Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ungdomsside + NetRadio. Ulovligt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efter at have gået rundt med forskellige idéer har jeg nu fundet det som vi endnu ikke har på nettet Surprise

Idé/Koncept:

Grundidé er at man opretter en playliste: Der har du uploadet dine yndlingsnumre og så kan du hører det i et lille vindue.

Og så er det smarte så at andre kan se din Playliste og se hvad du lytter til. 

- Er det ulovligt? Nogen siger det er fil-deling, men det er jo ikke....

Desuden på siden:

Profiler - Blogs - Debat - Afstemninger - Gæstebøger - Links

(Man kan hjælpe med at udvikle det hen af vejen).

Hvad siger de Kloge Amino Folk til det? 

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 22:01

Lyder meget som last.fm bortset fra, at der skal du ikke uploade musikken meget er der allerede.

Hvor meget af det man kan hos deezer.com kan jeg ikke lige huske, men der er også en del ligheder dér.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 11:34

Min første tanke var også last.fm :)
Er selv en aktiv bruger derinde og synes det er et super fedt koncept. De er giganter, så det er alligevel noget af en konkurrent.
Jeg mener også at google (selvfølgelig?) har en lignende tjeneste, men kan ikke huske hvor meget de tilbyder.
Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 17:53

Jeg har sel brugt Last.FM

Men det er ikke meningen at vi (mig selv) vil lægge musikken ud.

Det er de unge der skal det.  

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 18:36

Hmm... tjaa... kan godt se det er noget anderledes.

Men pointen er altså at man kan oprette sig som bruger, uploade ens musik, og så kan andre se hvad man hører, mens man selv kan streame ens musik fra hvor man har lyst!? Så længe man ikke deler det med andre brugere, eller der ikke tilbydes radio til flere brugere, så kan jeg egentlig ikke se det skulle være ulovligt.

Det lyder bare lidt begrænset.

Hvilke filformater skal siden understøtte? Hvilke slags DRM? I hvilken kvalitet?

Hvordan vil du tjene pengene? Reklameplads?

Er der marked i det i forhold til de større sites som last.fm? De har jo også rettigheder til pænt meget musik (man kan selv høre Tue West)!

Og hvis det kun er for danskere, ved jeg heller ikke hvor  attraktivt det vil være i forhold til fx kunder hos TDC PLAY.

Det lyder som et meget spændende projekt, men der er bare mange ting at tage stilling til Smile God vind herfra...

Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 19:38

Hvis du manlger en kategori at sætte på det: Oplysningsside. For radiostationerne kan jo se hvad folk kan li at hører bl.a.

Man kan ikke hente musikken, men jo hører den i fuld længde, og derved kunne man jo sparer udgiften ved at købe musikken på feks TDC. Så hvis du uploader Tue West og jeg elsker det nummer, så kan jeg adde det til min playliste Big Smile Men det bliver på hjemmesiden og derved kan du ikke downloade det fra andre jo.

Selvfølgelig en super god kvalitet, filformattet hmmm? Havde nok bare tænkt mig mp3 og mp4. Og så skulle det måske laves til en Mediaplayer (i et lille vindue)

Ja reklameplads. Men jeg ved ikke lige hvordan man afregner sådan noget Embarrassed 

Hvordan jeg får rettigheder osv ved jeg heller ikke. Så jo jeg ville da blive glad hvis en kunne fortælle mig sådanne ting.

Jeg vil nok have det til at foregår til danske brugere. Men vil jo så gerne overbygge det med noget meeting ting.MED SIKKERHED PÅ, så jeg undgår pædofili anklager osv.!

Jo tak. Synes også selv det er spændende Big Smile 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 19:51

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Tilmeldt 15. Apr 08
Skrevet kl. 20:14