Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webportal - Tilbud søges

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

RSK:

Hej Da Silva

Jeg synes helt sikkert at du skal vælge Granholm!

Hvis ikke det går har du jo blot tabt 5.000,- og det er jo ikke alverden når man ønsker at udvikle bilbasen. 5.000 er jo blot lidt mere end prisen på en bannerreklame i flash! Så hvis du mener at det er sandsynligt at du kan få bilbasen til 5.000 eller 10.000 det jo bare med at slå til omgående!

Men vil du så ikke også oprette en tråd herinde som beskriver udviklingen af bilbasen version 2.0 til 5.000 kr.?

Hvis du gør det og lover at holde tråden opdateret med udviklingen, prisen og det færdige resultat så vil jeg godt smide 100,- i kassen for ulejligheden og det er jo trods alt 2 % af de samlede udviklingsomkostninger.

Nu er det ikke Bilbasen version 2.0, men en portal der skal indeholde flere lignende funktioner.

Men når jeg er oppe at køre skal jeg gerne holde Jer opdateret løbende ;)

Umiddelbart lader det til, at I ikke ville foretrække en opsætning i Joomla!

Som nævnt ovenfor har jeg ikke den store viden herom, men I må da gerne fortælle, hvorfor jeg ikke skal vælge denne løsning?

Fordi man ikke får unikt design? Kan siden ikke bære for mange besøgende? Er det for begrænset, hvis man tænker langsigtet? Eller hvad er problemet? Vil jeg naturligvis meget gerne vide, inden jeg træffer nogen beslutning!

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:37

Joomla er et glimrende system, og jeg tror ikke du skal være nervøs opdateringer.

Jeg er heller ikke ude på at tale dårligt om Granholm eller andre.

Men hvis der skal laves et design (logo, fonde, farver, knapper etc)

Og en design manual (hovedsider/undersider/brugerprofiler etc)

Og der skal vel være en eller anden informations arkitektur?

Og der skal fyldes noget tekst på (noget skal der vel være på siden)

Og så skal det jo også programeres..

Så har du måske nogle ønsker til rettelser, eller vi skal et smut til Århus for at lave et møde (og det bliver på cykel for med dit budget er der da ikke til en Benzin) Så kan vi ikke komme bare i nærheden af at lave en forretning, du kan jo selv regne timelønnen efter, det vil give væsentlig bedre at være flaskedreng i Netto.

Vi har lavet portal løsninger før, og derfor kan vi bruge en masse erfaringer, og sikkert ramme rigtigt i første eller andet forsøg, men stadig ikke til den pris

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59

Sansir:

Joomla er et glimrende system, og jeg tror ikke du skal være nervøs opdateringer.

Jeg er heller ikke ude på at tale dårligt om Granholm eller andre.

Men hvis der skal laves et design (logo, fonde, farver, knapper etc)

Og en design manual (hovedsider/undersider/brugerprofiler etc)

Og der skal vel være en eller anden informations arkitektur?

Og der skal fyldes noget tekst på (noget skal der vel være på siden)

Og så skal det jo også programeres..

Så har du måske nogle ønsker til rettelser, eller vi skal et smut til Århus for at lave et møde (og det bliver på cykel for med dit budget er der da ikke til en Benzin) Så kan vi ikke komme bare i nærheden af at lave en forretning, du kan jo selv regne timelønnen efter, det vil give væsentlig bedre at være flaskedreng i Netto.

Vi har lavet portal løsninger før, og derfor kan vi bruge en masse erfaringer, og sikkert ramme rigtigt i første eller andet forsøg, men stadig ikke til den pris

Tak for hurtigt svar! Naturligvis undrer jeg mig jo over forskellen på 5.000 og 150.000 kr. Jeg ved godt, at kvaliteten ofte følger med prisen, men med en så stor forskel, må der være kæmpe forskel på det færdige produkt.

Derfor vil jeg da meget gerne vide, hvilke mangler der er ved en Joomla-løsning.

Dog må jeg sige, at 150.000 kr. er alt for mange kr. pt., så derfor skulle jeg måske starte med en billigere løsning og så opgradere, når der er begyndt at komme indtægt, og hvis det viser sig at det er en helt håbløs løsning jeg har valgt.

