Bare rolig du kommer ind i varmen igen, du har gjordt det rigtige blødningen er stoppet, nu skal du "bare" skrive gode annoncer fremover så falder mindsteprisen hurtigt og det vil gå dig godt....prisen på kliks falder meget omkring 10% ctr ned til 12 øre pr klik afhængig af konkurrence.
Jeg forsøger altid at få den derop omkring men i nogle tilfælde er 2% godt nok til at holde en lav pris, der må man simpelthen prøve sig frem på hvert enkelt søgeord.
10 procent virker bare sindsygt højt, men igen, øvelse gør jo mester. Jeg tror forløbig jeg satser på et par procent. Og min irretation over adwords er forsvundet, det jo rimeligt nok at de kun vil have relevante reklamer.
Kan se at en kampagne jeg lavede i går, allerede er faldet 50 øre i pris, så mig og adwords er måske ved at blive venner igen.
Igen, tak for hjælpen.
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Hvis du har for mange søgeord, bliver det svært at lave en annonce som passer til alle søgeord og derfor vil nogle af søgeordene få en lav CTR.
Optimalt set burde man lave en annonce pr. søgeord, men da det er meget tidskrævende kan man godt kombinere flere søgeord som alle har relevans for den samme annonce. Men det er vigtigt at man ikke går for bredt at tager for mange forskelige søgeord med til den samme annonce.
Optimalt set burde man lave en annonce pr. søgeord, men da det er meget tidskrævende kan man godt kombinere flere søgeord som alle har relevans for den samme annonce. Men det er vigtigt at man ikke går for bredt at tager for mange forskelige søgeord med til den samme annonce.
Vil det sige at man laver forskellige annoncer også?
Hvis nu jeg har en som hedder:
Køb fladskærm
Kvalitetsfladskærme til favorable priser
Og jeg havde, lad os sige 100 søgeord til det (inkl modeller osv), så skulle jeg formulere de to sætninger ovenfor, på 100 forskellige måder?
Optimalt set vil det være bedst at have en annonce pr. model du fører, men det er nok de færreste der har tid til det. Men man sikrer på den måde at annoncer har størst mulig relevans for det som kunder efterspørger og derved øges CTR. Men igen, i praksis er det stort set umuligt at gøre det på den måde :)
Optimalt set vil det være bedst at have en annonce pr. model du fører, men det er nok de færreste der har tid til det. Men man sikrer på den måde at annoncer har størst mulig relevans for det som kunder efterspørger og derved øges CTR. Men igen, i praksis er det stort set umuligt at gøre det på den måde :)
Beklager, men svaret er vildledende. På nedenstående link kan i se hvorledes i kan få vist alle 100 søgeord i annoncen ved kun at skrive een tekst. Kendskab til den slags tricks er medvirkende til at professionelle får betydeligt bedre CTR end de øvrige.
Beklager, men svaret er vildledende. På nedenstående link kan i se hvorledes i kan få vist alle 100 søgeord i annoncen ved kun at skrive een tekst. Kendskab til den slags tricks er medvirkende til at professionelle får betydeligt bedre CTR end de øvrige.
Ja, det er rigtigt nok at man kan lave dynamiske keywords, men det er jo mest for at sikre at det præcise søgeord som brugeren har søgt på indgår i annoncen og dermed bliver markeret med fed skrift.
Men det vil være virkelig svært hvis det er to helt forskellige tekster der skal skrives alt efter om man søger på 32" TV eller 40" TV. Hvis man vil have en helt anderledes tekst til 40" TV så vil man være nødt til at skrive en ny annonce som kun passer til 40" TV og derfor også kun har det som søgeord.
Ja, det er rigtigt nok at man kan lave dynamiske keywords, men det er jo mest for at sikre at det præcise søgeord som brugeren har søgt på indgår i annoncen og dermed bliver markeret med fed skrift.
Men det vil være virkelig svært hvis det er to helt forskellige tekster der skal skrives alt efter om man søger på 32" TV eller 40" TV. Hvis man vil have en helt anderledes tekst til 40" TV så vil man være nødt til at skrive en ny annonce som kun passer til 40" TV og derfor også kun har det som søgeord.
Hvilken tekst kan du forestille dig vil konvertere betydeligt bedre for en der har søgt på et 40" fjernsyn frem for en der har søgt på et 32" fjernsyn?
Desuden er min pointe ikke at man skal have samtlige søgeord i samme annoncegruppe. Ønsker man forskellige tekster til hhv 14" og 40" fjernsyn, så kan man have een annoncegruppe til 40" fjernsyn alene. Så kan man ramme "samsung 40", "philips 40", "sony 40" osv. med samme annoncetekst. Men hvis man har så få produkter at det ikke er et problem at skrive tekster til dem alle, så kan man jo blot gøre det.
Hvilken tekst kan du forestille dig vil konvertere betydeligt bedre for en der har søgt på et 40" fjernsyn frem for en der har søgt på et 32" fjernsyn?
Desuden er min pointe ikke at man skal have samtlige søgeord i samme annoncegruppe. Ønsker man forskellige tekster til hhv 14" og 40" fjernsyn, så kan man have een annoncegruppe til 40" fjernsyn alene. Så kan man ramme "samsung 40", "philips 40", "sony 40" osv. med samme annoncetekst. Men hvis man har så få produkter at det ikke er et problem at skrive tekster til dem alle, så kan man jo blot gøre det.
Okay, eksemplet med 32" og 40" var nok ikke lige det bedste :)
Men hvis vi nu leger at man sælger racehunde med stamtavle. Så kunne man nok vinde noget ved at skrive en annonce til hver race man solgte istedet for bare at lave en annonce der hedder "Racehunde med stamtavle sælges" og så smide eller søgeord for alle de racer af hunde man havde ind under den annonce. Især hvis hver race havde nogle forskellige fordele som skulle trækkes frem i annoncen. Sådan en opgave ville være svær at løse med dynamiske keywords :)