Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bog til webdesign

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender en god begynder bog, som beskriver hvordan jeg laver et ganske enkelt site (forside og 4-5 sider), den skal læses af moi, så den skal være forståelig for selv det største fæ ud i webdesign!

Jeg har adgang til alle Macromedias-, samt Adobes produkter.

Thanks for any hjælp

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:12
Der findes nogle af de 69-kroners hæfter om webdesign, hvor alle (vist) kan være med. Jeg har kikket i nogle af de hæfter og ser ganske brugervenlige ud.

Ellers findes der ca. 1 million (+- et par stykker) bøger om emnet, der også gør krav på at være for nybegyndere. Jeg har en mega-gammel bog, der hedder "web-design" udgivet af teknisk forlag. Jeg ved ikke om man kan få den mere.

Hilsen Jakob
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 10:17
Dato: 4/8/2006 10:12:18 AM Forfatter: JakobN
Ellers findes der ca. 1 million (+- et par stykker) bøger om emnet, der også gør krav på at være for nybegyndere.

Og det var lige netop én eller to af de bøger jeg gerne ville have fremhævet

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 10:27
Ikke at dette hjælper dig tættere på, men alligevel:

Min pointe var egentlig, at der ikke er nogen, der er nemme at fremhæve fremfor andre. Det afhænger jo af, hvad du selv mener er en god bog. En bog, jeg synes er god, synes du måske ikke om, da vi alle har forskellig baggrund for at læse bogen.

Jeg kan følge dig i, at det kan være rart at have bare et eller andet at gå efter, når udbuddet er så stort og uoverskueligt. Jeg vil derfor allerhelst anbefale at gå ind i en boghandler og bladre i bøger om emnet. Jeg plejer selv at læse indholdsfortegnelsen og slå ned på et par af de kapitler, der umiddelbart kunne være af vigtighed for mig. Så har jeg en ide om hvorvidt bogen er interessant for mig eller ej.

Jeg har flere gange prøvet at følge andres anbefalinger, men er stoppet, da jeg ofte endte med bøger, der ikke dækkede mig behov alligevel.

God fornøjelse.

Hilsen Jakob

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 10:47
Jeg kunne sagtens gå ned og bladre i diverse bøger, men jeg ville ikke få andres erfaringer at høre... Og desuden ville jeg kun kunne bladre et vist antal igennem. Hertil skal lægges at jeg intet, absolut intet aner om webdesign, derfor er det rart at få en eksperts, eller anden læsers mening.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 10:51

Du skal have "Dreamweaver Bible" hvis du har adgang til de produkter....

En 500-siders sag på engelsk, der står alt i den. Så hvis du kværner den igennem er du ret godt gående...

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 10:55
Smiler. Jeg vil se på den. Kan du anbefale andre *mindre* bøger?
Mit site skal kun være på maks. 6 sider. Andre websites får jeg købt ude i byen...

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 11:03
Køb et af billighæfterne. Jeg har endnu ikke læst et af disse hæfter som ikke var pengene værd. Og de er allesammen gode til nybegyndere.

Med dette hæfte Dreamweaver MX 2004 til kr. 79,00 kommer du langt.

Når du vil til at lave en hjemmeside, kan jeg absolut anbefale dig at sætte dig ind i Style sheets.
Køb dette hæfte Style sheets - lær det selv til 20 kr.

Supplér evt. med Dynamisk HTML til 10 kr., når du har lavet din første hjemmeside.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:05

For det første, hvad skal du lære? design? farver? html? css? webdesign er jo et meget bredt emne.

Dreamweaver bible vil jeg ikke anbefale, det er en super god bog hvis du vil fordybe dig i dreamweaver men kunne jeg ikke forstille mig når du vil producere en enkelt hjemmeside.

Htmlen kan læres på www.html.dk helt gratis og nogle gode små tutorials at køre igennem, ellers er det øvelse gør mester. ( start med at sætte dig ind i html og css )

Angående design vil jeg foreslå følgende bøger.

Godt webdesign af Jacob Nielsen - nogen kan lide ham andre hader ham, men han har fat i mange af de grundlæggende regler for hvordan en hjemmeside skal bygges op brugervenligt.

Hvis du er helt nybegynder og gerne vil sættes ind i dreamweaver findes der en bog der hedder : hurtig i gang med dreamweaver, den er basis men den sætter dig ind i programmet og hvordan det er struktureret, den er skrevet af Heine Lennart

Hvis du hellere vil ind på nogle specifikke områder som farvers betydninger og lign må du sige til

Det er ihvertfald mine forslag

PS. Så vidt jeg husker så er dreamweaver biblen da på langt over 500 sider nærmere omkring det dobbelte
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 11:05
Tak for svaret

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)