Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefaling af shopløsning søges!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

123kildevand.dk:

Tak for Jeres gode svar.
Hvilken standard løsning skal jeg så vælge hvis jeg ønsker den med det bedste SEO modul?

For nyligt blev jeg bedt om at hjælpe et par eksisterende kunder i gang med en webshop baseret på de standardløsninger, der findes på markedet. Sammenligningen faldt ud til Dandomains fordel - ikke mindst fordi, at deres webshop er helt rigtigt designet når det kommer til søgemaskine-venlighed. Den er altså designet fra starten, så du har alle muligheder for at udføre optimal SEO.

Jeg er med på at nogle af de andre leverandører tilbyder såkaldte SEO-moduler. Men jeg undrer mig over, hvad de indeholder eftersom SEO ikke er noget "man bygger på" - derimod skal webshoppen være designet til SEO fra starten for at det kommer til at virke optimalt.

Jeg synes det er rigtigt godt, at du tænker på SEO inden du investerer - og Dandomain får altså min stemme Big Smile

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 13:26

Henning Wraae:

DanDomain er nok den standard løsning der udvikles mest på i øjeblikket,

Uden at vide noget som helst om standard løsninger vil jeg nu nok stille mig tvivlende overfor denne påstand. I mine ører lyder det meget utænkeligt, at et lille dansk firma som DanDomain skulle udvikle mere på deres webshop end et helt open source community gør på sådan noget som f.eks.osCommerce.

Men som sagt har jeg aldrig sat mig ind i hverken det ene eller det andet, så det er en påstand udelukkende baseret på mit kendskab til open source software-verdenen.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:26

Du bør huske at hvis du vælger en leje løsning så skal du tage højde for følgende elementer:

1) Du har ikke adgang til kildekoden

2) Du kan ikke selv videreudvikle eller få nogen til at videreudvikle på sitet ud over rammerne der tilbydes fra udbyderen

3) Du har en høj leverandørafhængighed og i tilfælde af uenighed starter du helt for fra.

4) Du har ikke mulighed for at påvirke udviklingen i særlig grad eller hyre firmaet på timebasis til at lave nye features

5) I det lange løb er løsningen dyrer end open source eller custom udviklede løsninger.

6) Løsningen er ikke bygget til skalering og du deler server med 100 vis af små lejewebshops.

7) Nogle udbydere tager voldsomme priser i leje for ekstra moduler (der findes faktisk en dansk cms webshop software udbydere der tager over 10.000 om måneden i leje for de mest gængse moduler og funktionalitet)

Så inden du falder pladask lige ned i alle anbefalingenre så husk at der er en bagside af medaljen og hvis du vælger en lejebaseret løsning så er der såvel fordele som ulemper.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:10

Molvins:

Uden at vide noget som helst om standard løsninger vil jeg nu nok stille mig tvivlende overfor denne påstand. I mine ører lyder det meget utænkeligt, at et lille dansk firma som DanDomain skulle udvikle mere på deres webshop end et helt open source community gør på sådan noget som f.eks.osCommerce.

Vil lige bemærke at udviklingen af OsCommerce faktisk er forladt af hele det oprindelige kodeteam på nær 1 person.

Det betyder også at OsCommerce som den kan downloades fra det officielle site er hullet som en si og absolut _aldrig_ bør tages i brug pga. alvorlige sikkerhedsproblemer.

Istedet findes der en række firmaer som har videreudviklet på OsCommerce og rettet en hel del af sikkerhedshullerne og som sælger løsninger baseret på OsC men ikke på den officielle release.

Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:11

Er selv i samme situation og har endnu fundet den en løsning.

En del af de råd man får på siden er fra folk der der selv sælger produkter og de anbefaler selvfølgelig deres egne løsninger. Du skal være opmærksom på at dem der anbefaler DanDomain er samarbejdspartnere med firmaet... ikke at det nødvendigvis betyder ukorrekt rådgivning men det er værd at tage med i overvejelserne...

Tilmeldt 14. Dec 06
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 21:32

Jeg har efterhånden kigget en del indlæg igennem men mangler stadig svar på om hvilken løsning der er den mest søgemaskine venlige. Jeg er selvfølgelig opmærksom på at en del af disse indlæg ikke er helt objektive – men dog interessante. Jeg overvejer en Scannet løsning da jeg før har arbejdet med denne men vil meget gerne have et par SEO eksperter på banen mht. søgemaskine optimeringen af denne … er den bedre / være end Dandomains løsning?

Mvh. Allan

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)