Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min idé

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer. Jeg har gået og brygget lidt på idéen ved en Webshop der sælger drikkevarer osv. online, og så sender dem. Idéen ligger i, at man kan bestille fx specielle sodavand fra andre lande. Der er interesse for "eksotiske" og "anderledes" drikkevarer, end dem man lige finder herhjemme. På den måde kan Hr. Hverdag købe fx en 6-pack Jolt Cola via hjemmesiden uden at få kontakt til nogle amerikanere, og høre om de ikke lige vil sende ham nogle. Men mit spørgsmål er - hvad skal jeg have før jeg kan få sådan en webshop op og køre? Jeg har en makker som har kontakter til producenter osv, som gerne vil sende til os, men mere i retningen af - vi skal vel have besøg af fødevarekontrollen? Hvad med hygiejne bevis osv?

 RenegaderLL

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hejsa.

Spændende idé du der har fået.

Men har du taget en slags markedsanalyse for dette? Altså det kan godt være at grønthandlerne sælger 10-30 ltr importeret cola fra Marokko, til vennerne, men hvor mange kunne være interesseret i det?

Du kan sagtens åbne en webshop med det. Det er nok det nemmeste, men derefter så bliver det hårdt arbejde Smile

Jeg tror ikke lige sådan pt at private vil gøre dig rig på at købe sådanne varer. Men måske giv din kommende hjemmeside ud til nogle resturanter osv? De kan jo bare bestille lige som alle andre.

Ang dine spørgsmål; Du skal jo nok have et varerlager et sted, og ja så er det jo med fødevarer, så jo de kommer jo nok på et tidspunkt. Men din hygiejne er op til dig selv jo Wink

Fortsat held og lykke.

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 19. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og Tak for svaret.

Det er ikke meningen at jeg skal blive rig på det, men at tjene lidt ved siden af, samt at få udført min drøm. Nej pt. har jeg ikke nogen markesanalyse, udover rent faktisk bare at vide lidt omkring at der tit er folk der spørger til bestemte læskedrikke som ikke kan købes i Danmark. Det med restaurenter er en god idé.

 

men Hvad mht fødevarekontrollen? Jeg skal vel have reg. noget hos dem, så de ved de skal kigge forbi ;)

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 Nej okay. Men du vil da sikkert have et overskud Big Smile

Du kan jo sagtens starte den hjemmeside bliver registret diverse steder (cvr, moms osv.) 

Men måske skulle du også lave en slags plan for det; Altså starte ved år 0 og sige at det bare skal give overskud. Men så hvis det bliver et mega hit og du laver tilbud til resturanter, og det giver mere og mere, og kræver flere timer, så skal du begynde at tænke dig om; 

1) Du kunne udlicitere fragten en vognmand istedet for måske selv at bruge en hverdagsaften på at brinde ud.

2) Du kunne ændre din hjemmeside (måske gøre den spændende), muligvis med noget reklame hist og her.

3) Du kunne ansætte en til at lave det administrative for dig (Altså hvis du stadig vil have et andet job og vil køre dette ved siden af. Det kunne jo være din nabo som er gået på pension eller sådan noget)

4) Hvad skal det ikke ende med?; Altså tænke på hvor du er i for hold hvad du havde forventet og så lige tage en slapper og sige; Skal jeg satse mere, eller skal jeg sælge?

Er ikke et sekund i tvivl om at din forretning nok skal blive en succes Big Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 Fødevarerkontrollen skal jeg så ikke gøre mig klog på hvordan du gør det, men jo registreres, så kommer de uanmeldt og så kører det vist af sig selv :)

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, du skal have et hygiejne bevis og et næringsbrev, hvis du arbejder med fødevarer. For en sikkerhed skyld må du prøve at kontakte teknisk skole eller søge i google under hygiejne kursus og næringsbrev.

Held og lykke med projektet

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

tungmap:

Jeg tror, du skal have et hygiejne bevis og et næringsbrev, hvis du arbejder med fødevarer. For en sikkerhed skyld må du prøve at kontakte teknisk skole eller søge i google under hygiejne kursus og næringsbrev.

Held og lykke med projektet

Det er helt præcist rigtigt.

Du skal have et næringsbrev, men andet er ikke nødvendigt hvis det kun er direkte videresalg.
Det vil fødevarekontrollen også oplyse dig når du er godkendt af dem.

Desuden kommer der kontrol, og du skal have lavet egenkontrol, medmindre du er "ultralavrisiko" virksomhed - læs mere på deres hjemmeside.

Det kan være en stor mundfuld til en start, men tag det et skridt af gangen, det er faktisk slet ikke så svært som det lyder til. 

Bestod selv næringsprøven for et års tid siden med 0 fejl, så hvis du beslutter dig for at tage springet kan du bare kontakte mig. 

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Tilmeldt 19. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de gode inputs. Hygiejne bevis og et næringsbrev har jeg allerede fra da jeg stod i Pølsevogn. Jeg prøver og ringer til fødevarekontrollen for at høre mere i næste uge.

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

renegaderLL:
Jeg prøver og ringer til fødevarekontrollen for at høre mere i næste uge.
 

 

Det kan vi li! Handling tak Big Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra København
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)