Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere banker hvor man kan have en samlet erhvervs engagement uden at det koster en krone.

Eksempelvis kan man i Spar Nord Bank, få en erhvervskonto, med dankort, mastercar, netbank, depot og meget mere. Dette "produkt" er ganske gratis og servicen er rigtig god.

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:54

Jeg tillader mig at hive denne tråd frem igen.

Jeg skal netop til at oprette en erhvervskonto, og har ligeledes DanskeBank som privatkunde.  Jeg har kontaktet dem, men de ville ringe tilbage med priser, hvilket netop undrede mig en del. Jeg skal udelukkende bruge en konto til at fungere som nemkonto, samt at kunderne kan indbetale til den, altså ingen kreditter af nogen art.

Men skal Danske Bank have de priser, kan det godt nok næsten være lige meget!

Så jeg tænker om jer der allerede har erhvervskonti, der intet koster, ikke vil skrive hvilken bank i benytter her?  

Jeg synes det er utroligt så meget alting koster, så snart man er en lille virksomhed. Det er lige før det slet ikke kan betale sig at starte noget op!  

Tilmeldt 8. Jul 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:58

Jeg kan anbefale dig at bestille en erhvervskonto i SparNord Bank. De har en pakkeløsning hvor du kan have kontoen som Nemkonto, med netbank og visa dankort om du ønsker det. Det er fuldstændig gratis!!! Det er en underlig forretningsgang de har i Danske Bank - at man skal betale penge for at have penge i banken.

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:04
Nemreg:

Jeg kan anbefale dig at bestille en erhvervskonto i SparNord Bank. De har en pakkeløsning hvor du kan have kontoen som Nemkonto, med netbank og visa dankort om du ønsker det. Det er fuldstændig gratis!!! Det er en underlig forretningsgang de har i Danske Bank - at man skal betale penge for at have penge i banken.

Det synes jeg nemlig også det er. Jeg kan godt forstå det skal koste lidt i oprettelse, men de priser der listes her er altså bare for meget for så lidt. Det eneste arbejde de har i det, er jo at oprettet den, og that's it. Der skal heller ikke være kreditkort til den, så der bliver ingen risiko for overtræk.

Men DanskeBank er  vist også kun for de store virksomheder efterhånden. Jeg røg kun derover pga. BG bank. Burde helt skifte....

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 14:20

Ved sidste bankskift endte jeg med en lokalbank, Maxbank

Det er også min opfattelse at renten på indlånskonti skal være rimelig og konto- og udtogsgebyrer skal være nul. Maxbank er en af de 'værre' banker på det område, men

- jeg får p.t. 5,1% med kvartårlig tilskrivning (forhandlet rente)

- jeg betaler ingen gebyrer (2007-oversigten indeholdt kun vp-handelsgebyrer), men det skyldes en fordelspakke udløst af 100 aktier i banken. Dem havde jeg i forvejen.

Samme vilkår er der på mine privatkonti (bortset fra "budget"-kontoen).

Hvis du IKKE kører VSO, så kan du godt bruge din privatkonto, men det må kraftigt anbefales at have en konto kun til firmabrug.

Hvis du kører VSO, så skal firmaøkonomien være 'adskilt', så det kræver en firma-konto eller meget gode forklaringer. Du slipper nok helskindet gennem et torskegilde hvis du iøvrigt har styr på sagerne, men hvorfor ta bøvlet. Opret særskilt konto.

Den eneste forskel på om der er et CVR eller CPR tilknyttet er indberetningen ('Skatteoplysninger/R75' på tastselv.skat.dk.) I al fald indtil 2006-selvangivelsen har jeg alligevel selv skullet dele indberettede renteindtægter op i privat og firma. Så det er ikke altafgørende om der står cpr eller dvr på kontoen. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)