Jeg skal til at oversætte www.msnportal.dk til engelst. Jeg har købt et .com domæne til den engelske side, men så kom jeg til at tænke på om det var mere fornuftigt at smide den engelske side i en subfolder, så den kommer til at hedde: www.msnportal.dk/com
Altså her og nu, vil den bedste løsning i mine øjne være en engelsk version på det danske domæne i en mappe. For det første er det jo et ældre domæne, hvilket gør det lettere for os at søgemaskineoptimere. For det andet linkes der jo allerede til .dk-domænet.
En alternativ løsning kunne være (for en sikkerheds skyld) - gør som ovenstående, men peg .com-domænet ind på denne folder på serveren
Og så må jeg jo lige sige tillykke med købet af MSN. Så det i nyhederne derinde (bruger det selv) Skide godt site
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Altså her og nu, vil den bedste løsning i mine øjne være en engelsk version på det danske domæne i en mappe. For det første er det jo et ældre domæne, hvilket gør det lettere for os at søgemaskineoptimere. For det andet linkes der jo allerede til .dk-domænet.
En alternativ løsning kunne være (for en sikkerheds skyld) - gør som ovenstående, men peg .com-domænet ind på denne folder på serveren
Og så må jeg jo lige sige tillykke med købet af MSN. Så det i nyhederne derinde (bruger det selv) Skide godt site
Marcel har sikkert helt ret i søgemaskineoptimeringsdelen af den... men .com uden subfolder og dikkedarer virker mere prof... however, jeg ved så ikke hvordan engelsktalende reagere på .dk/com i søgeresultaterne...?
Lasse
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Jeg skal til at oversætte www.msnportal.dk til engelst. Jeg har købt et .com domæne til den engelske side, men så kom jeg til at tænke på om det var mere fornuftigt at smide den engelske side i en subfolder, så den kommer til at hedde: www.msnportal.dk/com
Jeg vil vove at påstå, at hvis titler og descriptions er på engelsk og de er effektive, så tror jeg sgu ikke at det gør den store forskel. Men er ikke helt sikker. Det ville jo også være træls at smide 20% af de besøgende væk, alene fordi det er et dansk domæne... Jeg synes stadig du skal bruge begge, hvor .com peger på .dk domænets engelske folder
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Det er jo helt fantastisk så hurtigt det går her inde. Det bliver nok en subfolder folder til at starte med, og så lade .com domænet pege på den folder.
Hvis er til udelukkende brug i England, synes jeg du skal bruge .co.uk Englænderne er mere nationalistiske end Danskere, og foretrækker deres hjemlands domæne. Ellers er .com fint :)
- faldt for nylig over Google´s nylige patent-ansøgning, som nogen tolker som en strømpil til at vurdere, i hvilken retning Google kan bevæge sig fremover mht. ranking og indexering.
- i denne kan det læses som om de vil vægte en engelsk-sproget side højere på et engelsk domæne, på et engelsk web-hotel.
- såfremt der er nogetsomhelst hold i dette - så vil det jo få indflydelse på valg af domæne, sprog mv.
- er der nogen der véd noget om dette - mere end på rygte-basis ... ?