Hej amino'es Endelig har jeg fået mit CVR-nr. Nu har jeg dog nogle problemer jeg er sikre på nogen af jer kan hjælpe mig med: - Jeg skal købe nogle ting (bla. E-pusher, PBS-aftale osv.). Jeg går ud fra at de ting samgtens kan komme på virksomhedens regning - men hvordan gør man? - Kan man lave regnskab selv? Mit budget er ikke det største, og vil derfor holde udgifterne nede. Hvilke retningslinjer er der? - Hvordan fungerer momsregnskab? Hver måned, år eller hvordan?
Ser frem til nogle kloge og mindre kloge svar |
Jamen hej Jauvert
Tillykke med CVR nummeret, så er du godt på vej Er også først selv opstartet www.ztrong.dk
Jeg vil anbefale dig at have en erhvervskonto - således at du holder det private og erhvervs økonomiske adskilt. Når du køber noget til din virksomhed bruger du erhvervskontoen/visa kortet.
Jeg fører alt mit regnskab ind i noget der hedder KasseRapporten. Det er et elektronisk system, hvor alt økonomisk, der har med erhverv at gøre, registreres. Hvad jeg sætter ind og trækker ud.
Jeg har fået fat i en rigtig god registreret revisor - til rimelige penge og hver 3 måned får hun et elektronisk udskrift af min kasserapport og klarer alt i forhold til SKAT (for her er jeg bare for uerfaren). Dvs. alt i forhold til moms mm. klarer hun.
Ellers kontakt en konsulent på et nærliggende væksthus eller kontakt SKAT - de kommer gerne ud og rådgiver dig!
Håber at du kan bruge mine "Vink" - held og lykke