Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AmWay er bedrageri og ulovligt pyramidespil

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

pas på du ikke bliver påvirket af alt for mange påstande!!


Der findes meget crap på nettet

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor Larholm kan ganske enkelt IKKE lide NM - og det er fair nok - men at påstå at det er ulovligt, så hopper kæden af og knækker filmen...!?

NM og AmWay er IKKE ulovlig i Danmark eller resten af verdenen - det er ganske almindelig ''Direkte Salg'' af ganske almindelige husholdningsartikler af en god kvalitet - til en billig penge endda...!?
 
Prøv dog et af produkterne - der er 90 dages returret på den tomme emballage, hvis man er utilfreds med produktet efter brug - hvor mange andre firmaer kan tilbyde denne enestående kundeservice...!?
 
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Ville lige smide en mening med her...

Problemet med disse virksomheder er den store vægt der er lagt på at man skal skaffe nye sælgere. Dette gør jo at boblen brister på et tidspunkt...

Konceptet er efter min mening baseret på man skal sælge disse varer til venner og bekendte også for dem til at sælge til deres..

Det er min teori at mange af de køb der gøres blandt venner, simpelthen er fordi man er venner og ikke vil gå fra et home party uden at købe noget. Derfor kan de også køre med den "enestående kundeservice". Hvem vil brokke sog og alt muligt over varer købt hos en god ven?

/Rasmus
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Ja, hvis man har en ambition om, at komme til at leve af NM, så skal man jo have en stor kundebase - og det bliver svært at finde hundredevis eller tusindvis af kunder selv.
Så derfor bygger NM-konceptet også på, at man introducerer andre for NM-forretningen og viser (ikke overbeviser) dem konceptet - og hvis de er interesseret, så skal de selvfølgelig ''klædes på'', så de får succes med deres forretning, så du også for succes med forretningen.
 
M.h.t. at sælge til familie, venner, veninder og bekendte - så ser jeg ikke noget problem i det - det forudsætter selvfølgelig at man kan stå inde for produktets pris og kvalitet - men hvis det er i orden og konkurrencedygtigt - så kan familie, venner, veninder og bekendte jo lige så godt hos dig købe de produkter, som de alligevel har et forbrug af...!?
 
Dit sociale netværk er samtidig dine aller bedste kritikere - de skal katme nok fortælle dig, hvis der er noget, der ikke er i orden ved produkterne - det kan du bande på. Ellers vil du heller ikke kunne gensælge dine produkter.
 
Men det kræver at man i sin NM-forretning dækker et allerede eksisterende forbrug - og IKKE skal skabe et forbrug - der skal altså være en efterspørgsel.
 
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med at ''bobler brister''...!?
 
Jeg kommer selv fra landet - og der lever NM altså i forvejen i bedste velgående - forstået på den måde at folk networker hele tiden over hækken eller markskellet - dog uden at være repræsentant for et NM-firma.
Det ligger da helt på rygraden, at hvis jeg fx køber kartofler hos dig, så køber du jordbær hos mig - folk støtter ALTID det lokale ude på landet - de bruger altid den lokale håndværker selvom storbyen måske har en håndværker, der er billigere - noget for noget - sådan er det ofte i livet...!?
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte at nævne, at det er jo også begrænset, hvor mange kunder, man selv kan servicere ved Direkte Salg - med mindre selvfølgelig at man som jeg beskæftiger sig med Referral Marketing, hvor man som ACN-repræsentant henviser en kunde til ACN - og efterfølgende bliver så betalt for dette engangsarbejde måned efter måned, så længe kunden er kunde hos ACN.

Jeg er også IBO''er hos AmWay - og der må jeg nogen gange sige stop for flere kunder - i stedet tilbyder jeg dem, hvis de er blevet glade for et produkt, at de selv lærer at bestille varer hos AmWay online via internettet, og det synes mange heldigvis er temmelig smart og blevet hooked på det...!?

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Med boblen brister mener jeg, at det på et tidspunkt æder sig selv op. Hvis der kommer mange sælgere i et område, vil disse ikke længere kunne hverve nye og da det er det man kan leve af i sådan et koncept, bider det efter min mening sig selv i halen.

Ang. at skabe et forbrug, kan du ikke bilde mig ind at nogle af disse MLM foretagner ikke lever på at skabe et forbrug. Nogle af Amways produkter dækker jo normale produkter, men de har da også produkter der ikke umiddelbart er et brug for i dag... de skaber jo et behov eller forsøger.

Noget andet ved lige netop Amway er nok også de såkaldte "halleluja" møder de afholder med kendte folk som vores allesammen Anders Birkov der jo var eksemplet i bl.a. TV2''s fokus på systemet. Sådanne hvere møder med den stemning der fremgik af de video klip de vidste dengang, har jo til formål at friste svage sjæle... ik ?
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Myten om mætningspunktet i NM.

Mange debattører spørger, om NM vil skabe et mættet marked...!?

Nej, - det vil IKKE ske, og begrundelsen herfor er:

1) Der findes en konstant udskiftning sted blandt kunder og networkere, hvilket tilsikrer en konstant tilførelse af nye potentielle kundeemner.

