Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google snyd

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 02:00

Kan ikke rigtigt finde ud af hvad det er du mener..  Kan du uddybe?

Mvh.

Nikolaj  

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 03:18

Nikbomann:

Kan ikke rigtigt finde ud af hvad det er du mener..  Kan du uddybe?

Mvh.

Nikolaj  

Det er bare en hvid tekst på hvid baggrund.

Men nej, det er ikke tilladt. Google er heldigvis efterhånden blevet rigtig gode til at spotte sådanne tekster. Her er det dog nok bare ikke åbentlyst nok. Nogle snakker om, at on-page SEO får mindre og mindre indflydelse på ens rankings, så i fremtiden bliver dette nok heller ikke måden, man skal snyde på, hvis man absolut skal Smile

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:47

Jeg går udfra at det er den skjulte menu du tænker på?

De har lavet deres navigation i Flash, og for at kompensere for det, har de "skjult" en menu lavet med ren tekst, så søgemaskinerne kan crawle og indeksere siderne. Det at de laver den ekstra menu, er der som sådan ikke noget galt i, det er meget normalt, når man bruger Flash elementer, men det er dumt af dem at skjule det, for de risikere rigtigt nok at blive straffet for det.

De skulle have lavet et sitemap istedet for, som der er et synligt link til fra alle sider, eller helt droppe den Flashmenu.

P.S. Onpage optimering er stadig en meget vigtig faktor...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Fra  Loco Media Skrevet kl. 08:52

Er det en menu? Det nåede jeg ikke at se.

For mig lignede det bare en samling søgeord, der skulle få dem højere op hos Google.

Men ok - så er der da en form for forklaring (der ikke har noget med snyd at gøre).

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 08:55

Undskyld.. Jeg var vidst lidt for hurtig der.

Der komme ganske rigtigt en samling spammy keywords. + en menu.

Først efter jeg skrev det første indlæg, fandt jeg ud af at hele siden er lavet i Flash???

Her kan i se den skjulte tekst: (links fjernet)

----

photo on canvas, canvas printing, photo canvas, photo onto canvas, canvas photo print, canvas photo printing , photo to canvas, transfer photo on to canvas, canvas digital photo uk, canvas montage personalised photo, digital photo canvas, canvas digital photo printing, canvas personalised photo print, photo on canvas uk, canvas photo printing uk, transferring photo to canvas, photo printed on canvas, canvas photo transfer uk, canvas photo transferring uk, pop art, popart, print on canvas, design-a-canvas, www.design-a-canvas.co.uk, www.photooncanvas.org.uk, canvas print, www.canvasprint.org.uk, www.photo-canvas-print.co.uk, www.popart.me.uk

Navigation

Home

Styles Available

Why Choose Us

Prices/Ordering

Vouchers

Bulk Discounts

Trade Prices

Photo Bags

Contact Us

About Us

-------------

Det er en meget risikabel måde at "optimere" på, og kan bestemt ikke anbefales.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Fra  Loco Media Skrevet kl. 09:03

Og de kunne vel have opnået den samme effekt ved at skrive en (godt nok noget kreativ) tekst på forsiden, hvor de forsøgte at bruge alle disse søgeord?

Jeg troede faktisk at Google var ret gode til at fange lige præcis den slags snyd - men de findes da stadig i en søgning.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 09:34

Selvom det bliver betragtet som snyd, er det langt fra altid at Google straffer ved at fjerne dem fra indekset. Det vælger istedet bare at ignore den tekst der er skjult.

Så selv om de stadig er indekseret, kan det sagtens være at Google har "opdaget" deres forsøg på optimering.

Man også undre sig over at de har valgt at lave hele siden i Flash, for den kunne lige så godt have været lavet som alm. HTML.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)