Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Decideret iværksætterbank ?

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
God ide - set med iværksætterøjne. På samme måde ville en bank der støttede potentielle rockbands også være fænomenal - set med rockbandøjne.

Problemet er at en bank skal være god set med BANKøjne før den bliver en realitet. Alt andet er blåøjet idealisme. Jeg beklager meget for mit hårde sprog, men vi kan som iværksættere lige så godt indse nu og med det samme at vi er på bunden af den industrielle gryde. Folk vil have kunder der giver godt kapitalomslag med minimal risiko. vi kan ikke engang forklare vores forretningskoncepter medmindre vi A) laver noget der er gjort hundrede gange før (én eller to gange før er ikke nok til at menigbankmand fatter en brik), eller B) har et forklaringstalent ud over alle grænser, og dem de rhar det kan få langt mere ud af at benytte det til at sælge direkte.

Der er noget der hedder industri-kuvøser. I en sådan står flere store virksomheder og banker sammen om at opkøbe nye ideer med stort potentiale og så ellers pumpe penge i dem og køre ræset med rigtig forretningsmaner. det fratager idemanden størstedelen af kontrollen, men også meget af besværet. En Faust-handel, så at sige. Jeg tror ikke på nogen stabile koncepter kommer tættere på den virkelighed vi gerne så end det.

Der er en grund til at banker ikke vil have noget med iværksættere at gøre: Banker og iværksætteri hører ikke sammen, og der er INGEN gratis frokost nogen steder. Som sagt: Beklager.
Side 2 ud af 2 (11 indlæg)