2) Hundrede-tusindvis af 17 år gamle personer bliver hele tiden 18 år og bliver hermed nye potentielle networkere.

3) Forholdene hos mennesker ændrer sig hele tiden, hvilket kan gøre dem mere (eller mindre) interesseret i nye indkomst-muligheder.

4) Næsten alle NM-virksomheder benytter internationale salgsmuligheder og dermed ekspansion til nye lande og nye markeder, hvilket dramatisk øger det potentielle marked.

5) Virksomheder i almindelighed og NM-virksomheder i særdeleshed prøver hele tiden på at tilpasse og udvide deres produkt-sortiment for at give et større marked for deres produkter / serviceydelser.

Note: Det er relevant at påpege, at intet produkt nogensinde har skabt mæthed på et marked. Millioner af TV-apparater sælges hvert år i den vestlige verden, selv om over 95 % af alle husstande allerede har købt...!?

Kilde: Edward Ludbrook: "Det STORE overblik".
International bestseller.
ISBN 952-5300-06-4.
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er godt klar over der kommer mange nye gold diggers der bliver myndige og kan melde sig ind. Men det giver ikke flere kunder ,blot flere sælgere til at kæmpe om dem med de samme varer.

Desuden når du nu nævner de 18 årige, det er der jeg ser et etisk problem i disse hverve møder. Hvorfor er de nødvenidge når det hele er så godt, så burde folk komme af sig selv ?.
Det med der er en aften nede på et lokalt forsamlingshus giver også mig et indtryk af lidt lys sky forretninger.

Kan godt forstå at du/i forsvarer MLM da mange af jer er i det. Men i må jo også forstå at så længe der jævnligt dækker historier op om både jeres egne og andre MLM koncepter vil folk ikke kun herinde men også den normale kunde være utryk ved et evt. køb.

Dette er nok også grunden til tilfredshedsgaranti og alt det der ellers kun findes på TV Shop der har noget af samme rygte.

Måske ville nogle af disse virksomheder have gavn af at gå ud og bruge nogle normale markedsførings midler, ikke for reklamen men for at slippe af med det rygte. Det vil nok give forbruger et andet syn, og måskei deres øjne virke som en "normal" virksomhed og ikke pyramide der ellers popper op i hovedet på folk pga. den omtale der er...

Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se, hvor denne utryghed som kunde skulle snige sig ind. Hvis produkterne IKKE lever om til forventningerne m.h.t. kvalitet og pris, så vil produkterne jo ikke kunne sælges og gensælges igen og igen.

Som sagt er der hos fx Amway 90-dages pengene-tilbage-garanti på den tomme emballage - men praksis viser jo, at den sjældent bliver brugt - tvært i mod - kunden kommer tilbage og efterspørger mere og flere produkter - netop p.g.a. den gode kvalitet, pris og kundeservice.
 
Hvorfor købe de selv samme produkter i supermarkedet, når man kan købe dem hos en bekendt/ven/veninde i en bedre kvalitet og til en bedre pris...!?
 
NM er ikke endnu særlig stort i Danmark - kun ca. 40.000 personer svarende til under 1 % - mens det er ca. 5 % af befolkningen i fx USA og Australien. (Kilde: www.WFDSA.org).
 
Hvorfor er danskere så bange for noget nyt og fremmed...!?
 
Hvorfor kan man ikke unde, at almindelige mennesker tjener penge på Direkte Salg af produkter og serviceydelser, som store multi-nationale koncerner ellers ville tjene penge på...!?
 
Der er jo ikke den store forskel fx ude på landet, om man handler hos den lokale købmand eller om det er hos naboen eller et familie-medlem...!?
 
Det, som folk nok primært har aversioner i mod, er netværket bag de enkelte forhandlere - et netværk som nogen kalder for en pyramide-struktur. Jeg forstår det bedst, ved at se det som et netværk fx et edderkoppespind, hvor X antal niveauer tjener en lille procentdel af salget i netværket.
 
Det er jo netop dette netværk, der er hele styrken i NM - og det er dette netværk, der er incitamentet og guleroden (ikke pisken) ved at opbygge et netværk.
 
Det er dette netværk, der gør at almindelige mennesker kan tage konkurrencen op i mod de multi-nationale selskaber - uden brug af reklamer - kun via ''mund-til-øre''-metoden.
 
Hvis den enkelte forhandler var ansat direkte af firmaet på provisionsløn (Single Level Marketing) - uden mulighed for at kunne opbygge et netværk - så ville firmaet få det meget svært med rekrutteringen af nye sælgere - og de enkelte sælgerne kunne umuligt nå at servicere så mange personlige kunder, at det ville være økonomisk attraktivt.
 
En fornuftig person sagde en gang:
"Hellere tjene 1 % af 100 menneskers anstrengelser end 100 % af mine egne anstrengelser".
 
Så lang tid at kvaliteten og prisen på produkterne IKKE bliver dårligere end tilsvarende produkter i supermarkedet, så er det jo i princippet irrelevant for den enkelte kunde at vide, hvem og hvor mange der tjener på produktet, så længe kunden er glad og tilfreds...!?
Side 1 ud af 4 (36 indlæg)