Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af engesk side på .com eller .dk?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg skal til at oversætte www.msnportal.dk til engelst. Jeg har købt et .com domæne til den engelske side, men så kom jeg til at tænke på om det var mere fornuftigt at smide den engelske side i en subfolder, så den kommer til at hedde: www.msnportal.dk/com
Hvad vil søgemaskinerne sige til det?

Mvh
Allan

Tjek min profil her

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:41

Altså her og nu, vil den bedste løsning i mine øjne være en engelsk version på det danske domæne i en mappe. For det første er det jo et ældre domæne, hvilket gør det lettere for os at søgemaskineoptimere. For det andet linkes der jo allerede til .dk-domænet.

En alternativ løsning kunne være (for en sikkerheds skyld) - gør som ovenstående, men peg .com-domænet ind på denne folder på serveren

Og så må jeg jo lige sige tillykke med købet af MSN. Så det i nyhederne derinde (bruger det selv) Skide godt site

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:50
Dato: 4/10/2006 5:40:31 PM Forfatter: Marcel Fuursted

Altså her og nu, vil den bedste løsning i mine øjne være en engelsk version på det danske domæne i en mappe. For det første er det jo et ældre domæne, hvilket gør det lettere for os at søgemaskineoptimere. For det andet linkes der jo allerede til .dk-domænet.

En alternativ løsning kunne være (for en sikkerheds skyld) - gør som ovenstående, men peg .com-domænet ind på denne folder på serveren
Og så må jeg jo lige sige tillykke med købet af MSN. Så det i nyhederne derinde (bruger det selv) Skide godt site

Marcel har sikkert helt ret i søgemaskineoptimeringsdelen af den... men .com uden subfolder og dikkedarer virker mere prof... however, jeg ved så ikke hvordan engelsktalende reagere på .dk/com i søgeresultaterne...?

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 17:51
Dato: 4/10/2006 5:33:42 PM Forfatter:AllanD

Hej Alle

Jeg skal til at oversætte www.msnportal.dk til engelst. Jeg har købt et .com domæne til den engelske side, men så kom jeg til at tænke på om det var mere fornuftigt at smide den engelske side i en subfolder, så den kommer til at hedde: www.msnportal.dk/com
Hvad vil søgemaskinerne sige til det?
Mvh
Allan

Godt at se, at du er i gang allerede Allan
Fors Juvat Audentes !
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:54
Jeg vil vove at påstå, at hvis titler og descriptions er på engelsk og de er effektive, så tror jeg sgu ikke at det gør den store forskel. Men er ikke helt sikker. Det ville jo også være træls at smide 20% af de besøgende væk, alene fordi det er et dansk domæne... Jeg synes stadig du skal bruge begge, hvor .com peger på .dk domænets engelske folder

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 18:13

Det er jo helt fantastisk så hurtigt det går her inde. Det bliver nok en subfolder folder til at starte med, og så lade .com domænet pege på den folder.

Tusind tak til jer alle for de gode svar.

Mvh
Allan

Tjek min profil her

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:37
Hvis er til udelukkende brug i England, synes jeg du skal bruge .co.uk
Englænderne er mere nationalistiske end Danskere, og foretrækker deres hjemlands domæne. Ellers er .com fint :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 28. Dec 05
Skrevet kl. 18:47

Jeg håber på at få siden lidt mere omkring, end bare UK.

Nu har jeg jo set hvad adsense kan give på den danske side, så jeg har fået blod på tanden til at gøre lidt mere ved det

Tjek min profil her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:03
Ikke for at være gammel og sur, men har du clearet navnet med Microsoft?

Dbh Martin
Fra Skanderborg
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 288
Fra  www.hypersynectics.com Skrevet kl. 23:05

- faldt for nylig over Google´s nylige patent-ansøgning, som nogen tolker som en strømpil til at vurdere, i hvilken retning Google kan bevæge sig fremover mht. ranking og indexering.

- i denne kan det læses som om de vil vægte en engelsk-sproget side højere på et engelsk domæne, på et engelsk web-hotel.

- såfremt der er nogetsomhelst hold i dette - så vil det jo få indflydelse på valg af domæne, sprog mv.

- er der nogen der véd noget om dette - mere end på rygte-basis ... ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)