|
Jeg søger et samarbejde med en registreret revisor til og godkende regnskaber for små virksomheder (kiosker etc). Jeg er en dygtig, hurtig og erfaren bogholder og kan tilbyde disse virksomheder konkurrencedygtige priser såfremt en revisor ikke spiser hele kagen. Disse virksomheder er ikke interesseret i revision som sådan - men blot i den troværdighed de får overfor skattefar ved og indsende regnskabsoplysninger der er gået igennem en revisor. Revisorens funktion skal således være og stå inde for regnskabet - jeg står selv for resten (incl evt. rådgivning). Jeg ved ikke om der er grobund for et samarbejde, men jeg har nogle opfattelser vi kan korrigere i fællesskab: Forudsætninger for samarbejde:
Jeg forestiller mig og bruge et af de webbaserede regnskabssystemer (e-conomic / revilution f.eks.), men bruger hvad som helst der kan skære ned på revisionsomkostningerne.
Det skal lige nævnes at min primære målgruppe IKKE er revisionspligtige selskaber - de fleste er små enkeltmandsvirksomheder som blot ønsker et kryds på selvangivelsen hvor de kan svare ja til registreret-revisor.
Jeg ser frem til feedback fra potentielle samarbejdspartnere og alle andre. Venlig hilsen Jørgen Olsen |
Jørgen Olsen:Revisorens funktion skal således være og stå inde for regnskabet
Det forudsætter korrekt bogføring og relevante afstemninger undervejs.
Jørgen Olsen:små enkeltmandsvirksomheder som blot ønsker et kryds på selvangivelsen hvor de kan svare ja til registreret-revisor.
Der står rent faktisk KUN brug af revisor, som ikke er er det samme som registrereret eller autoriseret revisor.
De sidste har monopol på at underskrive årsrappport for nogle selskaber som defineret i årsrgnskabsloven.
Jeg har læst nogle af dine indlæg og jeg vil gerne snakke med dig.
MVH fra Ejler Ottesen
Bliv gratis medlem