Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Er det lovpligtigt og have en erhvervskonto? Jeg har en i Danske Bank - og har egentlig ikke brug for nogen ydelser som jeg ikke har i forbindelse med min privatkonto udover at der er tilknyttet nemkonto til mit cvr-nummer som ryger ind på den.

Skal det koste penge og have en erhvervskonto der kun har det formål? Jeg får heller ikke renter af indestående.

Er der nogen her der kan anbefale mig et bedre alternativ? Som privat får jeg gode renter af indestående i mange banker og betaler ikke noget for og have konto - hvad er forskellen? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:16

Hej!

Nej...du behøver ikke nødvendigvis en erhvervskonto, og slet ikke, når du ikke kører VSO.

Du kan godt bruge en privatkonto, hvis din bank vil acceptere dette.  

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 08:22

Hej. Tak for dit svar. Jeg kører VSO - hvad så? VH Jørgen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:21

Så bør en erhvervskonto stadigvæk ikke koste penge, og banken bør give dig rente - Du kan få det lige som du kan forhandle dig til, så hvorfor acceptere at få 0% i rente?

Jeg får så vidt jeg husker 3,35% i rente på mine erhvervskonti, og betaler ingen gebyrer, udover for overførsler til udlandet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 22:37

Hej. Hvilken bank har du ? Jeg har danske bank nu og det er ikke mit indtryk at de er til og forhandle med og de er ligeglade om jeg bliver eller går.

VH Jørgen Olsen 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:40
Jeg skiftede også væk fra danske bank, og endte hos Sparekassen Østjylland hvor jeg er meget tilfreds.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:25

Jeg er lige nu ved at finde ud af hvilken bank jeg skal vælge.

Har også kigget på Danske Bank da jeg allerede er privat kunde der, men det kan ikke betale sig som lille erhvervsdriverende, det koster 600 kr i kvartalet for kontoen, 750 kr i oprettelsesgebyr for netbank mm...

Lige nu hælder jeg mest til NyKredit da det ikke koster noget at oprette sig, og de giver 4,25% i rente.

Men jeg ved ikke om de er de bedste.
Nogen der har nogle forslag ?

Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 16:45

Jeg har Danske Bank og betaler ikke noget for en erhvervskonto.

Jeg betalte 700 kr. i oprettelse af netbank for erhvervskontoen. Det beløb har jeg dog senere fået refunderet, da jeg klagede over, at jeg kunne få det gratis alle andre steder.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:22

Jørgen Olsen:

Hej. Tak for dit svar. Jeg kører VSO - hvad så? VH Jørgen

Ja hvad så - Det gad jeg egentlig også godt at vide. Jeg mener nemlig ikke det har nogen relevans om man kører i virksomhedsskatteordningen eller ej. Uanset om man lader sig beskatte efter reglerne i personskatteloven eller virksomhedsskatteordningen så bør den private og erhvervsmæssige økonomi være adskilt og isoleret fra hinanden. Det kan jo ske ved at man anvender en vilkårlig konto og siger det er min virksomhedskonto. Fordeen ved at virksomhedens konto er en erhvervskonto er at det er virksomheden og ikke personens navn der står på kontoen, og det kan være en god ting i forhold til kunderne, men det kan også være ligegyldigt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 19:53

Hejsa. Tusind tak for dit svar - det var lige det jeg ville høre - men kan man koble virksomhedens nemkonto på en hvilken som helst bankkonto?

VH Jørgen Olsen 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)