Jeg har tidligere fået gode svar i dette forum, så jeg prøver igen! Jeg har måske muligheden af at overtage nogle Internet services i London, til det vil jeg danne et LTD selskab, LTD selskabet bliver et datterselskab af mit danske holdingselskab. LTD selskabet giver overskud, men ikke nok til at lønne en medarbejder fuldtids endnu, så jeg vil outsource supporten af servicen til et andet engelsk firma og lade overskuddet ophobe sig i selskabet.
Nu er det bare at jeg pt. er ledig i DK, dvs. jeg arbejder for et vikarfirma og får så dagpenge indimellem, og at jeg har planer om forsætte dette indtil jeg tager springet til efteråret.
Spørgsmålet er så, kan jeg være ledig, eje et overskudsgivende Engelsk selskab uden at få ørene i den offentlig maskine ?
Lad mig tilføje, jeg ønsker ikke at snyde med skat, jeg ønsker at alt skal være så korrekt som muligt! så ingen negative kommentarer om det tak |
Dato: 4/6/2006 8:08:26 PM Forfatter:Henrik NielsenSpørgsmålet er så, kan jeg være ledig, eje et overskudsgivende Engelsk selskab uden at få ørene i den offentlig maskine ?
Jeg tilføjer lige, hvis der skulle være lidt admistrativt arbejde, så bliver jeg naturligvis aflønnet på normal vis, og fratrækker det dagpengene