Er det noget med, at man kan anmelde sider til Google/søgemaskinerne, hvis de konstant bruger blackhat. Jeg har en konkurrent som har sin HTML fyldt med skjulte links - og har haft det i længe uden at Google (tilsyneladende) har straffet hans sider.
Helt konkret, så er der tale om en masse kampagnesider og en hovedside, som på kryds og tværs linker til hinanden, skjult og med keyword stuffed ankertekst. Til at starte med, var jeg ret ligeglad, faktisk nærmest glad, da jeg tænkte at den sindsyg høje risiko dette indebærer også inkluderede deres hovedside. Jeg regnede med at efter max 3 måneder så ville jeg have serp for mig selv :-) men nu her efter ni måneder dominerer de stadig med typisk 1.-5. eller i nogle tilfælde 1.-8. pladsen på attraktive keywords.
Umiddelbart kunne jeg jo selv blot hoppe ud i noget blackhat og konkurrere på lige fod med dem - men Google ville jo være ligeglad med sådan en lam undskyldning, når de efter 2 uger smider mig ud, mens min konkurrent fortsætter...
Hilsen Michael. Uddannet Art Director, er Adobe Certified Expert og super god til XHTML, CSS, Javascript og AJAX. Elsker open source løsning så som Wordpress og Joomla.
Det har ikke den store effekt at anmelde andre, men det skaber en masse "bad karma", som kan skade dig mere end det skader dem. JEg har aldrig gidet spilde tid på at anmelde konkurrenter. Hvis jeg endelig vil have dem smidt ud findes der andre metoder :)