Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønsker netbutik efter e-pusher og i SEO-topform

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi vil da gerne byde ind med en løsning i den lidt billigere ende. Tag et kig her. Hvis den har de funktionaliteter som du minimum skal have, er du godt i gang for 10k i en løsning som løbende kan udbygges og tilpasses efterhånden.

Du kan se et par referencer her

Hvis du har spøgsmål eller andet kan jeg fanges på psj@taketwo.dk

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:13

deside.dk:
Det håber jeg da ikke gælder min side Tongue Tied  Om man ønsker at vise relaterede produkter, er et spørgsmål om design - det er ihvertfald ikke Shopify, som sætter den begrænsning. Kan du give mig et eksempel på en langsom side?

Sites fundet via http://www.shopify.com/screenshots/  Jeg ved ikke om det er din side. Sider som ravestuff.com, companionwear.com.au, minniemortimer.com er langsomme og er ikke hvad jeg søger... og slet ikke deres langsomme metode brugt til at vise billederne i fuld størrelse.

Tilmeldt 14. Jul 08
Skrevet kl. 13:24

Mikkel deMib Svendsen:

Det er godt med store ambitioner, men i sidste ende bliver man også nødt til at være lidt realistisk ... :)
Jeg vil f.eks. gerne have verdens hurtigste og lækre sportvogn - men den skal kunne køre 25 km på literen, og dem må ikke koste mere end 50.000 fra ny. Spændende ambition, men nok bare ikke så realistisk ... lige med det samme, i hvert fald.

> Jeg vil gerne have en netbutik som følger de gode råd i e-pusher og som er et SEO-mesterværk

Desværre kan det samme siges om ovenstående. Det er en fin ambition, men den er urelistisk, hvis dit budget er så lille som du antyder. Du får ikke "et mesterværk" uden at betale en "mesterværk pris" - Picasso er aldrig på tilbud! :)

Så du bliver nødt til at tage et valg: Vil du have det ultimative, må du regne med at skulle af med rigtig mange penge. Kan du leve med noget der er lidt mindre end "ultimativt", så fås det en del biligere.

Jeg er klar over at der ikke er penge til det hele, det er derfor jeg lavede det sidste afsnit med den begrænsende faktor. Jeg ønsker den billigste shop som så viser sig ikke at kunne omsætte besøgende til salg.

Hvis systemet er lavet til det, så forventer jeg selv at kunne skrive metatags på de enkelte sider, det må spare mig nogle kroner at gøre det selv, fremfor at få ekstern til at gøre det.

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg kender ikke dine forretningsplaner, men for nogle forretningstyper kan man sagtens starte med at klare sig med noget der er langt fra ultimativt, og så bygge det op derfra. Indenfor andre brancher skal der meget mere til.

Med mindre du er i et meget konkurrencepræget marked, vil jeg anbefale dig at du starter med at skrue lidt ned for forventningerne. Lad være med at fokusere på, hvordan det skal ende om 2-3 år. Start med noget der virker i dag og i morgen og brug det til at etablere forretningen.

Markedet er meget konkurrencepræget, som de fleste vist er. Da butikken er min første forventer jeg at kunne riskere at den går konkurs. Den behøver ikke gøre mig millionær i kroner; men jeg håber at lære meget som jeg kan omsætte senere i eventuelle andre butikker.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:28

Arthur:

Hvis systemet er lavet til det, så forventer jeg selv at kunne skrive metatags på de enkelte sider, det må spare mig nogle kroner at gøre det selv, fremfor at få ekstern til at gøre det.

Jeg syntes det er skræmmende at folk den dag idag sætter Søgemaskine optimering == Metatags :(

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:37

Arthur:
http://www.shopify.com/screenshots/  Jeg ved ikke om det er din side. Sider som ravestuff.com, companionwear.com.au, minniemortimer.com er langsomme og er ikke hvad jeg søger... og slet ikke deres langsomme metode brugt til at vise billederne i fuld størrelse.

Se min side via mine links i signaturen (www.deside.dk). Lightbox javascript metoden til at vise billeder med, har jo ikke noget med Shopify at gøre, men er ren clientside scripting og et valg set ud fra et designmæssigt synspunkt. Hvis man gerne vil have det anderledes, så laver man bare det. Det er din valgte/købte/udviklede template, som bestemmer hvad der foregår.

Jeg kan nu ikke forstå at du synes fx ravestuff.com er langsom, det kan jo være din netforbindelse kombineret med nogle måske tunge billeder på sitet (har ikke lige analyseret det nærmere) 

Og vedr. "det er ikke hvad jeg søger" - jeg er enig med deMib ovenfor om at sætte tæring efter næring her - uanset underliggende platform, så kan din shop se ud og opføre sig på 1.000 måder. Alt kan "e-pushes" og søgeoptimeres på forskellige måder, men grundlæggende er det din indsats, som flytter noget og det er ikke noget, som du kan købe dig til. Jeg gav dig blot et hint til en afprøvet og (forholdsvis) prisbillig indgangsvinkel til det, som du efterlyser, og som kan ende med at se ud præcist som du ønsker. 

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 14. Jul 08
Skrevet kl. 13:44

Mikkel Mikjær Christensen:
Jeg syntes det er skræmmende at folk den dag idag sætter Søgemaskine optimering == Metatags :(

Undskyld min uvidenhed. Jeg vidste ikke at metatags var afgået ved døden, eller ikke længere var en del af SEO.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 13:45

Mikkel Mikjær Christensen:
Den kan jeg vidst ikke offentliggøre uden at bryde hr. Thorborgs copyright :)

Laver du ultimative webshops ud fra Thorborgs bog? Med al respekt, så er det jo langt fra alt Thorborg har fået med i sin bog,  ser man bort fra splittest, hvad er det så for vidunder funktioner som mange webshops ikke kan få installeret, som allerede frigivet open source modul/contribution?

Jimmy

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 13:53

Arthur:
Undskyld min uvidenhed. Jeg vidste ikke at metatags var afgået ved døden, eller ikke længere var en del af SEO

Metatags er absolut ikke afgået ved døden :) Det er stadig en vigtig faktor, om noget nok den vigtigste. Jeg tror det Mikkel MC mente, men fik sagt på en lidt mindre bemidlet måde, var at det absolut ikke er den eneste faktor.

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:01

> Det er stadig en vigtig faktor, om noget nok den vigtigste

Nej, absolut ikke! Det er nok den MINDST vigtige faktor - og har været det i mange, mange år.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Skrevet kl. 14:09

Mikkel deMib Svendsen:
Nej, absolut ikke! Det er nok den MINDST vigtige faktor - og har været det i mange, mange år

Ikke hvis du tager title tagget med ind under, som ofte ses.

Om noget så er description tagget da interessant, jeg har ved et produkt 4 doblet antallet af besøgengen, blot ved at ændre description tagget. Hvis det er det mindst interessante, så har jeg meget SEO til gode på mine sider :D. (det er jo kun fedt, for det betyder flere besøgende)

Jimmy

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)