Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gave til USA

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal sende en gave fra min virksomhed til USA er der nogen risiko at modtageren kommer til at betale told etc.? Og hvad kan jeg gøre for at undgå det?
Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:50

Du kan være sikker på - told skal betales! Amis er forrasten helt overfølsom ( Ikke unden grund...)

over udelandske pakker mm. Eneste chance er, at sende det så anonymt og lille, som overhovedet muligt.

Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:16
Tror i det vil hjælpe at pakke det ind som en gave? Og måske sende det fra en mig selv privat. For jeg vil virkelig komme i dårlig lyst hvis modtageren kommer til at betale noget. Da det jo som sagt er en gave.
Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 12:49

Nej. Lige som i DK. Der var mange (tabte) sager mod Told&Skat - selvom der står "Gave" - bliver det ikke respekteret.

Det vigtigste for dem er værdi. Men ikke navnte men faktiske. Når de engang har pakket det ud, beregner de selv værdien. Eneste mulighed - lave en pakke som er "usynlig" for opmærksomme øjne af toldvæsnet.

Toldfri grense i DK er 70 DKK fra privat til privat, ved business er par hundrede kroner.

Hvordan det ser ud i USA - bør du undersøge. Man kan finde alt på nettet. Evt. spørge en overthere, som kan hjælpe dig...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)