Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eniro har "stjålet" min telefon - hvor er jeg sur lige nu!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lavede et opslag på eniro.dk på mit firmanavn. Den fandt det også fint - men hov, det er da ik det rette telefonnummer de har skrevet på! Et hurtigt "baglæns" opslag fortæller mig at Eniro oplyser min underbos telefonnummer istedet for mit. De har altså valgt at ignorere de oplysninger de har hentet i CVR registeret (hvor det rigtige telefonnummer står!) og istedet finde et mere eller mindre tilfældigt nummer som de nu oplyser.

Fejlen er 100% sikkert Eniros. Eniro har på et tidspunkt, for nylig tror jeg nok, valgt at droppe alt med etage og side/dør så etagebyggerier nu ser ud som gigantiske etplans huse med RIGTIG mange beboere på samme adresse. Tag f.eks. http://person.eniro.dk/query?what=wp&search_word=&geo_area=M%F8lleparkvej%2C+6715 - det er en vej med, på nær nummer 7, udelukkende etagebyggeri. Det ses ikke af Eniros resultater. Sammenlign f.eks. med en tilsvarende søgning hos dgs.dk: http://www.degulesider.dk/vbw/oplysningen/resultat.do?twoFieldName=&twoFieldAddr=m%F8lleparkvej+6715&x=27&y=17

Så hermed en advarsel - hvis dit firma har adresse i et etagebyggeri så er der risiko for at Eniro har fejlregistreret dig.

Jeg har tænkt mig at give dem en skideballe mandag morgen og hvis ikke de har tænkt sig at ændre det så må Ekstrabladet, TV2 og lign. jo involveres...

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 07:46

Hej Henrik.

Det er da også møg irriterende. Men rolig nu. :) Det kan jo være de har en forklaring på den fejl... Det er vel ikke værre end de kan rette det. Snak nu ordenligt med dem, inden du går til medierne.

Med venlig hilsen
Thomas

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:58

Du tror vel seriøst ikke Ekstrabladet, TV2 og lign. gider bruge mere end 5 sekunder på den sag? Det er tydeligt at de har begået en fejl og længere er den ikke.

Mon ikke du er været lidt for længe oppe?Stick out tongue

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 11:32

Selvfølgelig skal de have lov at forklare sig først, bare rolig, men det er simpelthen bare ikke godt nok at de laver sådan et nummer. Det er nemlig ikke bare en fejl, de har et eller andet sted i systemet valgt at de data de modtager ikke er gode nok og at man så istedet bare tager nogle mere eller mindre tilfældige data istedet for.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 11:41

Kenneth Boysen:
Du tror vel seriøst ikke Ekstrabladet, TV2 og lign. gider bruge mere end 5 sekunder på den sag? Det er tydeligt at de har begået en fejl og længere er den ikke.

Ja men hvilken fejl...

Først har de valgt at etager ikke er noget man skal beskæftige sig med - sådan generelt for hele landet!

Dernæst...
Jeg har ikke fortalt Eniro noget som helst om firmaet, dvs, alle de informationer de har om det har de fået fra CVR registeret. CVR registeret har det korrekte telefonnummer. Dvs, de har fået det korrekte nummer, smidt det ud, valgt et tilfældigt med en adresse der ligner (identisk pga. føromtalte beslutning om at afskaffe etagebyggeri).

Nu kan jeg se på din hjemmeside at det der med brand er noget du ved noget om. Eniros beslutning svarer lidt til at tro man kan slukke enhver flamme blot ved at puste den ud - ligesom et stearinlys. Havde Eniro styret en brandstation var de godt på vej til at afskaffe brugen af vand i brandbilerne til fordel for at brandmændene skulle have deres lunger trænet op.

Så jo, hvis ikke Eniro er til at snakke med så tror jeg faktisk der er et par medier der gerne vil grave lidt i sagen - det er jo agurketid :)

Kenneth Boysen:
Mon ikke du er været lidt for længe oppe?Stick out tongue

Hvis det så kun var det der var problemet ;)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:39

Nu konkludere du at de fx. fysisk har været inde og ændre på de oplysninger de har fået fra CVR, altså brugt tid på at finde andre numre. Det lyder for mig som en konklusion du da kun kan tage EFTER at have talt med dem. Jeg mener, en stort virksomhed som Eniro "burde" da ikke have tid det dette!

Har du talt med dem?

Jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation og det må være forbandet frustrerende...jeg mener bare at man bør være 100 % sikker før man ligger det "online"

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 13:04

Kenneth Boysen:
Nu konkludere du at de fx. fysisk har været inde og ændre på de oplysninger de har fået fra CVR, altså brugt tid på at finde andre numre. Det lyder for mig som en konklusion du da kun kan tage EFTER at have talt med dem. Jeg mener, en stort virksomhed som Eniro "burde" da ikke have tid det dette!

Det er sikkert noget der sker automatisk hvilket blot gør det hele endnu værre - så kan det jo være sket for rigtig mange andre. Jeg syns det er ret alvorligt at de skriver en ukorrekt adresse og et telefonnummer tilhørende en anden person. Jeg kan til gengæld ikke forstå hvorfor de vælger at tilknytte et andet telefonnummer end det de får fra CVR.

Kenneth Boysen:
Har du talt med dem?

Nej, den slags firmaer har jo ikke døgnvagt, de åbner først mandag morgen kl 8.

Kenneth Boysen:
Jeg kan sagtens sætte mig ind i din situation og det må være forbandet frustrerende...jeg mener bare at man bør være 100 % sikker før man ligger det "online"

Jeg er 100% sikker på at Eniro har lavet en fejl et sted i deres system. Jeg er 100% sikker på at Eniro har foretaget et, for mig, uforståeligt valg om at fjerne etageinformation fra deres data. Jeg er 100% sikker på at fejlen ligger hos Eniro. Jeg HAR brugt et par timer - i en anden sammenhæng - på at arbejde op imod deres system og undret mig over hvorfor de data de returnerede ikke var som forventet. Det var der jeg fandt ud af at de ikke brugte etagebyggeri længere. Så jeg er 100% sikker og derfor tør jeg godt sladre om dem før jeg har snakket med dem.

Fra Odense SØ
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 19:46

Tja, det er pt. ikke kun dig der har forkerte oplysninger. De oplysninger der står omkring tlf-fastnet. er forkerte for mig også.

Der må være nogen der har godt røde øre, for kontrol er der ikke udført. Jeg har kunder der ringer på min private tlf, jeg er dog næsten ved siden af den, MEN der er sku træls for familien at de skal tale med mine kunder, og ikke kan hjælpe dem.

Karakteren for dette er: -3 (bare den gik længere ned)Angry

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 20:42

Allan Boje:
Tja, det er pt. ikke kun dig der har forkerte oplysninger. De oplysninger der står omkring tlf-fastnet. er forkerte for mig også.

Der kan man så sige at det er en fordel for dig at det trods alt er dit eget nummer der står - men stadig utroligt de ikke kan finde ud af det. Har du haft fat i Eniro om det?

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 21:26

Se er er en pointe ved ikke at have et firma :D det er nok den første jeg har fundet... .

Henrik jeg har sendt dig en privat besked. :).

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)