Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønsker netbutik efter e-pusher og i SEO-topform

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne have en netbutik som følger de gode råd i e-pusher og som er et SEO-mesterværk, da jeg forventer at de fleste besøgende vil komme via søgemaskinerne. 

Jeg har fundet et par CMS som jeg kan installere på et webhotel. Jeg har også fundet flere hostede løsninger som er vist er bundet til webhosten og som jeg ikke ved om jeg kan rette i senere hen for at gøre butikken bedre, og i øvrigt ikke ved hvor godt de er lavet efter e-pusher og SEO.

Jeg skal starte en netbutik helt fra grunden (har ikke engang domæne endnu) og da jeg ikke kan programmere eller designe en netbutik selv skal jeg købe/leje mig til dette. Hvor finder jeg en netbutik som er lavet efter de salgsmæssigt bedste løsninger?

Inden jeg får henvendelser på flere hundrede tusinde kroner, skal nævnes det kedelige at indtjeningen pr. salg vil være meget få kroner, hvilket naturligt nok vil begrænse, hvor meget det vil være økonomisk fornuftigt at bruge på butikken.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 06:33

Her er lidt til en checkliste:

1) Den skal have pæne URL'er (ikke  ?pageid=3245)

2) Den skal have Google analytics slået til fra dag 1.

3) Den skal (kunne) have Google Salgssporing slået til fra dag 1.

4) Du skal kunne sætte title og metatags for hver eneste side

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:33

Hej Arthur

Tag et kig på min Shopify webshop. Den er forholdsvis billig at drive, nem at sætte op, superfleksibel omkring design og SEO. Ingen programmeringserfaring nødvendig. Og jeg har top 1-3 placeringer på mine vigtigste søgeord på Google - det kom selvfølgelig ikke af sig selv, men de tiltag, som var nødvendige for at opnå dette, var godt understøttet af Shopify.

Du kan ikke som sådan rette i hvordan motoren bag systemet fungerer, men du bestemmer selv hvordan dine produkter præsenteres.

Selv om du selvfølgelig kan tage udgangspunkt i en af de gratis standard templates, som findes til systemet eller købe en lidt mere professionel til ca. $100, så vil jeg anbefale dig (over tid) at få lavet et unikt design, som vil koste dig under $2000.

Men prøv det selv af - det er gratis at oprette sin shop, det tager 2 minutter og det koster først penge, hvis du vælger at gå i luften med den.  

Venlig hilsen
Ole

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 10:05

Hej Arthur,
jeg faldt lige over, at du taler om CMS/webshop som om det er det samme - det er ikke helt tilfældet. Et CMS sætter dig i stand til selv at vedligeholde din hjemmeside, men det indeholder ikke nødvendigvis en webshop. Så når du søger efter info på nettet, skal du gå efter leverandører som decideret tilbyder en webshop.

Jeg kan foreslå dig at kigge på webshoppen fra Dandomain (nej, jeg er ikke forhandler for dem - og nej, jeg får ikke procenter Smile ). De ligger godt i svinget mht. betjeningsvenlighed, mulighed for at tilpasse design og ikke mindst hvad angår muligheder for at udføre SEO. Du kan starte med de grundlæggende moduler og senere tilkøbe, hvad du får brug for.

SEO er godt, men det er under alle omstændigheder et langsigtet og tidskrævende projekt. Derfor er det sandsynligt, at du skal budgettere med at køre AdWords kampagner i hvert fald i starten for at få butikken "løbet i gang".

Held og lykke med projektet!

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:26

Tak for jeres svar. 

Jesper Jørgensen: 1 og 4 er klart: Ja.  Jeg har ingen planer om at benytte 2 og 3.

Per H. Jørgensen: Jeg er helt klar over, at der er mange typer CMS. Jeg kan bare ikke huske hvordan man staver til fx osCommerce uden at slå det op og jeg ved der er andre fx. nævnt på http://opensourcecms.com men jeg forventer ikke at være i stand til at lave de store ændringer i disse CMS og jeg ved ikke hvor meget "man" kan rette. Hvis jeg skal bruge et OS CMS så skal jeg have en (før omtalte "man" som kan lave de tilretninger som fx står i e-pusher og som jeg selv ønsker.

