Er det kun mig eller får i andre heller ikke mails længere omkring nye emner og tråde man deltager i? Jeg har ikke fået én eneste mail siden i går eftermiddags .....
|
ditto her
Er det kun mig eller får i andre heller ikke mails længere omkring nye emner og tråde man deltager i? Jeg har ikke fået én eneste mail siden i går eftermiddags .....
|
ditto her |
Du er nok ikke den eneste, for jeg får ej heller nogen idag.. mvh |
Ditto her - og dertil kommer at "Indlæg i dag" ikke dur. Hvad sker der? Det virker somom Amino er gået helt død på teknikken ... I praksis gør det at jeg slet ikke får brugt Amino i disse dage ... |
Nu er de så småt begyndt at tikke ind her igen, måske der var smuttet noget i forbindelse med opgradering af serveren ....
|
Som i nok har oplevet, så er Amino blevet langsommmere for hver dag de sidste måneder. |
> Som i nok har oplevet, så er Amino blevet langsommmere for hver dag de sidste måneder. Det kan da ikke passe. Det er jo sådan et fint og dyrt .NET system! :) > Dertil har vi købt endnu en server Vi det sige, at der skal mere end en webserver til at køre det her system. WOW, det er da en "anbefaling" af den software der vil noget hehe :) |
Hva Mikkel... Når det er sagt, så synes jeg også to servere lyder af meget, men hvis de startede med en billig maskine, kan det vel være baggrunden (?) |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Nicolai, jeg kan ikke lade være med at drille fordi .NET-fanatikerne altid taler så hjerteligt om, hvor utroligt robust det er - men sjældent om, hvordan de fleste .NET løsninger ÆDER resurser, som vi andre drikker Cola. Man kan godt lave .NET-løsninger, hvor det ikke er tilfældet. Markus Frind der lavede datingsitet PlentyOfFish er et godt eksempel. Han har bl.a. demonstreret hvor ekstremt meget der normalt sjuskes med resurserne, og hvor langt man kan komme ved at være virkelig omhyggelig med sine .NET systemer, at der inge leaks og konflikter er, og at alt spiller sammen. Da han var nået op på ca. 10 millioner sidevisninger om dagen på sitet kørte det stadig på blot en enkelt webserver! Og det var IKKE langsomt. Jeg tvivler på, at Amino nærmer sig 10 millioner daglige sidevisninger :) Det er iøvrigt ikke antallet af services der udbydes der burde have indflydelse på hvor mange resurser der bruges, men hvor meget disse services faktisk bruges. Det naturligvis vigtigt også lige at sige, at Community Server, som Amino bygger på jo ikke er lavet af hverken Martin eller hans team. Så det er egentligt leverandøren jeg driller. Jeg synes det lyder lidt pinligt, at det kræver flere servere at drive sitet. Det jeg hader mest er de .NET systemer, hvor man har sjusket så meget med tingene, at det faktisk kun kan køre hvis der caches helt vildt. Caching er som regel noget skidt - en nødløsning, synes jeg. Her er f.eks. MS Commerce Server noget af det værste jeg har oplevet. De systemer jeg har sidet med på den platform tager typisk mindst 45-90 sekunder for en skide produktside at loade, med mindre den er cachet. Det holder sgu ikke. |