Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eniro har "stjålet" min telefon - hvor er jeg sur lige nu!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Snakkede med Eniro her til morgen. Deres kundeservice oplyser at de har nogle udfordringer mht etagedata - og det kan man kun give dem ret i. De arbejder på at fixe det.

Fejlen med telefonnummeret - tjaa, det kan jo ske sagde de og når nu jeg ringede så rettede de det med det samme...

Jeg er ikke imponeret.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:35

hstidsen:
Jeg er ikke imponeret.
Hvor meget betaler du Eniro for din optagelse?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 14:09

Michael Kjærsgård:
hstidsen:
Jeg er ikke imponeret.
Hvor meget betaler du Eniro for din optagelse?

Intet - men derfor skal de ikke oplyse forkerte informationer alligevel. Eniro har selv valgt at ville præsentere de data som CVR registeret stiller til rådighed - selvom man leverer en gratis service skal man gøre det ordentligt, ellers kan man ligeså godt lade være.

DGS.dk kan finde ud af det.

CVR registeret kan finde ud af det - det er dem der har leveret oplysningerne!

Selv krak.dk - som er ejet af Eniro - kan finde ud af det!

Den fejl de har lavet med telefonnummeret kan kun være sket internt hos Eniro. De må simpelthen have givet et eller andet system lidt for mange beføjelser - og som du kan se er jeg ikke den eneste der har oplevet at Eniro har kombineret nogle oplysninger forkert.

At de har strøget alt etage information og åbenbart ikke kan få det retur uden videre er mig en gåde. Det er også en gåde for mig hvorfor man vælger at tage 100% korrekte data og så smide noget af det ud, kombinere det med noget FORKERT data og så efterfølgende præsentere det der er tilbage.

I mine øjne er det simpelthen så amatøragtigt at Eniros lokaler må være fyldt op med folk med meget røde ører. Det vidner om et firma der ikke har testet deres løsning, ikke har tænkt sig om før de lagde nyt i produktion og ikke har nogen ide om verssionsstyring og rollback. Jeg sidder nu og spekulerer på om de har backup af deres data overhovedet. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 14:53

Det er ikke for smart af Eniro, men når det er sagt, ville jeg nok finde noget andet at bruge min tid på.

Og hvor mange mon bruger Eniro til at finde noget.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Skrevet kl. 15:26

Så det korte af det lange som sagen ser ud fra min stol:

Eniro yder dig en gratis service (henviser potentielle kunder til dig) - desværre er der opstået en fejl i denne service som du opdager midt om natten i en weekend.

Du er så utilfreds med at du ikke kan få rettet fejlen i denne gratis service døgnet rundt, men først da Eniro åbner mandag morgen (hvor de efter dit eget udsagn retter fejlen straks du gør dem opmærksom på det).

Jeg har VIRKELIG svært ved at se hvad det er du føler dig så fornærmet over, men det er nok bare mig...

Uden at kende nærmere til Eniros service - mon ikke du kan få lov til helt at blive slettet hvis du beder pænt om det, så er alle dine trængsler forbi?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 16:07

Michael Kjærsgård:
Eniro yder dig en gratis service (henviser potentielle kunder til dig) - desværre er der opstået en fejl i denne service som du opdager midt om natten i en weekend.

Jeg tror det samlede antal kunder Eniro hidtil og de næste mange år vil henvise til os er meget tæt på 0. Der er næppe ret mange der bruger Eniro eller degulesider.dk til at finde frem til Den Blå Avis eller QXL - så hvorfor skulle de bruge dem til at finde frem til en markedsplads for fugleannoncer?

Så nej, Eniro giver ikke mig noget som helst ved at have mit firma optaget i deres liste over firmaer.

Michael Kjærsgård:
Du er så utilfreds med at du ikke kan få rettet fejlen i denne gratis service døgnet rundt, men først da Eniro åbner mandag morgen (hvor de efter dit eget udsagn retter fejlen straks du gør dem opmærksom på det).

Jeg er ikke utilfreds med at jeg ikke kan få den rettet i weekenden. Ja, de rettede fejlen med det samme - og forespurgt på hvordan sådan noget kunne ske var svaret bare at "tjaa, der kan jo ske fejl". Nu har jeg også haft med Eniro at gøre i en anden sammenhæng og må konstatere at firmaet er så useriøst at de ikke er værd at have med at gøre.

Iøvrigt optræder fejlen stadig på eniro.dk - de sagde også det ville tage op til 24 timer før rettelsen slog igennem. Ser du mig klage over det?

Michael Kjærsgård:
Jeg har VIRKELIG svært ved at se hvad det er du føler dig så fornærmet over, men det er nok bare mig...

Hvad jeg ikke kan forstå er at du syns det er helt okay at Eniro, mod bedre vidende, vælger at oplyse forkerte kontakt oplysninger og iøvrigt oplyser forkert adresse på alle mennesker i DK der bor i etagebyggeri.

Derudover kan du jo prøve at overveje hvad du vil synes om hvis dine kunder blev henvist til din nabo istedet for dig selv - og at din nabo så samtidig var lidt af en særling så dine kunder får en absolut dårlig oplevelse ud af at ringe til dig. Det kunne jo være de valgte din konkurrent som leverandør istedet.

Jeg har VIRKELIG svært ved at se hvordan du kan mene det ikke er et problem, men det er nok bare mig...

Michael Kjærsgård:
Uden at kende nærmere til Eniros service - mon ikke du kan få lov til helt at blive slettet hvis du beder pænt om det, så er alle dine trængsler forbi?