Mht. tekster og logo er det noget jeg 100 % selv vil stå for, så derfor skal dette ikke regnes med i prisen.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:26

Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvad dit budget er, men hvis jeg var dig ville jeg vælge at skære funktionaliteter fra indtil det kommer ned i et prisniveau som du kan arbejde med. Det er trods alt bedre at have det halve hvor det virker helt end at have det hele som virker halvt. For nu at sige det lidt billedeligt...

Mvh Peder

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 13:33

Der mangler ikke noget ved en Joomla-løsning!!!!! (for anden gang)

Den tekniske platform er ikke det afgørende.  

Vi arbejder eks også i Joomla, eneste minus vores teknikere ser er at det ikke er særlig brugervenligt at opdatere for dem der ejer sitet.

Forskellen ligger i hvor mange timer man bruger på at gøre design og arkitektur lækker.

Den billige løsning er at bruge et eksisterende design, den "dyre" er at få lavet et design selv. (hvis du arbejder i Power Point er der også "standard skabeloner" du frit kan benytte, men mange virksomheder vælger stadig at få lavet deres eget) 

Du skal så bare gøre op med dig selv om din webportal får brugere nok med en discount løsning, eller design og identitet skal være i den dyre ende. Hvis design er nærmestligegyldigt fordi det væsentlige er informations indholdet så er det rigtige en skabelon løsning. Men hvis det er vigtigt at den har det rigtige look, så er det ikke nogen god løsning. 

Jeg kender jo hverken dig eller konceptet så jeg kan ikke rigtig råde dig, men generelt i kommunikation er nøgle ordet konsistens...

Hvis du vil have folk ind og kigge på dyre/spændende produkter og tiltrække high-end annoncører så skal det også være en lækker portal, men hvis du satser på formidle discount varer så billigt som muligt er det jo lige meget. Det skal bare hænge sammen, man laver jo heller ikke en gourmet restaurant i en lagerhal..

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:43

Sansir du må meget undskylde, det er bare min uvidenhed der taler.Embarrassed

Jeg gik bare pr. refleks ud fra at i et projekt af denne type skulle der laves custom udvikling lige meget hvilket system man byggede på.

Men den må jeg jo nok æde igen, hvis du som fagmand siger at de forskellige funktionaliteter allerede er udviklet så tror jeg naturligvis på det Big Smile

Mvh Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:50

Peder TakeTwo.dk:

Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvad dit budget er, men hvis jeg var dig ville jeg vælge at skære funktionaliteter fra indtil det kommer ned i et prisniveau som du kan arbejde med. Det er trods alt bedre at have det halve hvor det virker helt end at have det hele som virker halvt. For nu at sige det lidt billedeligt...

Mvh Peder

Hej gamle medstuderende ;) 

Ja det kan du have ret i, men umiddelbart synes jeg nu ikke mine kravspecifikationer er så omfattende igen - langt fra ligeså kompliceret som f.eks. Dba, Trendsales o.lign. Eller hvad (se nedenstående) ;) ?

Der er ændret lidt siden jeg skrevet mit første indæg i denne tråd, men jeg har vedlagt et lille udsnit af kravspecifikationen nedenfor. Har lavet et diagram dertil, som jeg desværre ikke har mulighed for at indsætte her.

Men koster nedenstående virkeligt 150.000 kr. at få udviklet...? Nu har I lidt flere detaljer.

Kravspecifikation

Login:

Login sker med emailadresse og password (6-10 bogstaver el. tal). Hvis brugeren glemmer password kan dette sendes til hans/hendes emailadresse ved at indtaste emailadresse. Hvis brugeren skal ændre password skal det gamle indtastes, hvorefter nyt kan indtastes (evt. bekræftelse pr. mail). Når brugeren er logget på vil man blive direkte ført til annonceoversigt, hvor det også er muligt at slette annoncer (gerne med mulighed for at se hvor mange besøgende, der har været på annoncerne).Derudover skal det være muligt at afmelde sit medlemskab (f.eks. ved at skulle indtaste email og password).Det skal naturligvis også være muligt at logge ud.

Oprettelse af bruger:

Ved oprettelse af bruger skal nedenstående oplyses:

-          Fulde navn (evt. også brugernavn)/Køn/Alder/Adresse/Postnummer/By/Telefonnummer/Emailadresse

Når sælger har oprettet sin profil, sendes der en velkomstmail, hvori password bekræftes. Der skal endvidere være mulighed for at rette profilen ved at indtaste password.

