Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webportal - Tilbud søges

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Sansir du må meget undskylde, det er bare min uvidenhed der taler.Embarrassed

Jeg gik bare pr. refleks ud fra at i et projekt af denne type skulle der laves custom udvikling lige meget hvilket system man byggede på.

Men den må jeg jo nok æde igen, hvis du som fagmand siger at de forskellige funktionaliteter allerede er udviklet så tror jeg naturligvis på det Big Smile

Mvh Peder

Hvis du opfattede det som et angreb er det mig der undskylder...

Det lød bare (flere gange) på trådstarter som om han mente det var valg af CMS løsning der var det afgørende. Med den smule funktionalitet jeg har hørt talt om, er det ikke så meget en teknisk udfordring som et spørgsmål om at siden er brugervenlig, gennemført designet, etc.

Ikke om man bruger sitecore typo3, dynamic eller joomla

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:46

Hejsa Christian

(Syntes nok det lød bekent Stick out tongue)

Det kan godt være det lyder en smule dyrt.

Nu laver jeg ikke lige en egentlig vurdering.

Men som jeg umiddelbart ser det, så er det som koster er; brugeradministration og annonceadministration.

Først skal der nok beregnes 10k til design (bare for at bruge et tal), 10k til opsætning betalingsgateway, 25k til hver af de to administrationssystemer. Og så en slant til resten og en slant til tilrettelser. Så det løber hurtigt op.

(Det skal lige siges at jeg ikke har haft en programmør til at kigge på det, så der er grundlæggende tale om gætværk)

Jeg tror godt vi ville kunne give et tilbud som ligger under 150k men så er det også kun det som står skrevet konkret der bliver budt på, uden muligheder for at der bliver lavet nogen form for udvidelser/ændringer/tilpasninger/optimeringer inden for budgettet. Selvfølgeligt er det under forudsætning af at den endelige produktspecifikation ikke falder ved siden af det kompleksitetsniveau jeg forstiller mig.

Men du kan da skrive en mail så kan vi snakke lidt om det. (psj@taketwo.dk)

Mvh Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47

Sansir:

Alt er muligt, og man for jo hvad man betaler for. Smile

I øvrigt har jeg ikke set en kravsspec. så jeg kan altså ikke love at der ikke er behov for tilpasninger i Joomla, eller om Joomla overhovedet kan, men det er et godt og veludbygget system, så jeg tror bestemt ikke det er problemet.  

Udfra den smule jeg har hørt om din ide (og jeg kan sagtens tage fejl) findes der stort set noget tilsvarende (dba/ebay/bilbasen etc) lidt forskelligt skruet sammen men den service du tilbyder er næsten det samme. 

Så bør du jo spørge dig selv "hvad for brugere til at vælge min side frem for andres?" og et svar kunne være at din side er pænere/mere bruger venlig/ sjovere / anderledes end andres... Her er design både af grafik og opbygning efter min mening meget væsentligt, men jeg er jo også fagnørdet. 

Nej, som jeg hele tiden har skrevet skal portalen kunne nogenlunde det samme som flere af ovennævnte, men der er tale om ide jeg ikke har set før og som der pt. ikke findes - i hvert fald ikke i DK! Dk og com domæne er også købt, så jeg er sådan set klar til at gå i gang ;)

Jeg har naturligvis ikke tænkt mig at lave en kopi af Dba eller Trendsales etc. Har ikke lige mod på at forsøge at konkurrere med så store firmaer, og det rækker mit budget slet heller ikke til pt!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:52

Da Silva:

Andre er stadig velkomne til at byde ind - gerne tilbud under 10.000 kr. ;)

Her har du ene og alene grunden til at folk ikke tager dig seriøst og kommer med flere bud.

Hvis du kan forestille dig at få det her for under 10.000kr er der noget du helt og aldeles har misforstået. Det "bud" på 150.000kr jeg gav dig var et estimat på baggrund af en meget begrænset beskrivelse. Det kan måske tænke sig at du kan få det ned på 100.000kr ... men 10.000kr kan du godt glemme alt om.

