Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat Leaset bil - til firma bil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lige startet et Aps. I den forbindelse, vil jeg gerne flytte min privatleasede bil ind i selskabet. Jeg har talt med Leasing firmaet, som ikke umiddelbart ønsker at ændre navnet på kontrakten til firmanavnet. De ser helst at mit navn fortsat står på aftalen. Endvidere mente de ikke, at det ville være noget problem, at jeg lod firmaet betale for udgiften, da jeg jo var hovedaktionær. Min revisor ser dog helst at bilen bliver omskrevet til at det er firmaet der leaser bilen. Grunden er, at han mener at SKAT kunne finde på, at sætte mig i skat af både fri bil, samt leasing ydelsen (som firmaet jo betaler på mine vegne).

Er der nogen der ved noget om dette ? - Og vil I evt. foreslå mig at tale med SKAT først ?.

Det skal også indskydes at jeg i forbindelse med at jeg leasede bilen, udbetalte ekstraordinær leasing ydelse. Dette skete sidste år. Da bilen er leaset over 4 år, forestillede jeg mig, at firmaet skulle betale 3/4 af den ekstraordinære leasingydelse til mig.

Ser frem til at høre fra jer.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:10

Jeg anser det ikke for sandsynligt at man både vil beskatte dig af leasingydelsen som betales af firmaet + værdi af fri bil. I givet fald ville værdien af fri bil skulle nedsættes med "egenbetalingen". men når det så er sagt er jeg enig med din revisor i at det vil være mest hensigtsmæssigt at det flyttes over i firmaets navn. I hvertfald hvis vi taler om et anpartsselskab/aktieselskab og ikke en personlig virksomhed.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:17

Hej Bent,

Tak for dit svar. Jeg har også talt med SKAT - og efter et par dages betænkningstid, var de slet ikke med på ideen. Så jeg må nøjes med kilometer-penge, eftersom leasingselskabet ikke er til at stikke i heller.

Mvh John

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)