Hej - er ny i adwords verdenen, og der er noget jeg ikke forstår. Jeg havde fundet nogle rigtige gode keywords, til 60 øre stykket uden konkurrence. Nu et par dage senere, møder jeg pluslig beskeden :
Hvad gør jeg forkert? Mine keywords er relevante i forhold til den side de bliver linket til, og min annonce passer også med keywordsene. Desuden er det ikke fordi jeg møder konkurrence, der er ingen eller meget lav konkurrence om keywordet.
Takker
Jesper
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Har en lang række keywords som er blevet inaktive, nogle er jeg alene om budet på, andre er der 2-3 stk om. Min CTR ligger på de keywords på mellem 0.2 - 0.6 %.
Et groteskt eksempel er keywordet "gratisting" som jeg har været næsten alene om, dets CTR var 0.28% og nu koster et bud intet mindre end 30 kr per styk!
Med så lav ctr anses dine annoncer for urelevante for det søgeord der nu søges på....Så ja, man kan godt sige at det er adwords der straffer dig :(..... Der er en vej til at få prisen pr klik ned og det at få din ctr op altså prøve at skrive flere annoncer gerne mange, lad dem køre i 3-14 dage alt efter tålmodighed, optimer ud fra det nye data, på den måde kan du finde ud af hvad der virker godt.
Med så lav ctr anses dine annoncer for urelevante for det søgeord der nu søges på....Så ja, man kan godt sige at det er adwords der straffer dig :(..... Der er en vej til at få prisen pr klik ned og det at få din ctr op altså prøve at skrive flere annoncer gerne mange, lad dem køre i 3-14 dage alt efter tålmodighed, optimer ud fra det nye data, på den måde kan du finde ud af hvad der virker godt.
Held og lykke med det.
Men det vil vel bevirke at han er nødt til at sætte prisen op til 30 kroner, bare for at få lov og teste nogle annoncer? Det kan jo hurtigt vælte et budget, hvis der er tale om mange søgeord.
Er der ikke en måde man kan få det nulstillet på, så man får en ny "chance" for at skrive en passende annonce?
Jo det bliver nok lidt dyrt at komme igang igen...
Men google har jo også interesse i at man kommer viderer, så hvis der smides en flok nye annoncer op behøver man ikke sætte klikprisen op, google prøver annoncerne efterhånden, det kunne jo være at der er en god imellem :)
Jo det bliver nok lidt dyrt at komme igang igen...
Men google har jo også interesse i at man kommer viderer, så hvis der smides en flok nye annoncer op behøver man ikke sætte klikprisen op, google prøver annoncerne efterhånden, der kunne jo være at der er en god imellem :)
Ja, men hvis søgeordet er inaktivt så prøver Google vel ikke annoncerne af? Eller gør de?
Min erfaring er at google prøver nye annoncer uanset søgeordets status (forudsat din konto ellers er i ok standing), til en hvis grænse, hvis du gang på gang laver et dårligt resultat bliver din konto stemplet og du bliver nød til at starte med en ekstrem høj klikpris. Men der er det vist ikke nået til i dette tilfælde :)
Hmm, jeg må sq være i bad standing. Ligemeget hvilken ny annonce eller keyword jeg laver, så er minimums budet 3 kr. Syntes det er lidt utroligt, hvis man kan komme i uføre så let, det er højst et par hundrede kroner der har været ude og køre, og jeg har flere keyword der ligger omkring 5 procent. Problemet må ha været at jeg samtidigt har lavet en masse som ligger ekstremt lavt.
Nu håber jeg bare jeg kommer ind i varmen igen, hvis jeg giver det et par dages pause. Har slettet alle dårlige kampagner. Ville være lidt træls hvis adwords var ubrugeligt efter et par dages brug.
Nogle der ved hvor stor en CTR de mindst helst ser?
Takker