Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål, hjemmeside med statisk site map.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

FrankHM:
men for at citere Google selv

Hej Frank,

Hvis du baserer din viden på hvad Google siger, ryger du desværre langt bagud i spillet. Du kan ikke bruge en udtalelse fra Google om hvad de gør, som et argument for at det er sådan det er, når historien viser at de ofte siger én ting når virkeligheden er en helt anden. Tænk bare på eksemplet med linkbombing som de påstod at have fjernet muligheden for. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:41

Hej Tommy

Mener du dermed at Pagerank er fuldstændigt uden betydning for hvor tit et site besøges? Eller hvad er din pointe. Kan man ikke tillægge dette udsagn betydning uden nødvendigvis at æde alt andet råt fra Google! Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig hvorfor Google skulle lyve om at bruge Pagerank som en af disse faktorer. Hvis man ignorerer alt som Google udtaler sig om ryger man ligeledes langt bagud af spillet.

Sidst men ikke mindst tror jeg nu ikke Google har sagt at de har stoppet Google bombing, De har lavet algoritme ændringer der reducerer problemet, men jeg har ikke kunnet finde officielle udtalelser om at de mener helt at have stoppet problemet.

http://answers.google.com/answers/main?cmd=threadview&id=179922

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:43

Hej Tommy,

Du har en god pointe om ikke at lægge alt for meget vægt på Google-udtalelser, jvf. det gode eksempel med linkbombing.

Så må jeg hellere understøtte min oprindelige påstand med andre kilder.

Seobythesea har her set nærmere på et Google-patent, som beskriver crawling. Her nævnes pagerank som en faktor. (Om Google så rent faktisk benytter netop den proces, ved vi godt nok ikke.)

Patrick Altoft på Blogstorm har også set nærmere på crawl rates her og nævner også pagerank og backlinks som faktorer fra sine undersøgelser.

Og jeg ved godt, at det her er en rent akademisk debat, fordi man alene ved at have rigeligt med opdateringer kan sikre nok besøg af Googlebot til at tilfredsstille de flestes behov.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Jesper Jørgensen:
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig hvorfor Google skulle lyve om at bruge Pagerank som en af disse faktorer.

Pagerank er da jordens største røgslør (ikke at den var tiltænkt det i starten). Det er ligesom når du bliver snydt af tryllekunstneren gang på gang, fordi du fokuserer på hans letpåklædte assistent i stedet for hvad han laver :)

Det var den ene. Den anden er at Google har mange tusinde siders information - bare i FAQ'en alene... det må være sindsygt svært at holde det opdateret og der står desværre ikke dato på.

FrankHM:

Patrick Altoft på Blogstorm har også set nærmere på crawl rates her og nævner også pagerank og backlinks som faktorer fra sine undersøgelser.

Hej Frank,

Nævner han ikke kun indgående links som faktor? Ellers læser jeg den ikke ordentlig.

Indgående links påvirker din pagerank og hyppigheden af googlebotsbesøg. Det vi er uenige om er causalitetssammenhænget... jeg har lidt svært ved at forklare det, men er bare ikke enig i din rækkefølge. Du kan selvfølgelig godt have ret, det finder vi nok aldrig ud af, jeg ser bare et andet mønster på de sider jeg er involveret i.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:29

Tommy:

Hej Frank,

Nævner han ikke kun indgående links som faktor? Ellers læser jeg den ikke ordentlig.

Indgående links påvirker din pagerank og hyppigheden af googlebotsbesøg. Det vi er uenige om er causalitetssammenhænget... jeg har lidt svært ved at forklare det, men er bare ikke enig i din rækkefølge. Du kan selvfølgelig godt have ret, det finder vi nok aldrig ud af, jeg ser bare et andet mønster på de sider jeg er involveret i.

Okay, så vi er enige om, at mit råd om at få flere indgående links for at øge hyppigheden af googlebot-besøg var fint nok i denne sammenhæng? Og uenigheden går blot på, om pagerank i sig selv har en effekt, eller det er de indgående link, som pagerank også er bygget på, der gør en forskel for googlebot?

(I så fald er der ikke den store grund til videre debat, for du har ganske ret i, at vi aldrig kommer til at kunne tjekke den kausalitet)

(Mht. Patrick Altoft, så har du ret i, at han ikke nævner pagerank i den artikel, som jeg linkede til. Jeg fik blandet den sammen med denne, hvor han i sin opremsning nævner pagerank blandt en lang række andre faktorer.)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 21:38

Tommy:

Pagerank er da jordens største røgslør (ikke at den var tiltænkt det i starten). Det er ligesom når du bliver snydt af tryllekunstneren gang på gang, fordi du fokuserer på hans letpåklædte assistent i stedet for hvad han laver :)

OK, så du mener ikke at PageRank har indflydelse på SERPs whatsoever. Hvilke undersøgelser bygger du dette på? Jeg går ud fra at du har undersøgt det temmelig grundigt som den professionelle du er.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04

Jeg ved ikke hvornår det er jeg har trådt dig over tærene Jesper, men jeg gider sgu helt ærligt ikke spilde min tid på dig. Så hvis du nu prøver at holde dig fra mine indlæg fremover, skal jeg nok holde mig langt(!) væk fra dig.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 20:22

Hej Tommy

Det vælger du selv, men dette er vist Libberts indlæg. Som jeg husker det var du ude med riven efter en anden Amino fordi han tillod sig at sige at PageRank havde indflydelse på hvor ofte et site indekseres. Fair nok at DU ikke mener at det har indflydelse, men i en verden hvor ingen kender den eksakte algoritme Google bruger er der ingen der 100% sikkert kan sige hvad der indgår og i særdeleshed hvad der ikke indgår i algortimen.

Vi Aminoer holder os bedst informeret hvis vi skelner mellem hvad der er fakta og hvad der er personlige synspunkter, og jeg forbeholder mig retten til at spørge hvis jeg er i tvivl om hvorvidt et indlæg er det ene eller det andet. Det er enhver frit stillet om de vil svare eller lade være. Jeg antager i så fald per default at der var tale om et personligt synspunkt og ikke et faktum.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)