Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal stifte et ApS. Det er ikke noget problem at låne pengene, men jeg overvejer lidt, hvordan mine kort skal spilles.

Typisk er det vel, at man indskyder pengene. Men når man så trækker dem ud for at afbetale på gælden, bliver man vel beskattet.

Kan man derfor lade det nye ApS have gælden (man kan vel ikke låne penge, før det er stiftes) - eller kan man låne dem af sig selv, så man rent teknisk kan trække dem ud uden beskatning?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:03

Du kan ikke trække pengene ud igen før du likviderer (lukker) firmaet.

Du kan udbetale udbytte til dig selv og/eller ansætte dig selv i firmaet, men de indskudte midler kan du ikke trække ud igen uden videre.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 18. Jun 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:04

Jeg er klar over, at der skal være værdi for 125.000 kr., men det kan lade sig gøre på andre måder. Spørgsmålet er derfor stadig, om man kan låne af sig selv personligt (eller til virksomheden direkte), så man kan trække pengene ud skattefrit, fordi de er afbetaling på indskuddet. Jeg er helt indforstået med, at der skal være værdier for 125.000 kr.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:08
Det vil heller ikke være muligt at gøre lovligt - De penge firmaet i så fald vil skylde væk er jo ikke just et aktiv for virksomheden, så det vil jo betyde at virksomheden vil have en gæld, og dermed en negativ anpartskapital i så fald.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:51

Du opnår også begrænset ansvar ved et SMB-selskab men der er ingen krav om kapitalindskud.

Du behøver derfor ikke at  låne penge til kapitalindskud med de omkostninger og mærkværdigheder, som kommer heraf.

Du kan selv låne  af dit eget selskab.

Der er mange andre fordele ved SMBA-selskaber.

MVH fra Ejler Ottesen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)