Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

branchekode?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, skal oprette CVR, men skal ha fundet ud af hvilken branchekode jeg høre til under.

http://branchekode.dk/

Ved ikke helt hvilken jeg skal vælge. Jeg fremstiller udelukkende affiliate sider, og reklamerer for dem på adwords. Hvad går det under?

Tak

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:34

Hej!

Prøv at finde en kode, der er i i nærheden af, eller tæt på.

Kommer sig nok ikke så nøje, idet koden kun bruges i statistiske øjemål.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:54

Jeg forstår dig godt. Det branchekodesystem er noget fanden har skabt og ikke særligt logisk opbygget. Min teori er at det eneste systemet bruges til er at muliggøre det salg af kontaktoplysninger som Danmarks statistik sælger til diverse telefonsælgerfirmaer m.v. Noget jeg aldrig har forstået kan finde sted.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:29

Ja, det branchekodesystem er i sandhed tåbeligt! Sidste gang jeg oprettede selskab kunne jeg ikke lade være med at drille dem, så jeg undlod bevidst branchekoden og skrev i stedet for de ting som virksomheden skulle beskæftige sig med - hvilket sådan (potentielt) var næsten alting. Så ringede en forvirret dame til mig og sagde: Jamen, hvad laver du mest? Så sagde jeg - lidt af det hele. Så blev hun endnu mere frustreret og fortsatte: Jamen, der må da være noget du laver mere end andet - en branche du hører til i. Næhh, konstaterede jeg tørt. Det kunne hendes lille firkantede embedsmandshjerne slet ikke arbejde med. Det endte med at jeg lod hende vælge en mere eller mindre tilfældig branchekode, som passede ligeså dårligt som de fleste andre ...

Jeg tror roligt man kan konstatere, at de brancheindeks de fører ikke har ret meget med virkeligheden at gøre.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 09:36

Tak for svarene! Så trækker jeg lod om et.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 10:22

Du skal angive 73.11.90    Anden reklamevirksomhed

De er fuldstændig ligeglad med hvad du laver, det er hvad du tjener pengene på. Affiliate er reklamevirksomhed.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:55

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg tror roligt man kan konstatere, at de brancheindeks de fører ikke har ret meget med virkeligheden at gøre.

Hva snakker du om Mikkel?
De er jo i det store hele eksistensgrundlaget for Dansk Statistik og 10-20 embedsmænds ansættelse.

Sådan noget kan man skam ikke bare ignorere :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 12. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:59

kære Mikkel, jeg kan helt klart godt forstå dig for lige omkring dette med branche koder er det mere end jungle end det er noget som helst andet.

jeg selv driver en transport virksomhed her er der 2 forskellige slags branche koder men hvilken en af dem skal man vælge for hvis man slår kurer op så får man en kode hvis man skriver transport så kommer den anden op ikke nemt der burde findes en nemmere måde at lave sådan et system på.

en anden ting var at jeg skulle reg. at jeg skulle have en branche der levere service inden for lager hotel og slå lager hotel op og der kom en branche kode op omkring leje og salg af ejendomme for efterfølgende at få brav fra erhvers og selskabsstyrelsen at jeg skulle have en godkendelse fra politiet omkring denne virke af salg og udlejning ag ejendommen ej altså jeg skal jo bare udleje palle pladser til kunder og det har ingen ting med ejendomme men sådan går det med de branche koder mente lige at jeg ville oplyse omkring dette...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)