Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbytte(!)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. udbytte, kan dette udtages af et Aps. selskab, alle tider af året, imod betaling af skat? Betales der samme % sats i skat, uanset størrelsen af beløbet der udtages? Jeg har brug for et godt råd, idet at min nystartede virksomhed, med en egenkapital på 125 tus, har et overskud på ca 200 tus, som jeg overvejer at tage en del ud af til privat brug, på den ene eller anden måde! Har du et godt råd til hvordan dette kan gøres, således at skatten minimeres så vidt muligt? På forhånd tak for en super god web side :-)

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Angående dit spørgsmål så er det mest normale at udtrække udbytte iforbindelse med udarbejdelsen af årsrapporten, da der så vil være et overblik over hvor meget du kan trække ud. Dette sker af årets resultat efter skat nemlig. Hvis du vælger at udtrække udbytte mit i et regnskabsår, vil dette være et ekstra ordinært udbytte og som skal godkendes på en ekstra ordinær generalforsamling.

Du skal også være opmærksom på at vælger du at udlodde et ekstra ordinært udbytte nu, og det efterfølgende kommer til at gå dårligere end forventet vil du risikere at du har trukket for meget ud, hvilket ikke er lovligt.

Evt. bør du forhøre dig hos din revisor omkring dette.

Mvh. Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)