Jeg har lovet at hjælpe min lillebror med at finde en studiebærbar til ham som han skal bruge på Ingeniørhøjskolen. Den skal ikke bruges til spil, men kun til studiearbejde såsom Office og diverse ingeniørprogrammer, også til lidt poker i de sene nattetimer.. Jeg er hoppet lidt af Windows vognen da jeg erklærede min kærlighed til Mac, så har overhovedet ikke fulgt med i udviklingen.. Kriterierne er at den skal kunne holde på batteriet i mere end 2 timer, og den skal heller ikke være for stor, da der vil komme en ekstern skærm på når han arbejder derhjemme.. Endvidere skal det ikke være en discount bærbar såsom Medion og Acer.. Derfor er prisen ikke det store problem, bare at bærbaren ikke kan meget mere end han har brug for, altså value for money! :-)
Håber I har nogle forslag til hvilke bærbare der kan være relevante!
Efter at have haft HP, Lenovo, Acer, Abook, Zepto og Dell, så er det kun sidstnævnte jeg vil anbefale.
Fx en Dell Lattitude D830 som jeg har nu, det er verdensklasse og kan med et 9-cell batteri holde strøm i mindst 4 timer. Og så er den endda fornuftig billig. Lattitude fås også med mindre end 15" skærm, så den ikke fylder så meget.
Efter at have haft HP, Lenovo, Acer, Abook, Zepto og Dell, så er det kun sidstnævnte jeg vil anbefale.
Fx en Dell Lattitude D830 som jeg har nu, det er verdensklasse og kan med et 9-cell batteri holde strøm i mindst 4 timer. Og så er den endda fornuftig billig. Lattitude fås også med mindre end 15" skærm, så den ikke fylder så meget.
/JJ
Hvordan er den i henhold til støjniveau, da man jo ofte skal sidde til forlæsninger og i grupper?
Dell har Latitude D630 på tilbud til 8400 for den bedste konfiguration hvor man sparer 2600 kr.. Vil du mene at han får value for money i henhold til hvad han skal bruge den til?
Det er sikkert udmærket ja... kan ikke rigtigt forholde mig til prisen, da jeg ikke handler hos dem på nettet pga. jeg handler meget hos dem og derfor køber gennem en kontaktperson hos Dell.
Jeg vil anbefale dig lige at søge på "bærbar" herinde, da spørgsmålet er rejst flere gange og der jo er mange meninger om det.
Men den Dell går du ikke helt galt i byen med efter min mening.