Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

20 og 40 fods container import. PLEASE HELP!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

   Jeg går og fundere over, hvad det egentlig ville koste at få fragtet en fyldt container lige til døren fra Kina. Jeg tænker på en 30-40 fods. Jeg har tjekket en masse indlæg, vedrørende dette emne og fundet flere der mente, det ville koste fra 6500-15000. Dem jeg meget gerne vil høre fra er nogen der rent faktisk har fået en hjem fra kina, eller bare kender en pris. Derudover vil jeg meget gerne have link eller firmanavne. På forhånd tak.

 Mvh. Stubbe Olsen 

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stubbe Olsen,

 

Først og fremmest bør du være mere specifik for at få den nødvendige hjælp du mangler!

Kina er trods alt et stort land med mange byer og havne....hvilken afskibningshavn forventer du anvendt? Hvilke handelsbetingelser og terms (Incoterms2000) vil/kan du handle med dine leverandøren? Der er ligeledes stor forskel på og det er en 20'DC - 40'DC - 40'HC container du skal have fragtet! Hvad er det for gods - er det tungt, skrøbeligt eller hvordan? Samtidigt nævner du intet om, hvortil container skal leveres efter ankomst DK osv. osv. Det er derfor meget svært at være dig behjælpelig på ovenstående spørgsmål da der er mange forskellige faktorer, der er afgørende for en at give dig en realistisk pris!

Ta´ eventuelt fat i DSV, da de virkelig er fremragende på fragt ( søfragt, luftfragt, bilfragt osv.) samt attraktive rater/priser. Ellers er der andre speditionsvirksomheder som Geodis Wilson, DHL, ...

 

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, håber du også vil give dig til at svare på dette: 

containeren skal fragtes fra shanghai, indholdet er elektronik (protable dvd players osv.) og crossere og ATV'er. den skal kun leveres til københavn havn, da jeg har familie der ejer fragtfirma. Jeg er ikke så meget inde i det med handelsbetingelser, gider du forklare lidt mere, er helt grøn. Hvad er forskellen på en 40'DC og 40'HC, det skal bare være den størsteBig Smile..  Ved godt at jeg kan kontakte et fragtfirma og høre om pris, men ville bare høre hvad i andre havde fået fragtet for, så jeg ligesom vidste hvad jeg skulle gi. Har hørt DSV er MEGET DYRE, passer det?

Mvh. Stubbe

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej

Du har flere steder heride spurgt om fragprisen på en container fra Kina, som Speditøren så ganske rigtigt skrev er der utroligt mange faktorer der spilder ind på fragt prisen. 

At vi slynger en eller anden tilfældig pris ud, kan du jo alligevel ikke bruge til noget så hvorfor spørger du ikke speditør?  Du bør nok lige overvejen hvad det egentlig er du har brug for, det er jo ikke ligegyldigt om der er en  20" eller 40" (fods) container du vælger. Har du gjort dig nogle overvejelser over hvor meget dit gods egentlig fylder? for i mine øre lyder det noget voldsom at starte med en hel container når du er helt grøn i import.

 

Mvh

Ravn     

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn -> Vi er trods alt alle startet et sted, gerne totalt uvidende om hvad vi har kastet os ud  Wink

Der er naturligvis ikke en entydig pris på fragt, ellers var der kun et firma der gjorde det, menlig det billigste. Hvis du får en pris på fregt, så holder den ikke længe, det går op og ned. Olieprisen er en pæn faktor for tiden, men mange andre ting spiller ind. Du kan sikkert få en 40" hjem for noget der ligner 20-22.000 Kr men igen, ring til de forskellige firmaer og hør hvad de kan tilbyde dig.

DSV, ALPI, Martin Bencher, Prime Cargo,  og mange andre. Start på Google hvis du vil have flere.

Der er normalt ikke økonomi i at få LCL hjem til andet end at kontrollere kvaliteten. 4 paller kan sagtens koste det samme som en 20" i fragt, så er der ikke tale om rasende dyre ting, så er det da fornuftigt nok at få en container. Det kommer naturligvis an på hvad det fylder/vejer.

 

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stubbe,

 

Som de øvrige har nævnt vil jeg også forsøge at tage fat i en speditør der vil stille de samme spørgsmål som nogle allerede her har svaret på. Bl.a. skal du gøre dig overvejelse hvilken incoterms i aftaler med afsender, da det har betydning for hvilke omk. du skal betale.

 Jeg er ikke klar over om man må reklamere for sit eget firma, så derfor vil jeg undlade dette - Men i stedet henvise som øvrige at ringe rundt til speditører. Men husk - Prisen er en ting - en anden ting er service/sikkerheden i transporten - så vælg ikke altid den billigste.

Skriv blot hvis du har øvrige spørgsmål.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stubbe.

 Der findes selvfølgelig ikke en pris der er ens nogen steder. Så mit bedste råd er at ringe til to eller tre forskellige speditører. Du skal bare selv gøre dig klart hvad det er du vil have tilbud på: Hvor meget fylder dine varer reelt, hvad vejer det, hvilken værdi har det (mht. forsikring) osv. Jeg vil sige, når du er hel grøn i import og indkøb af fragt, er det nok en god ide ikke kun at kigge på prisen, men også se på servicen og kvaliteten hos den speditør du vælger. Det betyder rigtig meget at få den rigtige vejledning fra starten af. Det er også vigtigt at du føler dig tryg ved speditionsfirmaet.

Jeg er selv uddannet speditør, men arbejder nu med mit eget firma med netop import fra Kina. Jeg kan varmt anbefale dig Dachser A/S, som er en tysk speditør med et par afdelinger her i Danmark. De virker meget professionelle til en rimelig pris. Eksempelvis kan jeg nævne, at jeg fik et tilbud på en 40' HC (som er den største container du kan få...) FOB Shanghai til Århus eller Københavns Havn til ca. 13.000 kr. Hertil skal du så lægge olietillæg, handling, forsikring m.m. Alt i alt måske omkring 17.000 kr. Du kan evt. se mere på www.dachser.dk

God fornøjelse.

Mvh.

Kasper Høvsgaard

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan måske hjælpe dig med dit problem. Jeg sender/modager gods til og fra Kina og de andre lande. Send en mail til mig.

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stubbe,

Kan se at det efterhånden er lang tid siden du har stillet spørgsmålet, men ville alligevel lige stille min hjælp til rådighed hvis du stadigvæk har spørgsmål, overblik over priser mv. 

Jeg er speditør og har eget firma der varetager og rådgiver om import.

 

De herligste hilsner - Sune

Import Consulting and Services

E-mail: ics@forwarder.dk

Tlf.: 23235786

 

 

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

A2Z:

Jeg kan måske hjælpe dig med dit problem. Jeg sender/modager gods til og fra Kina og de andre lande. Send en mail til mig.

Modtager du også fra Karibien?  Puerto Rico, Jamaica, Den Dominikanske Republik ???

Combi-Nielsen

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)