Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Profesionel webshop

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en meget succesrig webshop,  men det bagvedliggende halter en smule. Jeg har købt en løsning hos et lille firma ude i byen, som hoster og udvikler. De er dog ikke til at få fat i og tingene bliver aldrig løst til tiden. Mange ting kan ikke laves og jeg møder konstant begrænsninger, mail der ikke virker og faktura som ikke kan udskrives, osv osv. Det er meget svært at danse med når man omsætter for 250k + om måneden og ens indkomst, hus og madbudget er afhænging af det. Det er den tredje(!!) webløsning vi prøver, og alle de andre gange er vi blevet mødt med tilsvarende amatører, ikke overholdte deadlines og store store frustrationer.

Så er mit spørgsmål til jer: Findes der nogen Rigtige Profesionelle løsninger? Hvor aftaler bliver overholdt, hvor tingene fungerer og hvor telefonen bliver taget? 

Jeg er færdig med systemer til små hygge webshops, oscommerse, joomla osv. Det er bare ikke godt nok, når man er en stor spiller.. Det har i hvert fald ikke kunne bevise sit værd i vores shop. Jeg har min egen grafik liggende ovenpå shoppen og alt er custom lavet.

Der må da være andre en mig, der har behov for noget mere profesionelt? Hvad bruger de store spillere? 

Jeg glæder mig til at høre ! :) 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:49

De store har en hosting aftale og løser så selv deres problemer! (Det er nok at generalisere, men det er nok ikke langt fra) Jeg tror nu bare du har været lidt uheldig, jeg har bgsys, og de har haft 100% oppetid de sidste tre år. Der har været et tilfælde hvor min mail ikke virkede en time, så det er da til at leve med.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54

Hej Helle

Vi laver ikke andet end e-handelsløsninger vores kunder og vi kan hjælpe dig med at komme videre.

Du kan se et lille udsnit af vores portefølje her og skulle det være noget der virker lidt "seriøst" og "professionelt" så synes jeg da lige vi skulle tage en snak om dine ønsker og krav og evt. sammen finde frem til nogle løsningsmodeller.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:56

Har du en kravsspecifikation til den ønskede shop? Vi vil meget gerne give et tilbud.

Vi kan love en meget højt service niveau og megen professionalisme. Men det skal dog siges at prisen naturligvis er der efter. Vi kan selvsagt ikke have en datalog til at sidde og udvikle specialfunktionaliteter lørdag nat uden der er en tilsvarende faktureringssats. Altså, der er så god en service som i har råd til.

Jeg kan fanges på psj@taketwo.dk eller tlf 40685707 så kan vi få en snak om hvordan vi kan hjælpe jer.

Mvh Peder 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:57

Hvis ikke open source systemerne er gode nok så er en closed source løsning uden adgang til vidreudvikling nok heller ikke.

IBM Websphere Commerce Pro er et bud - starter vel omkring en 4-500.000 kr for en løsning.

Alternativt skal du ud i noget der er kodet fra bunden som f.eks. fra Take Two eller McSolutions som er herinde.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:11

Closed vs open source, jeg tror det kommer temmeligt meget an på hvilket bureau man vælger.

Jeg har lidt et indtryk af open source udbyder segmentet ikke har så højt et kompetenceniveau som segmentet indenfor closed source.

Enhver kan jo sætte en OS shop op, men når der skal lave lidt mere teknisk videreudvikling syntes jeg ofte man hører om folk som løber i problemer. 

Det kræver trods alt lidt flere kompetencer at udvikle systemer fra bunden end det gør at copy paste andres arbejde. Så er der selvfølgeligt argumentationen med at man bare kan skifte udbyder, men det er vel heller ikke hensigtsmæssigt at man skal forbi x bureauer for rent faktisk at få den løsning man ønsker. (Bemær, det er en meget genereliseret observation. Der er givetvis rigtig mange af den type udbyder som virkeligt kan sit kram)

På en sidenote. For en halv mill der kan vi jo bruge i omegnen af 850 udviklingstimer, så der kan man jo mere eller mindre få præcist den løsning som man ønsker fuldstændig skrædersyet. Men det lyder nu ikke som om vi er ude i en løsning af den tyngde, right? 

Mvh Peder 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:20

Nu bør du som sådan skelne imellem 2 typer af closed source systemer.

1) De lukkede lejebaserede løsning

og

2) Custom udviklet

1eren er efter min mening ganske uattraktiv på en række områder hvorimod 2eren kan være en mulighed hvis ikke man i de open source baserede systemer kan finde den fleksibilitet man ønsker eller hvis det simpelthen rent strukturelt medfører en grad af omkodning af open source systemet hvor det ikke længere er rentablet og man lige så godt kan få lavet en custom løsning fra start.

Dog så er man med custom løsningen, om end man har adgang til kildekode m.v., ofte også en del mere afhængig af en enkelt udbyder - dog har man dog muligheden for at få andre på det så det kan jo slet ikke sammenlignes med en lejeløsning uden kildekode adgang.

Det kræver faktisk betydeligt færrer kompetencer at udvikle en webshop der kun skal kunne 1 ting nemlig at være webshop end det gør at udvikle udvidelser til nogle open source systemer som skal kunne bruges på tværs af andre udvidelser, funktioner og behov - Så der er der også betydeligt flere facetter end som så - Derudover så bliver det jo utroligt svært at opnå en udvidelse af funktionaliteten ved at copy paste Big Smile

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 16:29

Du har selvfølgeligt helt ret i at der er forskel på lejeløsninger og custom løsninger. Og jeg er ydermere fuldstændig enig i resten af betragtningen :)

I forhold til kompetence snakken, så sagde jeg også at "sætte op" altså ikke noget med at videreudvikle. Det var først når man nåede til stadiet hvor videreudvikling var relevant man løb i problemer.

Jeg tror i grunden vi er helt enige Big Smile 

Tilmeldt 13. Jun 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:40

Det lyder spændende, der er altså andre løsninger derude.

Jeg er også meget interesseret i at høre fra folk, som bruger løsninger selv, og som ikke kun sælger dem. Wink

Er der nogen, som har fået en løsning, der ikke hed open source og som vil dele lidt erfaring?

Fra København
Tilmeldt 29. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:04
Jeg har tidligere arbejdet for en webshop som har et salg på den gode side af 50mil om året, vi gik fra en dandomain + c5 løsning til dandomain + dynamics NAV og efter en indkøringsperiode på 4-5 måneder (inden alt spillede 100%) ved jeg at de er super glade for løsningen nu, alt sker automatisk (i købs processen), pakkelabels bliver printet ud automatisk når ordren er godkendt, bestilling ved leverandører køre gennem dynamics osv, alt i alt en rigtig god og pro løsning. Eneste minus er at den koster kassen, løsningen er udviklet af Munk IT nu norriq (http://www.norriq.dk) og design og frontend implementering er leveret af en af dandomains partnere.
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)