Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 hjemmesider

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er akupunktør og slankekonsulent og driver sammen med en kollega, der er hypnotisør og hypnoterapeut en klinik i Hornbæk (www.klinikkerne.dk). Vi har hver især klienter, men har nu udviklet 2 koncepter (rygestop og slank), hvor vi arbejder tæt sammen. Det er disse 2 koncepter, vi fremover vil satse på (der er rigtig mange potentielle kunder :-) ) og vi er ved at finde lokaler i København. Det er vores mål at etablere slanke- og rygestop-klinikker over det ganske land.

Jeg har nu oprettet 2 hjemmesider (www.slanke-klinikken.dk og www.rygestop-klinikken.dk), som jeg gerne vil have lidt respons på. Da mit kendskab til IT er minimalt, har jeg lavet siderne i et CMS-system fra Dandomain. Der er derfor begrænsede udfoldelsesmuligheder. Jeg har dog fået en ekstern konsulent til at stå for søgeords-optimeringen. Men det tager jo lidt tid, før vi rykker helt op - ligger nu på side 57-58 med søgeordet "slank" og side 5 med "rygestop". Hvis man søger på flere ord "varigt slank" bliver vi placeret bedre. Vi spenderer også lidt på Google Adwords.
 
Da det er et CMS-system, er det måske begrænset, hvilke input I kan give til det tekniske, men jeg vil utrolig gerne have kritik af indholdet. Forstår man budskabet (med at vi ikke kun giver ét værktøj men en hel palet - så vi så at sige laver en helgardering)? Er velkomstsiden interessant - det er jo her, vi skal "fange" klienterne?
 
Det er jo svært selv at se, om der mangler informationer, da vores egen baggrundsviden om emnet er stor.
 
Søde hilsener
Anja
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde kun kort tid til lige at kigge hurtigt på slanke siden og jeg ville nok fjerne datoerne fra de billeder, som I bruger...

Det ser ikke specielt godt ud!

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja

Jeg vil være helt ærlig. Jeg synes designet ligger helt i bund, det ser hverken troværdigt eller professionelt ud. Og jeg tror ikke I kommer til at få ret mange kunder igennem jeres hjemmeside.  Webdesignet er en af de vigitgste ting når man vil markedsføre sig online, da det giver de besøgende det første indtryk af hvad man er for en virksomhed. Jeg vil anbefale dig at få en professionel til at lave layoutet og om muligt også opbygningen, og det behøves ikke være specielt dyrt. Jeg kan godt komme med et meget fair tilbud til dig hvis du er interesseret?

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ouch!

Beklager, Anja. Men hjemmeside-design er altså ikke bare noget man sådan lige gør. Brug penge på at få lavet en professionel løsning hvis det er meningen at du vil kapre kunder den vej. Det er ikke pænt og virker MEGET amatøragtigt. Ganske vist er der begrænsninger i dine udfoldelsesmuligheder på din nuværende platform, men så stramme er de altså heller ikke. Der kan gøres meget mere og det kan blive meget pænere.
 
Så med mindre du vil fremstå som 'nu-havde-vi-lige-et ledigt-værelse-og-lavede-derfor-et-firma' så skal der andre kræfter til.
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja,

Nu er der andre, der har pisket layoutet, så det vil jeg ikke gøre, men...
 
Måske er det kun mig, men jeg kan ikke fordrage at blive "klientlig-gjort". Hvis I taler til mig, så skriv "du" og "dig" i stedet for at omtale mig i tredie person som "klienten".
 
Ellers ser det spændende ud.
 
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for Jeres meget ærlige input.

Jeg er godt klar over, at lay-outet ikke just er i top. Og jeg vil da helt klart tænke over, at få nogle mere kompetente folk til at designe dem. Det er dog vigtigt for mig, at jeg selv kan rette og ændre, når jeg får brug for det. Så InMedia - jeg er frisk på et bud fra dig
 
Jeg har det selv sådan, at når jeg søger information på nettet, så er det vigtigste for mig, at siden er informativ og overskuelig. Hvis man har fundet noget interessant, man vil se nærmere på, så skal man umiddelbart kunne finde det igen - og ikke i en under-under menu. Derfor er siderne opbygget så simple. Selvfølgelig skal der ikke være dato på billederne, og vi skal heller ikke have et billede af et barn, der bliver hypnotiseret på rygestop-siden
 
Vi har så stor succes med vores resultater, og vi brænder for at komme videre. Jeg vil derfor gerne have input til, hvordan selve indholdet appellerer. Rigtigt input med klient-gørelsen.
 
 
Anja
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja,

Hvorfor har du ikke klient-historier (uddrag - korte sætninger) på forsiden?
 
Du kan da ikke reklamerer bedre for dig selv, end ved at bringe andres anbefaling af dig på forsiden!
 