Ganske sikkert, det ku da også godt komme på tale hvis de alligevel ikke kan finde ud af deres kerneforretning.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 16:12

TM2Byg:
Det er ikke for smart af Eniro, men når det er sagt, ville jeg nok finde noget andet at bruge min tid på.

Jeg har brugt mere tid på at skrive i tråden her på Amino end jeg har brugt på Eniro.

Men egentlig var indlægget ment som en advarsel - det kunne jo være Eniro havde lavet deres fejl hos andre også.

TM2Byg:
Og hvor mange mon bruger Eniro til at finde noget.

Iflg. FDIM har Eniro.dk ca. 2 mio besøgende om måneden. De kommer næppe for at beundre designet ;)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Skrevet kl. 16:24

hstidsen:
Jeg tror det samlede antal kunder Eniro hidtil og de næste mange år vil henvise til os er meget tæt på 0
Ok, så er problemet endnu mindre?
hstidsen:
Jeg er ikke utilfreds med at jeg ikke kan få den rettet i weekenden
Ok, så havde jeg bare misforstået din post her og på usenet og "trusler" om TV2 og Ekstrabladet, det beklager jeg naturligvis.
hstidsen:
"tjaa, der kan jo ske fejl"
Du laver aldrig fejl?

hstidsen:
Iøvrigt optræder fejlen stadig på eniro.dk - de sagde også det ville tage op til 24 timer før rettelsen slog igennem. Ser du mig klage over det?
Jeg kender ikke deres system, men noget tyder jo på at det opdaterer data engang i døgnet, og når/hvis det er tilfældet ville jeg da heller ikke forvente andet end at din ændring kommer med ved næste opdatering.

hstidsen:
Hvad jeg ikke kan forstå er at du syns det er helt okay at Eniro, mod bedre vidende, vælger at oplyse forkerte kontakt oplysninger
Det er vel trods alt ikke noget de bevidst har "valgt mod bedre vidende", du er blevet oplyst det er en fejl og at de retter den, og så er den sag vel ude af verden?

hstidsen:
Derudover kan du jo prøve at overveje hvad du vil synes om hvis dine kunder blev henvist til din nabo istedet for dig selv
Well, mon ikke min nabo - særling eller ej - havde forklaret at kunden havde fået forkert nummer? 
hstidsen:
Det kunne jo være de valgte din konkurrent som leverandør istedet.
Sagde du ikke lige Eniro ikke henvise kunder til dig?

hstidsen:
Jeg har VIRKELIG svært ved at se hvordan du kan mene det ikke er et problem, men det er nok bare mig...
Jeg kan da sagtens se problemet, jeg kan bare ikke se at det skulle være så stort som du gør det til - men her bliver vi nok ikke enige, og det er vel også rimeligt nok, det er jo dig og ikke mig det er "gået ud over".

Under alle omstændigheder vil jeg da ønske dig en fantastisk mandag! 

P.S. - og beklager for OT - ved ikke om du er klar over din side tilsyneladende ikke kan bruges i Firefox - mon ikke det koster en del flere kunder end ovenstående - skal ikke tages som kritik (jeg sælger alligevel ikke fugle) - blot en oplysning

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. Feb 08
Skrevet kl. 18:09

Michael Kjærsgård:

hstidsen:
Jeg tror det samlede antal kunder Eniro hidtil og de næste mange år vil henvise til os er meget tæt på 0
Ok, så er problemet endnu mindre?

Problemet er præcis det samme. Det har intet at gøre med at skaffe kunder eller ej.

Michael Kjærsgård:
hstidsen:
Jeg er ikke utilfreds med at jeg ikke kan få den rettet i weekenden
Ok, så havde jeg bare misforstået din post her og på usenet og "trusler" om TV2 og Ekstrabladet, det beklager jeg naturligvis.[

Ja det tror jeg da vist nok du har. Jeg kan ikke forstå hvordan du kan tolke den som at jeg er utilfreds med at de ikke har weekendvagt.

Michael Kjærsgård:
hstidsen:
"tjaa, der kan jo ske fejl"
Du laver aldrig fejl?

Jo - men som min kollega og jeg blev enige om i dag, hvis vi havde lavet en fejl i den størrelsesorden som pt. er i Eniros systemer så ville vi være seriøst bange for at blive fyret. Det er ikke bare en fejl. Det er en fejl der ikke må ske. (og for nu at undgå misforståelser, det handler BÅDE om at stryge etagerne fra alle danske bygninger og så iøvrigt at lade et system gætte hvilket nummer der er korrekt for en given adresse på trods af man har de korrekte informationer).

Michael Kjærsgård:
hstidsen:
Hvad jeg ikke kan forstå er at du syns det er helt okay at Eniro, mod bedre vidende, vælger at oplyse forkerte kontakt oplysninger
Det er vel trods alt ikke noget de bevidst har "valgt mod bedre vidende", du er blevet oplyst det er en fejl og at de retter den, og så er den sag vel ude af verden?

Det kan kun være noget de har valgt at gøre helt bevidst.

Eniro har 1 sted de kan have fået oplysningerne fra: CVR registeret.

CVR registerets oplysninger er korrekte.

Eniro oplyser min underbos telefonnummer istedet for mit.

Dvs, Eniro har valgt at ignorere CVR og istedet finde et andet nummer at oplyse.

Kan du få det til at være andet end et bevidst valg fra Eniros side? (ja, at de lader en computer tage valget for dem er stadig deres eget valg)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:25

hstidsen:

Det kan kun være noget de har valgt at gøre helt bevidst.

Så er helt verden da godt nok også i mod dig. Get over it, and move on.

Ellers ender du jo som en gammel gnavpot hvis så små ting i din hverdag skal pisse dig af!Wink

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)