Hej Amino brugere. Jeg prøver at skrive til jer herinde da jeg ikke selv har nogen som helst styr på selvangivelse og fradrag osv.. Arbejder som rejsearbejder"svejser" i DK (kalundborg) og bor på fyn. Mit spørgsmål til er sjer åledes: Hvad kan man trække fra når man arbejder som rejseabejder og bruger egen bil. Jeg køre fra fra fyn til sjælland tidligt mandag morgen og køre hjem igen fredag eftermiddag hver uge. Fra firmaet for jeg "diæt" svarende til 629,- skattefrit pr. dag og de betaler kun den første rejse til byggepladsen og den sidste hjemrejse når byggeriet slutter, alt imellem denne tid skal jeg selv betale for mine rejser over storebæltsbroen mandag og fredag samt benzin osv.. Et eks. kan vi tage juli md. hvor jeg selv skal betale for 10 ture over storebæltsbroen til en pris af ca 194,- med en brobizz-fritid i alt 1940,- Jeg har dog tænkt på at kontakte en revisor til at udarbejde min selvangivelse osv.. Men kunne også godt tænke mig at vide havd man kan trække fra osv.. der findes sikkert nogle ting man trække som jeg ikke aner noget om.. f.eks har jeg hørt fra en kollega som bruger en revisor, han fortælle at der også et fradrag fra den tid du bruger fra din bopæl til abejdsplads hvergang du rejser?
Håber i kan forstå hvad jeg har skrevet og vil hive lidt guldkorn ud af armet:-)
Har et spørgsmål mere men som ikke omhandler om det samme. Jeg er rustfri klejnsmed og har f.eks set at man kan købe div. haveborde i rustfrit stål rundt omkring i dvs. butikker. Eks: Et have bord til en pris af ca 10-15000,- Jeg kan så om et stykke tid selv lave nøjagtig de samme borde men bare til en billigere pris. Er det noget som er lovligt og må jeg sælge dem privat til folk som muligvis har interesse i at købe disse hvis jeg laver dem?? Hvad kan man tillade sig at tage for dem hvis det??
Det var alt for denne gang:-)
MVH Rasmus |
Selvangivelse,rejsearbejde
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)