg skal starte og slutte ... men jeg kan da begynde med et par stikord ...

• Teknologi
    Det er afgørende at vælge den rigtige teknologi, som er ordentlig sikker, mulig for dig at tilpasse fuldt ud, og som ikke har nogle uhensigtsmæsigheder indbygget som du ikke kan ændre på.
  • Strategi
    Hvordan kan en blog eller et forum passes ind på jeres website? Hvad findes der af konkurrenter på det marked? Hvordan kan I skille jer tilstrækkeligt ud? Hvordan skal den redaktionelle linie ligge?
  • Drift
    Hvem skal være administrator? Hvordan får i sat gang i debatten. Hvordan vil I håndtere administrationen når mængden af indlæg stiger?
Men det første og største spørgsmål, jeg som regel starter med at stille folk er: Tør I? Tør I lade brugerne komme til orde hos jer, eller er i for top-styret, control-freaks og bange for at nogle skal sige noget grimt om jer eller andre af jeres "venner"? Er der juridiske forhold der skal tages hensyn til (er I f.eks. børsnoteret?).

Jo flere restriktioner i lægger på brugernes mulighed for rimelig og fri kommunikation, jo større er risikoen for at projektet fejler. Hvis ikke jeres website er et godt sted at deltage, finder folk bare et andet. Og et kuldsejlet community er værre end slet intet.

Når det kommer til søgemaskinerne er det sådan set "bare" at tage "den store bog om dynamisk optimering frem" og begynde på side 1. Forums og blogs er i den henseende ikke anderledes end så mange andre CMS, e-shops og andre dynamiske websites - men de udfordringer og fordele det giver. Problemerne skal fjernes og fordelene udnyttes!

Udover alle de almindelige "dynamiske ..." ting man bør gøre for at optimere forums og blogs, er der en række særlige blog og forum-teknikker der også skal udnyttes, herunder brug af RSS til syndikering, tilmelding til særlige RSS-directories, tagging, pings etc.

Hvis I ikke selv har erfaring med communities og søgemaskineoptimering af dynamiske websites vil det nok tage et stykke tid, at få det hel ordentligt på plads. det kan klart anbefales at få nogle folk med, der har prøvet det før og ved lidt om det ...
Tilmeldt 10. Feb 06
Skrevet kl. 09:28

Hej Mikkel

Tusind tak for svaret. Jeg sidder samtidig også og brainstormer idéer til hjemmesider, som så oftest ligges i andres hænder, og fora og communities er jo centrale i mange hjemmesider idag. Det mest udbredte og tilgængelige er vel phpbb? Er det også et fornuftigt forum at bruge? Det er klart, at man kan købe specieldesignede fora men til iværksættere, der lige er kommet igang, vil de typisk gerne have noget billigt eller gratis. Nogle inputs til valg af forum?

Søren Kristensen
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 14:36
(bemærk følgende... Gør ikke som
mig, men gør som jeg skriver *G*)

Gør det LET at skrive i dit forum (let bruger
signup uden for mange felter der skal udfyldes) !!
Et dødt forum er simpelthen... supertræls! Modsat,
har du mange brugere, så får du meget gratis content.

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Tilmeldt 10. Feb 06
Skrevet kl. 14:40

Hej Thomas

Ja, helt enig. Tak for svaret.

Søren
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)