Det er i og for sig rigtigt.
Men hvis brugerne altid gjorde, som man forventede, så var det godt nok nemt at lave software.
Og det kan jo godt give problemer for butikken, hvis jeg sort på hvidt kan bevise, at de har tilbudt mig X antal varer til 3 kroner.
Desuden kan det meget hurtigt blive et reelt problem, hvis indtastningsfelter ikke har fast definerede indtastningslængder. Hvis den indtastede værdi ikke testet i hoved og r.., så er der risiko for, at siden går ned, hvilket igen kan gøre det nemmere for hackere at bryde ind.
Så selvom værdien måske ikke er realistisk, så afspejler den et reelt problem.
Desuden øger muligheden for urealistiske værdier også risikoen for svindel. Hvis nu butikken har automatiseret alle processer, så kunne det f.eks. ske, at en kunde bestiller f.eks. 50 eller 100 varer, uden at det virker mistænkeligt. Og så kan man bare håbe på, at det benyttede betalingskort rent faktisk tilhører den, der har bestilt varerne, hvis nu en ferieafløser ikke synes, at det er mistænkeligt at sende 50 ens varer til den samme modtager.