Hej Min kæreste arbejder freelance indenfor tekst, journalistik og korrektur og har hidtil nu givet tilbud fra opgave til opgave. Nu har hun lavet en pristliste. Derfor eftersøger hun inputs og kommentarer til prislisten.
ffice Artikel til print og/eller web: 450 kr. pr. time (incl. idéudvikling, research osv.) 800 kr. (kun tekst) 1200 kr. (inkl. oplæg til hvilke medier, der vil være relevante, forfatning af indgangsmail/brev, distribuering, indsætning af links, vedhæftninger osv.) Korrekturarbejde Pr. side (ca. 2500 anslag inkl. mellemrum): Korrektur luksus normal Fuld (A+B+C) 140 kr. 50 kr. A: Stavning 60 kr. 20 kr. B: Tegnsætning 40 kr. 15 kr. C: Formuleringer 40 kr. 15 kr. |
Freelancer indenfor tekst
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Jeg har ingen kommentarer til selve priserne. Jeg kender ikke branchen. Det eneste, jeg synes er underligt, er punktet korrekturarbejde. Hvis jeg skulle have lavet korrekturarbejde, ville jeg forvente, at det blev lavet 100% korrekt. Som produktet er nu, og man vælger den billige, får man MÅSKE rettet alle fejl. Jeg står faktisk, og skal have lavet noget på et tidspunkt. Har hun en hjemmeside. |
Hvis jeg f.eks. ved at min tekst ikke har et synderligt højt lix tal, så vil en erfaren tekstforfatter kunne rette langt det meste bare ved gennemlæsning med en rød kuglepen, og så er der jo ingen grund til at få nærstuderet hvert eneste ord. Dog kunne jeg godt tænke mig en timepris på korrektur læsning. Jeg står også og muligvis skal bruge den type service, men der er det nemmeste hvis tekstforfatteren får adgang til et CMS system, og så retter direkte på hjemmesiden. og så er det vel ikke lige sådan at tælle ord op? Jeg vil i hvert fald meget gerne undgå at alt tekst bliver hevet over i et word dokument og så skal genimporteres, hvilket igen vil kræve tid for fjernelse af word markup |
Hej Tak for inputs. Vi arbejder på en hjemmside p.t. Indtil videre ligger der kun kontaktinfo på hjemmesiden: www.juliemeyer.dk
|
Jeg kender branchen ganske godt og må så afgjort tage hatten af, hvis hun kan køre en fornuftig forrening med de priser. Der er kun cirka 10½ månder om året til at kratte pengene hjem i - resten af tiden er mere eller mindre down perioder, hvor en stor del af kunderkredsene hoolder fri.
Hvis forretningen skal kunne bære fornuftigt, vil jeg minimum hæve prisen med 20 % - og prisen til pressemeddelelsen forstår jeg simpelthen ikke..... |
/Jonas Vestfalen
Hej Jonas Skal vi forstå det som, at prisen på pressemeddelser er meget for billigt? |
Ja - hvis det er, som jeg læser det. Men det kan da også være fordi at jeg er en snegl til sådan noget
![]() Men nu kunne jeg ikke selv finde på at nøjes med udarbejdelse af en pressemeddelelse - og lade kunden klare resten. Det er simpelthen en fuld pakke, hvor journalistens erfaring og netværk kan være meget afgørende for, om materialet bliver bragt i det rigtige medie.
Hvis jeg kun udarbejder pressematerialet, og kunden selv klarer resten, er "chancen" for succes desværre ikke optimal. Og jeg vil helst tilbyde mine kunder den højeste succesrate, som muligt. Det, at pressemeddelelsen kommer fra en freelancejournalist sikrer en hvis form for validitet hos den journalistiske modtager på en redaktion.
Det skal være en god oplevelse at bruge en professionel. Det koster selvfølgelig også lidt ekstra, men jeg mener så afgjort, at de penge er givet godt ud. Den store kunst er samtidig informationen til kunden om, at brug af en freelancer stadig ikke er nogen sikkerhed for optagelse i et medie - men den er væsentlig højere....... Og så skal historien jo også være god!
Hvad prislejet skal være, må I selv vurdere - men udarbejdelse, strategiplan, udsending, opfølgning og endnu en opfølgning mener jeg simpelthen ikke gøres kan ordentligt på under 6-8 timer.
Men det er da godt at vide, der er nogle, som vil lave de opgaver, der ikke kan betale sig. Giv mig lige jeres nummer, så har jeg da en del arbejde, som jeg gerne vil have udliciteret ![]() |
/Jonas Vestfalen
Hvis en prisliste skal kommunikere, er det nødvendigt, at kunden let og hurtigt kan gennemskue prisen på en aktuel opgave. Det vil jeg have svært ved med jeres prisliste. Hvis jeg skal have løst en opgave til timebetaling, er det dels væsentligt for mig at vide, hvor hurtigt, der arbejdes, og dels hvor høj kvaliteten af arbejdet er. Jeg vil foreslå, at I laver nogle få standardtilbud med tilhørende cases og derudover giver konkrete tilbud i konkrete sager.
Venlig hilsen
Hans |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)