Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

På virksomhedens regning?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'es

Endelig har jeg fået mit CVR-nr. Nu har jeg dog nogle problemer jeg er sikre på nogen af jer kan hjælpe mig med:

- Jeg skal købe nogle ting (bla. E-pusher, PBS-aftale osv.). Jeg går ud fra at de ting samgtens kan komme på virksomhedens regning - men hvordan gør man?

- Kan man lave regnskab selv? Mit budget er ikke det største, og vil derfor holde udgifterne nede. Hvilke retningslinjer er der?

- Hvordan fungerer momsregnskab? Hver måned, år eller hvordan?

Ser frem til nogle kloge og mindre kloge svar Stick out tongue

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 11:27

Jamen hej Jauvert

Tillykke med CVR nummeret, så er du godt på vej Gift Er også først selv opstartet www.ztrong.dk

Jeg vil anbefale dig at have en erhvervskonto - således at du holder det private og erhvervs økonomiske adskilt. Når du køber noget til din virksomhed bruger du erhvervskontoen/visa kortet.

Jeg fører alt mit regnskab ind i noget der hedder KasseRapporten. Det er et elektronisk system, hvor alt økonomisk, der har med erhverv at gøre, registreres. Hvad jeg sætter ind og trækker ud.

Jeg har fået fat i en rigtig god registreret revisor - til rimelige penge og hver 3 måned får hun et elektronisk udskrift af min kasserapport og klarer alt i forhold til SKAT (for her er jeg bare for uerfaren). Dvs. alt i forhold til moms mm. klarer hun.

Ellers kontakt en konsulent på et nærliggende væksthus eller kontakt SKAT - de kommer gerne ud og rådgiver dig!

Håber at du kan bruge mine "Vink" Wink- held og lykke

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Skrevet kl. 18:06

Mange tak,

kunne helt sikkert bruge dine "vink"

Er der andre der har erfaringer med at klare det selv?

Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:12

Med udgangspunkt I den måde du opstiller dit spørgsmål, så er du nok bedst tjent med at følge svaret ovenfor grundet manglende indsigt i bogholderiets vidunderlige verden ;).

Men det kommer også an på din forretning, dine planer og din aggressivitet.

Vi arbejder ikke internt med regnskaber eller angivelser fordi det kræver tid og fjerner opmærksomheden fra det primære fokus - at opbygge forretningen.

Er det omvendt en type forretning der kræver lavt vedligehold så du har overskydende tid, så kan du altid læse det materiale som der er fulgt med oprettelsen af dit CVR nummer og i øvrigt videre på E&S/SKAT/Startvaekst hjemmesiderne, hvor du kan få en meget fin ide om kravet, reglerne og hvordan du gør det.

Held og lykke!

Martin

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Skrevet kl. 14:16

Tak for svaret Martin

Jeg tror jeg vil prøve selv først, også fordi udgifter/indtægter ikke er så komplicerede i starten. Hvis jeg så finder ud af det er mere kompliceret for mig, må jeg få en til at gøre det for mig

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:35

Du kan også få megen hjælp hos SKAT, hvis du ringer og spørger pænt.

Personligt ville jeg ikke undvære min eksterne bogholder - med mindre jeg fik omsætning nok til en intern. Min tid er simpelt hen for vigtig til at fedte med bilag - og så er jeg ikke ret god til det. Da jeg fik lokket Vivi til at tage opgaven, fik jeg frigjort uanede mængder af energi.

mvh Hans

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 13:49

Jeg klarer mit lille regnskab (altså Uforklarbars) selv i SummaSummarum. Jeg har kunnet bruge det fulde program i 1½ år før jeg skulle betale licens (man kan bruge det gratis til man når op over 300 posteringer). Jeg tog et lille kursus i bogføring for begyndere hos Anette Sand (se på regnskabsskolen.dk), og så var jeg trygt i gang. Det kan varmt anbefales.

~
Anja

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 13:53

Er i øvrigt enig med Hans i at det er godt at betale sig fra det når man har et lidt større regnskab, så man ikke skal bruge tid på det, men lige i starten synes jeg det er rart og også vigtigt at man lige sætter sig ind i hvad bogføring er for noget, så man forstår nogenlunde hvad det er bogholderen gør, og selv kender lidt til de forskellige regler. Det er jeg i hvert fald mest tryg ved. :-)

~
Anja

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:25

Er det et personligt selskab eller fx. et ApS?

Bedste hilsener
Aleksander

Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Skrevet kl. 19:55

anaervig:

Er det et personligt selskab eller fx. et ApS?

Bedste hilsener
Aleksander

- et enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)