Jeg har kigget hos Dandomain og det ligner en god løsning sålænge jeg beholder dem som host. Fx. er det spændende at de har deMib på deres liste og en række forskellige som nævnes som designere til webshoppene, hvoraf flere af disse skriver her på amino. Men jeg har ikke fundet på siden om deres webshops kan Jesper Jørgensens checkliste.

Jeg har set andre webshops foreslået her på debatten til vist 150 kr. om måneden. Det er jo relativt meget billigere end Dandomain; men jeg ved ikke om de ekstra 300 kr. pr måned betyder et ekstra salgt på 4000 kr som brude tjene de ekstra penge hjem.

deside.dk: jeg har kigget på nogle af de shopify butikker som der henvises til. De er ekstremt langsomme til at loade, og ekstremt simple der er ikke engang vist relaterede produkter, det skal jeg have.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:30

Hej Arthur

Hvis du er interesseret i at få lavet en webshop som virkelig overholder alle de gyldne regler så kan vi selvfølgelig hjælpe dig, men så snakker vi hverken 150 eller 900kr om måneden. Du kan jo prøve at spørge dig selv hvad du tror f.eks. Amazon har kostet at lave i sin tid og hvor meget det koster at have kørende :)

Men jeg tror bestemt ikke du finder en standard shop som kan det du efterspørger, den kan nok nogen af tingene men tror ikke du finder en der kan dem alle :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 11:35

Arthur:
jeg har kigget på nogle af de shopify butikker som der henvises til. De er ekstremt langsomme til at loade, og ekstremt simple der er ikke engang vist relaterede produkter, det skal jeg have.

Det håber jeg da ikke gælder min side Tongue Tied  Om man ønsker at vise relaterede produkter, er et spørgsmål om design - det er ihvertfald ikke Shopify, som sætter den begrænsning. Kan du give mig et eksempel på en langsom side?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:38

Mikkel Mikjær Christensen:
Men jeg tror bestemt ikke du finder en standard shop som kan det du efterspørger, den kan nok nogen af tingene men tror ikke du finder en der kan dem alle :)

Har du en liste over "dem alle", for så skal jeg da hurtig lige tjekke om min shop kan det :D

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:42

Dimsedut:

Har du en liste over "dem alle", for så skal jeg da hurtig lige tjekke om min shop kan det :D

Den kan jeg vidst ikke offentliggøre uden at bryde hr. Thorborgs copyright :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:09

Det er godt med store ambitioner, men i sidste ende bliver man også nødt til at være lidt realistisk ... :)
Jeg vil f.eks. gerne have verdens hurtigste og lækre sportvogn - men den skal kunne køre 25 km på literen, og dem må ikke koste mere end 50.000 fra ny. Spændende ambition, men nok bare ikke så realistisk ... lige med det samme, i hvert fald.

> Jeg vil gerne have en netbutik som følger de gode råd i e-pusher og som er et SEO-mesterværk

Desværre kan det samme siges om ovenstående. Det er en fin ambition, men den er urelistisk, hvis dit budget er så lille som du antyder. Du får ikke "et mesterværk" uden at betale en "mesterværk pris" - Picasso er aldrig på tilbud! :)

Så du bliver nødt til at tage et valg: Vil du have det ultimative, må du regne med at skulle af med rigtig mange penge. Kan du leve med noget der er lidt mindre end "ultimativt", så fås det en del biligere.

Jeg kender ikke dine forretningsplaner, men for nogle forretningstyper kan man sagtens starte med at klare sig med noget der er langt fra ultimativt, og så bygge det op derfra. Indenfor andre brancher skal der meget mere til.

Hvis du f.eks. vil ind på børnetøjsmarkedet, rejsemarkedet, lånemarkedet, gamblingmarkedet og masser af andre hårdt pressede markeder, så nytter det ikke noget med halvgode løsninger. Kun det bedste (og lidt til) er godt nok til at trænge så godt igennem de markeder, at man kan tjene penge.

Med mindre du er i et meget konkurrencepræget marked, vil jeg anbefale dig at du starter med at skrue lidt ned for forventningerne. Lad være med at fokusere på, hvordan det skal ende om 2-3 år. Start med noget der virker i dag og i morgen og brug det til at etablere forretningen.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)