Jeg er blevet gjort opmærksom på denne tråd, og den kan jeg ikke lade stå ubesvaret. Jeg har tidligere forladt dette forum - primært grundet Mikkel de Mib og lødigheden af debatterne. Dette indlæg er ikke en genindtræden som debattør her på amino.dk
1. Om der er tale om plagiering af vores
hjemmeside på concept-i.dk eller ej, vil jeg lade andre bedømme. Der er ikke tale om plagiering i et omfang, der strider mod gældende lovgivning - den del af det er stoppet for længst. Så den sag er lukket for vores vedkommende - i øvrigt med hjælp fra von Haller, som Mikkel de Mib faktisk har anbefalet mig i sin tid.
2. Der er uden tvivl mange, der har
kaffe på kanden.
3. Jeg ved ikke, hvad der ligger forud for debatten om de skjulte links - men jeg har set på din weblog nu, og der beskriver Refocus da, at den pågældende hjemmesides indehaver er vidende om det skjulte link til Refocus. Jeg er IKKE vidende om, at vi har skjulte links på vores kunders hjemmesider - jeg har netop tjekket en ekstra gang via "linkdomain:concept-i.dk" på yahoo.com (og det kan enhver jo selv prøve at gøre) og den angiver ca. 1.940 sider med links til os - de fleste af dem relativt nyindekserede og en god del af dem nærmest tudsegamle. Ingen af dem jeg har gået igennem her til aften (og jeg orkede ikke alle 1.940 sider) indeholder skjulte links til vores eller til andre websites. Men de indeholder et eller flere links til os - lige som vi linker fra vores hjemmeside til dem.
Det er ingen hemmelighed, at jeg betragter Mikkel de Mib som en af verdens dygtigste til
SEO - og samtidig som en person, der er helt og aldeles udenfor pædagogisk rækkevidde. Personligt er han mig fuldstændigt ligegyldig, men jeg følte mig nødsaget til at tage til genmæle, når han hænger den virksomhed, jeg er medejer af, ud for gerninger, vi ikke foretager os.
Den yderligere polemik om plagiering og om hvem der i øvrigt benytter sig af skjulte links eller ej er mig ligegyldig. Ingen af vores kunder er uvidende om det eller de links, der er til vores hjemmeside. Og om Mikkel de Mib mener, den slags links skal være der eller ej, er mig lige så ligegyldigt som hans andre holdninger er det.