Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg en e-bog?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er jeg ingenlunde Mac-ekspert, eller for den sags skyld fan - men OOo er portet til UNIX, og her er der en beta, der burde kunne bruges på din Mac:

http://porting.openoffice.org/mac/download/aqua.html

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:19
Ok, tak. Det vil jeg undersøge nærmere :-) Mvh Claus
Tilmeldt 23. Jul 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:58
Hvis du laver bogen i office kan du jo bare vælge pdf når du skal printe. Mac har print til pdf indbygget. En anden ide kunne være at bruge blurb der er et bog trykker site. Der kan du sætte din bog op i deres software og eksportere den som pdf. Endvidere kan du sælge din bog i fysisk form gennem deres webshop. Kig på det - måske kan det bruges:) /Søren
Tilmeldt 13. Jul 08
Skrevet kl. 12:20
Hej Søren! 1000 tak for dit svar!! Jeg har just downloaded Blurb BookSmart. Det ser meget spændende ud. Tror helt sikkert det kan bruges :) Mvh Claus
Tilmeldt 13. Jul 08
Skrevet kl. 21:32
Hej igen! Nu har jeg arbejdet lidt i programmet BookSmart. Det dur' som jeg oplever det ikke rigtigt til produktion af en e-bog. Når man er færdig med et projekt, kan man godt nok gemme det som en pdf fil, men ikke forsiden, og der er et "vandmærke" ind over alle siderne... Øv! Det var ellers lige, hvad jeg søghte efter. Det er vist mest beregnet til at lave bøger, der skal fysisk printes og sælges.. Mvh Claus
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 20:23

Hej Claus.

Jeg googlede mig frem til dette link: klik her!

Det skulle være en guide til hvordan man laver en PDF e-book (e-bog) i Open Office.

Håber den kan være til din hjælp.

Torben Koch - www.SUMOstudio.dk

Tilmeldt 13. Jul 08
Skrevet kl. 21:17
Torben Koch:

Hej Claus.

Jeg googlede mig frem til dette link: klik her!

Det skulle være en guide til hvordan man laver en PDF e-book (e-bog) i Open Office.

Håber den kan være til din hjælp.

Hej Torben! Tak for dit svar.. Men - igen - jeg er Mac bruger, og Open Office er kun til pc :-( Mvh Claus
Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 21:36

Hej igen Claus.

Jeg er også en lykkelig Mac bruger, og lykkelig Open Office bruger.

Open Office er tilgængelig for os mac-brugere: http://download.openoffice.org/index.html , hvis du tilgår dette link fra din Mac, burde sitet selv finde ud af at du er på en Mac, og tilbyde dig et download link. Den danske version er dog kun til Intel-baseret Macs, en engelsk udgave findes til PPC maskinerne.

Sig til hvis du oplever problemer med at hente programmet, så skal jeg gerne være behjælpelig.

Tilmeldt 13. Jul 08
Skrevet kl. 11:35
Hej Torben! 1000 tak! Vidste ikke det fandtes til Mac. Jeg har nu downloaded det, og set "opskriften". Det ser jo ok ud! Ved du, om der er nogle templates til at få e-bogen til at se godt ud? Flot forside etc..? Eller er det let nok selv at lave en flot forside og flot setup? Mvh Claus :-)
Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 14:55

Prøv at kig her: EzeBookTemplates - der skulle være et par gratis designs.

Der er også tutorials til hvordan du laver din egen template med Open Office: Se nede i bunden

Ellers google "ebook templates" - der er masser af hits.

Held og lykke med bogen.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)