Mht. design, så er det ikke helt urelevant at få et design der fænger - eller i det mindste et design som ikke skræmmer besøgende væk! Besøgende afgør som regel i løbet af ganske få sekunder om de gider læse teksten/indholdet, eller hoppe videre til næste website. P.t. ligner de to sites altså ikke noget der repræsenterer professionelle behandlere - det ligner mere ''nu-havde-vi-lige-et ledigt-værelse-og-lavede-derfor-et-firma'' som ellergaard skrev...
 
mvh Carsten
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Anja

Jeg er ked af at sige det, men Du har være uheldig at vælge en løsning til de to omtalte hjemmesider, der rent teknisk er meget vanskelig at optimere til søgemaskiner. Årsagen er at løsningen er baseret på den teknologi der hedder Frames (Rammer), som gør at:

- søgemaskinerne har svært ved at få indekseret alt indholdet på hjemmesiden

- hvis en bruger skulle ende med at finde Jer på søgemaskinerne, så vil mange af henvisningerne fra søgeresultatet pege direkte ind i nogle at de rammer som hjemmesiden er bygget op omkring (Fx at man kun ser menuen ude i venstre side). Brugeren vil altså få en rodet oplevelse af Dine hjemmesider da siderne ofte ikke præsenteres i deres helhed.

Prøv selv at se hvor dårligt de to hjemmesider er indekseret og prøv at klikke på nogle af de links der er i søgeresultaterne og se at nogle af dem ikke peger på hele hjemmesiden, men kun dele af den:

- www.slanke-klinikken.dk''s indeksering på Google

- www.rygestop-klinikken.dk''s indeksering på Google


Som jeg ser det har Du to muligheder:
- enten bruger Du fx Google Adwords til at skaffe Dig kunder via Internettet.
- eller også må Du bide i det sure æble, og flytte Dine hjemmesider over på en mere søgemaskinevenlig platform.


Den eksterne konsulent Du omtaler, har altså ikke rådgivet Dig særlig godt omkring søgemaskineoptimering, hvis han/hun ikke har gjort Dig opmærksom på ulemperne ved at vælge en løsning der er baseret på Frames.


Jeg har skrevet en artikel på gSEO, der mere detaljeret beskriver, hvorfor man helst skal undgå at have en hjemmeside der er bygget op vha. Frames set i relation til søgemaskineoptimering.

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/6/2006 10:04:28 AM Forfatter:Grummen

Jeg er akupunktør og slankekonsulent og driver sammen med en kollega, der er hypnotisør og hypnoterapeut en klinik i Hornbæk (www.klinikkerne.dk). Vi har hver især klienter, men har nu udviklet 2 koncepter (rygestop og slank), hvor vi arbejder tæt sammen. Det er disse 2 koncepter, vi fremover vil satse på (der er rigtig mange potentielle kunder :-) ) og vi er ved at finde lokaler i København. Det er vores mål at etablere slanke- og rygestop-klinikker over det ganske land.

Jeg har nu oprettet 2 hjemmesider (www.slanke-klinikken.dk og www.rygestop-klinikken.dk), som jeg gerne vil have lidt respons på. Da mit kendskab til IT er minimalt, har jeg lavet siderne i et CMS-system fra Dandomain. Der er derfor begrænsede udfoldelsesmuligheder. Jeg har dog fået en ekstern konsulent til at stå for søgeords-optimeringen. Men det tager jo lidt tid, før vi rykker helt op - ligger nu på side 57-58 med søgeordet ''slank'' og side 5 med ''rygestop''. Hvis man søger på flere ord ''varigt slank'' bliver vi placeret bedre. Vi spenderer også lidt på Google Adwords.
Da det er et CMS-system, er det måske begrænset, hvilke input I kan give til det tekniske, men jeg vil utrolig gerne have kritik af indholdet. Forstår man budskabet (med at vi ikke kun giver ét værktøj men en hel palet - så vi så at sige laver en helgardering)? Er velkomstsiden interessant - det er jo her, vi skal ''fange'' klienterne?
Det er jo svært selv at se, om der mangler informationer, da vores egen baggrundsviden om emnet er stor.
Søde hilsener
Anja

Når nu du har valgt en CMS løsning, findes der bedre løsninger på markedet - endda også gratisløsninger som giver et pænere "udseende". Det er bare sådan - som beskrevet tidligere i tråden - at optimering af CMS sider er problematisk.
 
Anyway... tjek evt. www.haandbryggeriet.dk - ejes af min good friend, Martin - hans site er eks. også bygget af ham selv på en CMS platform... nu siger jeg ikke hans site er tiptop - men design og udseende + forskellige funktioner virker noget bedre på besøgende end de to sites du har linket i debat oplægget.
 
Lasse
 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for Jeres gode input.

Jeg har allerede sendt kritiske spørgsmål til søgeoptimeringsmanden baseret på Grosen Friis'' indlæg. 
 
Jeg overvejer samtidig at få designet nogle nye hjemmeside,r hvori der ikke indgår frames - for jeg kan sagtens se problematikken. Jeg må bare "bide i det sure æble" og "punge op". Det er jo dumme penge at spare, når nu produktet er så unikt.
 
Så er der gode designere derude - må I meget gerne komme med et overslag
 
God weekend
Anja
Side 1 ud af 3 (22 indlæg)