Men med mindre du henvender dig til os og beder om rådgivning(betalt) vil jeg ikke bruge mere tid på denne tråd da jeg vurderer der er utroligt lav chance for at jeg får noget ud af det, og at du desuden har fået alle de venskabelige råd der er værd at nævne her.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00

Mikkel Mikjær Christensen:

Da Silva:

Andre er stadig velkomne til at byde ind - gerne tilbud under 10.000 kr. ;)

Her har du ene og alene grunden til at folk ikke tager dig seriøst og kommer med flere bud.

Hvis du kan forestille dig at få det her for under 10.000kr er der noget du helt og aldeles har misforstået. Det "bud" på 150.000kr jeg gav dig var et estimat på baggrund af en meget begrænset beskrivelse. Det kan måske tænke sig at du kan få det ned på 100.000kr ... men 10.000kr kan du godt glemme alt om.

Men med mindre du henvender dig til os og beder om rådgivning(betalt) vil jeg ikke bruge mere tid på denne tråd da jeg vurderer der er utroligt lav chance for at jeg får noget ud af det, og at du desuden har fået alle de venskabelige råd der er værd at nævne her.

Har nu faktisk modtaget et hav af tilbud pr. mail, så ved ikke hvor du får det fra?! Er naturligvis altid interesseret i at få endnu flere, så der er mere at sammenligne med. 

Det er skam helt fair og fint at du bliver muggen over mit indlæg, men da jeg har fået en masse tilbud der ligger på omk. 10.000 kr., er jeg naturligvis interesseret i først at høre hvad disse er baseret på, og om andre kan tilbyde lignende. Hvis det derefter viser sig at være dårlige løsninger jeg får for de 10.000 kr., må jeg jo søge opad.

Og at du så fortryder at have brugt tid på denne tråd er ærgeligt, men jeg lagde ud med at skrive, at jeg søger et uforpligtende tilbud. Dette netop for at få en idé om, hvor stort et projekt jeg er ved at gå ind i (skal/skal ikke), og hvor omkostningstungt det er.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 15:04
Så nogenlunde da, men folk skal jo på en eller anden måde give sig i kast med sitet for at finde ud af det kun er nogenlunde det samme... både dem der skal modtage din unikke service OG dem der skal betale for at indrykke reklame. Men hvis din ide er god nok så er det da bare at komme ud over stepperne.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10

Sansir:
Så nogenlunde da, men folk skal jo på en eller anden måde give sig i kast med sitet for at finde ud af det kun er nogenlunde det samme... både dem der skal modtage din unikke service OG dem der skal betale for at indrykke reklame. Men hvis din ide er god nok så er det da bare at komme ud over stepperne.

Præcis!

Af samme årsag har jeg skrevet dette indlæg, for at finde ud af hvordan jeg kommer videre billigst og mest hensigtsmæssigt, da jeg desværre ikke har den fornødne viden til selv at kunne opsætte portalen.

Da jeg er under uddannelse 1 års tid endnu, har jeg heller ikke lige 150k til at skyde i projektet, så derfor tænkte jeg, at Amino var stedet, hvor jeg kunne forhøre mig om eventuelle billigere (men stadig fornuftige) løsninger. 

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 15:21
Da Silva:

Sansir:

Præcis!

Af samme årsag har jeg skrevet dette indlæg, for at finde ud af hvordan jeg kommer videre billigst og mest hensigtsmæssigt, da jeg desværre ikke har den fornødne viden til selv at kunne opsætte portalen.

Da jeg er under uddannelse 1 års tid endnu, har jeg heller ikke lige 150k til at skyde i projektet, så derfor tænkte jeg, at Amino var stedet, hvor jeg kunne forhøre mig om eventuelle billigere (men stadig fornuftige) løsninger. 

Så har jeg misforstået, jeg troede du søgte et tilbud på design og programering af en webportal? Hvordan du billigst og mest hensigtsmæssigt for sat din ide i søen er efter min mening nået ganske andet... Nok om det, for os er et projekt i den størrelse til under 10K ikke interessant, så jeg vil bare glæde mig til at se ideen udført.
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:24

Det lyder lidt som om at det kunne være vejen frem hvis du fandt en partner til projektet, et webbureau eller en som har kapitalen til projektet.

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 15:29

Hej Christian

Du må gerne sende mig din specifikation på jrc@laika-it.dk

Med venlig hilsen,
Johnny R. Christensen

Side 4 ud af 7 (62 indlæg)