Jeg har overvejet at lave noget linkbait på mine danske websites, men er det overhovedet værd at bruge tid på her i Danmark?
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om der findes nok danske blogs, etc. der kan gå amok i en linkrus hvis jeg kaster noget virkeligt spændende sammen.
Det betyder muligvis ikke noget som helst, men ordet "linkbait" aldrig været nævnt før på Amino og iflg. Google er der kun 351 danske sider der nævner ordet.
Linkbait handler ikke kun om blogs! Og ja, det virker. Om det kan betale sig handler ikke kun om det virker - der er også andre konsekvenser af linkbait som man skal overveje inden man kaster sig ud i det.
Af gode grunde har linkbait sjældent samme værdi i Danmark, som det har i for eksempel USA, men det kan bestemt lade sig gøre at få en god effekt af linkbait på danske sites.
Som Mikkel siger, så handler det ikke kun om blogs, men også andre online medier (nyhedsaviser, journalister og den slags.).
Linkbait er dog ikke noget man bare lige laver, det kræver noget helt specielt indhold, før man oplever en rigtig linkbait effekt.
Linkbait handler ikke kun om blogs! Og ja, det virker. Om det kan betale sig handler ikke kun om det virker - der er også andre konsekvenser af linkbait som man skal overveje inden man kaster sig ud i det.
Jeg tror, han målet om, at det er i link baits agnen natur at være en smule
kontroversielt. Det kan være risikabelt for et selskab og dess brand name / rygde (rykte) man bygget op over tid.Så det gælder at have en klar strategi fra begyndelsen, hvor langt man kan gå.