Christian: Nanna - lidt om mine erfaringer med Direct Mails: Jeg er selv stoppet med at udsende DM i stor stil og satser meget mere på AdWords. Responsraten er meget, meget højere. Men det stiller store krav til at kampagnen er udformet korrekt og løbende optimeres - ligesom det stiller krav til din hjemmeside. Så de nemme løsninger findes ikke God arbejdslyst, uanset hvad du vælger!
|
Per, årsgagen er, at det er effektivt og salgsmæssigt seriøst at forelægge mennesker i en lederposition et stykke resummérende tekst inden et telefonopkald. Det er dels tidsbesparende, dels giver det "målet" en mulighed for at sige nej tak med det samme ved efterfølgende opkald.
Mit indlæg var skrevet ud fra en idé om, at det etisk og forretningsmæssigt betaler sig, både at lade potentielle kunder kende hensigten, og også give dem mulighed for at give en løs overvejelse på forhånd.
Selv mener jeg at det er meget meget irriterende at modtage spam fra ligegyldige ´"virksomheder" som tilbyder viagra, penisforlængelser og dets lignende. Det er jo dér love er opstået.
Men har du en målgruppe, et produkt som matcher og en seriøs profil - Så kan jeg bare ikke se noget til hinder for at kontakten skal foregå udelukkende telefonisk.
Sagen er, at eftersom beslutningstagere idag har mange møder, interne telefonsamtaler og mails at svare for, så vil de GERNE modtage information om ydelser som kan effektivisere deres virksomhed. Det giver dem selv credit, det giver virksomheden grønnere tal på bundlinien (I disse økologiske tider:) )
Spøg til side.
Jeg mener at fremgangsmåden kan forsvares. Men som skrevet i tidligere svar - jeg vil tage op til seriøs overvejelse om man skulle begynde at følge de skrevne regler.
Jeg vil dog fortsat insistere på, at min metode er både høflig, effektiv og givende for begge parter.
Tak for dit svar og god sommer til dig også.