Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønsker netbutik efter e-pusher og i SEO-topform

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

META-tags og TITLE-tags er to forskellige ting. De er begge en deal af sidens header (der f.eks. kan requestes via et header-request).

TITLE-tags er yderst vigtige, men dog fortsat IKKE det vigtigste. META-tags er langt mindre vigtige. Men at det er mindre vigtigt betyder ikke, at der ikke skal fokus på det. I SEO handler det meget om at gøre ALTING bedre end de andre - ikke bare en ting.

Men tilbage til hvad der så faktisk ER det vigtigste, så er det 2 ting:

1. At der ikke er tekniske forhindringer for, at søgemaskinerne kan forstå sitet rigtigt. Stort set samtlige CMS og shopping systemer på markedet HAR tekniske fejl, der kan give problemer i søgemaskiner. Nogle værre end andre. Og i nogle systemer er problemerne relativt lette at løse (hvorfor man så kan undre sig over hvorfor leverandøren leverer det forkert som default!) og på andre systemer er det meget svært eller umuligt. Det tekniske problem jeg oftest støder ind i, og som kan være rigtig svært at løse på mange systemer, er mange-til-en problemer - mange URL's der kan vise samme indhold. Dette er et KÆMPE problem for mange sites!

2. At der er rigeligt (det vil sige, lidt flere og bedre end dine konkurrenter) med gode links til websitet - både forsiden og alle undersider! Og ikke nok med at der skal være nok i dag - der skal være flere i morgen. Tekniske problemer, som ovenstående mange-til-en, kan være en forhindring for at skabe nok gode links.

Har du nok gode links kan det alene skab gode topplaceringer - selv uden tekster på siden, optimerede overskrifter, TITLE-tags og META-tags. Det omvendte er sjældent tilfældet!

Se f.eks. på en søgning som hulemand - her ligger Anders Fgh nummer 1 på trods af at dette keyword hverken er at finde i teksten på siden eller i TITLE- eller META-tags.

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:28

Jeg kan konstatere at kommunikation er svært, og jeg har ikke lykkedes at formulere mig sådan jeg får svar på det jeg søger. - Så jeg prøver igen.

Udgangspunktet for min søgen er en webbutik hos Dandomain. Her tænkes både på pris og funktionalitet.

Jeg vil gerne vide om der er andre som er bedre til at generere salg
er der muligheder for webbutikker, hvor jeg selv kan ændre på den enkelte produktside - herunder tilpasse metatags.
jeg vil gerne have meningsfulde URL's
Jeg vil have vist andre produkter fra min butik på hver produktside.

Både hostede løsninger og CMS forslag modtages, gerne med bud på hvem der kan opsætte og tilpasse butikken.

Dankort er et must.

Butikken kommer næppe over en kvart mio. årligt i salg.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:34

Ja, helt enig i dit punkt ét, man forventer jo nærmest at sådanne begrænsninger ikke forelægger. Jeg er også helt enig i at links er vejen frem, men de indgående links har vist ikke meget med hans nye cms at gøre.

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:04

> Ja, helt enig i dit punkt ét, man forventer jo nærmest at sådanne begrænsninger ikke forelægger.

Ja, men det gør de desværre. Jeg har som sagt endnu ikke set et eneste CMS eller shopping system der er perfekt på dette punkt, som det kommer, eller hvor der ikke meget let kan laves tekniske fejl i opsætningen.

Der er mange ting der skal holdes op mod hinanden, når et system skal vælges: Prisen, mulighederne, begrænsningerne, betjeningen osv. For langt de fleste iværksættere bliver det et kompromis mellem de forskellige ting. Det er lidt ligesom, da jeg skulle købe hus for et par år siden ...

Jeg ville gerne have 350+ kvm i perfekt stand med mindst 5.000 kvm grund, udsigt over vandet, helst ikke over 10-15 minutter fra Rådhuspladsen og så til en maksimal pris på 3-4 millioner. Jeg indså hurtigt at det var umuligt at opfylde alle mine krav og endte med et kompromis som jeg i dag er rigtig glad for :)

De mindre og hostede løsninger på markedet, som DanDomain og Scannet, er efterhånden ved at være nogenlunde fornuftige. Ikke perfekte, men det er der som sagt ingen der er. Men gode nok til, at der er masser af iværksættere som har skabt rigtig gode forretninger på disse platforme. Når deres forrtning så går godt, overvejer nogle at rykke videre til andre systemer, der kan mere - men det er der så også råd til på det tidspunkt.

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:13

Nu ved jeg ikke hvad det er for et type produkt du har tænkt dig at sælge, men jeg har selv tidligere talt med et firma som har lavet et rigtig flot stykke arbejde og til en rimelig pris. Nu ved jeg selvfølgelig er alt jo relativt, men har betaler man en lidt højere pris, men næste ingenting for at drive det efterfølgende - det gør det lidt nemmere at styre din omkostninger fremadrettet.

Hvis du ønsker detaljerne kan du bare lige sende mig en besked, så skal du få kontakt info!

Mvh/

Allan

Fra København NV
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 23:53

Mikkel deMib Svendsen
Det tekniske problem jeg oftest støder ind i, og som kan være rigtig svært at løse på mange systemer, er mange-til-en problemer - mange URL's der kan vise samme indhold. Dette er et KÆKMPE problem for mange sites!

Jeg mener, at du skal låse (Lock og Unlock) enhver efterspørgsel fra brugere for at kunne løse problemet.

Chuuuuu

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:04

Dimsedut:

...Mikkel MC mente, men fik sagt på en lidt mindre bemidlet måde...

Måske du skulle lade være med at kaste med sten? 

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 09:30

Dimsedut:
Metatags er absolut ikke afgået ved døden :) Det er stadig en vigtig faktor, om noget nok den vigtigste. Jeg tror det Mikkel MC mente, men fik sagt på en lidt mindre bemidlet måde, var at det absolut ikke er den eneste faktor.

Ohhh Lord, Please help me to keep my big mouth shut until I know what I'm talkin' about

Få nu lige styr på din basis html, og seo før du begynder at rådgive andre :s

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 01:07

Hej Arthur,

Når dit udgagspunkt er en Dandomain shop, er Wannafind's HostedShop løsning også værd at overveje. Jeg har selv testet de 2 shops, og mit valg faldt på HostedShop. Den opfylder mange af de søgeoptimerings-teknikker som er omtalt i denne tråd, den er billig og fremfor alt har den en masse fede features. Du kan prøve en gratis demo i 30 dage.

Læs mere på:
http://www.wannafind.dk/webshop.htm

Held og lykke med dit shop-projekt ;-)

Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 10:34

Du kan også prøve at kigge hos www.web-siden.dk. Der har jeg købt min shop og har fået god service hver gang jeg har haft brug for det Yes

Du kan hente en gratis demo, så du kan prøve den af.

(og nej, ejer ikke, arbejder ikke for eller noget i den stil - er bare godt tilfreds)

Venlig hilsen Lone

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)