Søgning af annoncer:

Ved søgning af annoncer kan nedenstående kriterier indtastes:

-          Type/Mærke/Årgang/Brugt/Nyt/Pris/Region i DK/OprettelsesdatoMulighed for søgning skal gerne findes på forsiden.

Oprettelse af annoncer:

Der skal være mulighed for at oprette annoncer hvor nedenstående kan/skal indtastes:

-          Type/Mærke/ Årgang/Brugt/Nyt/Pris

Endvidere skal der være mulighed for at uploade 3 billeder á 100 kb.

Til sidst bekræftes der + der betales (formentligt 10 kr. pr. annonce) via kreditkort (evt. Paypal el. Pbs). De første f.eks. 100 sælgere kan oprette gratis annoncer, for at få "skudt" portalen i gang. Planen har fra start været at tilføje et annoncegebyr på længere sigt, men for at undgå utilfredse brugere pga. et pludseligt gebyr, forestiller jeg mig, at dette er en bedre løsning.

Om portalen:

Generel info om portalen findes her og herunder er der mulighed for at finde en menu med ”hjælp” (ofte forekommende problemer), vilkår og betingelser og info om annoncering (mod betaling) på portalen.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 13:52

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at få tilsendt krav spec. til paw@dotvision.dk

Så smider jeg lige et godt tilbud tilbage til dig Cool

Med venlig hilsen

Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05

Havde lidt problemer med at kopiere fra Word, men I kan forhåbentligt læse det alligevel!

Sansir:

Der mangler ikke noget ved en Joomla-løsning!!!!! (for anden gang)

Den tekniske platform er ikke det afgørende.  

Vi arbejder eks også i Joomla, eneste minus vores teknikere ser er at det ikke er særlig brugervenligt at opdatere for dem der ejer sitet.

Forskellen ligger i hvor mange timer man bruger på at gøre design og arkitektur lækker.

Den billige løsning er at bruge et eksisterende design, den "dyre" er at få lavet et design selv. (hvis du arbejder i Power Point er der også "standard skabeloner" du frit kan benytte, men mange virksomheder vælger stadig at få lavet deres eget) 

Du skal så bare gøre op med dig selv om din webportal får brugere nok med en discount løsning, eller design og identitet skal være i den dyre ende. Hvis design er nærmestligegyldigt fordi det væsentlige er informations indholdet så er det rigtige en skabelon løsning. Men hvis det er vigtigt at den har det rigtige look, så er det ikke nogen god løsning. 

Jeg kender jo hverken dig eller konceptet så jeg kan ikke rigtig råde dig, men generelt i kommunikation er nøgle ordet konsistens...

Hvis du vil have folk ind og kigge på dyre/spændende produkter og tiltrække high-end annoncører så skal det også være en lækker portal, men hvis du satser på formidle discount varer så billigt som muligt er det jo lige meget. Det skal bare hænge sammen, man laver jo heller ikke en gourmet restaurant i en lagerhal..

Tak for godt svar!

Så er jeg umiddelbart ikke utryg ved at få opsat portalen i Joomla - Har nemlig hørt flere fortælle netop det samme.

Er naturligvis ikke interesseret ikke i en discount løsning!

Mht. design giver jeg dig 100 % ret, men ved dog at der findes massevis af templates til Joomla, hvor mange er knapt så kønne, men hvor der også er mulighed for at finde nogle rigtig gode løsninger - eller hvad?

Med alle de templates bør der da umiddelbart være mulighed for at finde en "unik" løsning, der kan tilpasses?

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 14:38

Alt er muligt, og man for jo hvad man betaler for. Smile

I øvrigt har jeg ikke set en kravsspec. så jeg kan altså ikke love at der ikke er behov for tilpasninger i Joomla, eller om Joomla overhovedet kan, men det er et godt og veludbygget system, så jeg tror bestemt ikke det er problemet.  

Udfra den smule jeg har hørt om din ide (og jeg kan sagtens tage fejl) findes der stort set noget tilsvarende (dba/ebay/bilbasen etc) lidt forskelligt skruet sammen men den service du tilbyder er næsten det samme. 

Så bør du jo spørge dig selv "hvad for brugere til at vælge min side frem for andres?" og et svar kunne være at din side er pænere/mere bruger venlig/ sjovere / anderledes end andres... Her er design både af grafik og opbygning efter min mening meget væsentligt, men jeg er jo også fagnørdet. 

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)