Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adsense kanaler - Lidt forvirret!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg skal til at oprette forskellige kanaler til min blog, hvor hver skribent skal have sin egen adsense kode. For noget tid siden oprettede jeg kanaler under et domæne, men nu er jeg blevet helt i tvivl om jeg gør det rigtigt, da det er længe siden.

Først har jeg under "opsætning > kanaler > webadressekanaler" tilføjet en ny webadressekanal: "Atakos.com"

Derefter har jeg under "Brugerdefinerede kanaler" tilføjet en ny brugerdefineret kanal "Atakos Skribentnavn"

Er det korrekt indtil videre? De to steder arbejder jo uafhængigt af hinanden? Under brugerdefinerede kanaler, kan jeg ikke vælge hvilken webadressekanal, denne skal være under... eller kan jeg? :s

På forhånd tak

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 21:56
Brugerdefinerede kanaler er fuldkomment uafhængige af webadressekanaler; Det er to adskilte sporingsværktøjer.

Brugerdefinerede kanaler skal knyttes til specifikke annonceenheder, når du opretter nye annoncekoder på din AdSense-konto. En brugerdefineret kanal virker således ikke, hvis ikke den er tilføjet til annoncer. Webadressekanaler skal derimod ikke tilknyttes specifikke annoncer og virker med det samme, når du har oprettet dem.

Så for at besvare dit konkrete spørgsmål: Du kan sagtens oprette en brugerdefineret kanal for hver skribent og samtidig have webadressekanaler kørende. Du kan faktisk også sagtens have mere end en brugerdefineret kanal tilknyttet hver annonceenhed. For at få det til at fungere er tricket blot at få tilknyttet de rigtige kanal-id’er til de rigtige annonceenheder.

Sig til hvis det stadig ikke giver mening.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:09

De er uafhængige af hinanden. Vitalt værktøj ved optimering af ad spots' CTR.

Et lille tip i relation til, at du vil have dine skribenter har deres unikke kanal: Adsense har en limit på hvor mange kanaler du kan have i én konto. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:17

Hej og tak for svar... Hvor mange kanaler må man have i én konto da?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:18

AdXpert:
Brugerdefinerede kanaler er fuldkomment uafhængige af webadressekanaler; Det er to adskilte sporingsværktøjer.

Brugerdefinerede kanaler skal knyttes til specifikke annonceenheder, når du opretter nye annoncekoder på din AdSense-konto. En brugerdefineret kanal virker således ikke, hvis ikke den er tilføjet til annoncer. Webadressekanaler skal derimod ikke tilknyttes specifikke annoncer og virker med det samme, når du har oprettet dem.

Så for at besvare dit konkrete spørgsmål: Du kan sagtens oprette en brugerdefineret kanal for hver skribent og samtidig have webadressekanaler kørende. Du kan faktisk også sagtens have mere end en brugerdefineret kanal tilknyttet hver annonceenhed. For at få det til at fungere er tricket blot at få tilknyttet de rigtige kanal-id’er til de rigtige annonceenheder.

Sig til hvis det stadig ikke giver mening.

Hej og tak for svar til dig også... Vil det sige, at jeg slet ikke behøver at oprette en webadressekanal og blot nøjes med brugerdefineret kanal til skribenterne?

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 23:20

Hej igen,

Hvad mener du med det her? Hvordan tilføjet en annonce? Altså sådan rent fysisk at koden er lagt ind i en annonce, eller ved selve opsætningen af den brugerdefinerede kanal?

AdXpert:
En brugerdefineret kanal virker således ikke, hvis ikke den er tilføjet til annoncer.

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 00:15
1) Man kan have op til 200 brugerdefinerede kanaler.

2) Hvis du kun har ét domæne, er der ingen grund til at oprette en webadressekanal, da denne blot vil vise din totale indtjening. Webadressekanaler skal kun bruges, hvis du bruger din AdSense-kode på flere forskellige domæner.

3) En brugerdefineret kanal skal tilknyttes en annonce, før den virker. Når du prøver at oprette/generere en ny annonce på din AdSense-konto, har du mulighed for at vælge, hvilke kanaler, der skal gælde for den pågældende annonce. Du bliver med andre ord nød til at generere en ny annonceenhed for hver skribent. Alternativt kan du også hard-kode kanal-id’et ind i annonce-enheden ved at bruge parametret google_ad_channel ="1234567890";, hvor værdien skal sættes til skribentens kanal-id.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:10

Hvis du er premium publisher kan du få hævet din limit til 200+.  

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:43

Hej igen og tak :)

1. Det drejer sig om 5-10 skribenter, der hver især skal have deres egen kode. Så det er nok ikke så slemt igen.

2. Jeg har flere domæner på samme adsense konto.

3. Det er lige præcis det her jeg ikke forstår. Når jeg nu har flere domæner, så skal jeg vel først oprette en webadresse kanal og DERUNDER oprette en brugerdefineret kanal, ik? Det var også det jeg prøve på, men når jeg opretter den brugerdefinerede kanal, kan jeg ikke vælge webadresse kanalen, for at oprette den brugerdefinerede kanal herunder. Er der noget jeg har gjort forkert så? For den opretter bare brugerdef. kanal for sig selv og udenom webadresse kanalen.

Det med hard-kode kanal-id'et forstod jeg så ikke :) Lyder ret avanceret.

På forhånd tak

Tilmeldt 2. Mar 08
Skrevet kl. 14:16

Brugerdefinerede kanaler har intet at gøre med webadressekanaler. Det er to helt adskilte sporingsværktøjer. Det ene måler, hvor godt AdSense performer på dine domæner. Det andet måler, hvor godt dine forskellige AdSense-annoncer performer. Du kan eksempelvis oprette en brugerdefineret kanal og sætte den til at spore alle dine 300*250-annoncer på tværs af alle dine websites. Det er essentielt at forstå forskellen på disse to sporingsværktøjer.

Nå men i forhold til din konkrete implementering, så vil jeg foreslå dig følgende:

Trin 1: Opret en brugerdefineret kanal for hver skribent (kald dem fx ”skribent_peter”, ”skribent_hans” etc.).
Trin 2: Opret en annonceenhed for hver skribent og tilknyt den brugerdefinerede kanal til denne (kald dem fx ”ad_160x600_peter”).
Trin 3: Indsæt de rigtige annonceenheder på hver artikel, således at alle artikler skrevet af Peter viser fx annonceenheden ”ad_160x600_peter”.

Håber det hjalp lidt. Hvis det stadig ikke giver så meget mening, vil jeg anbefale dig at læse mere på den danske AdSense Hjælp, hvor det også står rigtig godt beskrevet.

Held og lykke med det.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)