Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremragende website synes flere vist..?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/19/2006 6:35:36 PM
Forfatter: Webkeglen

Det gaar vidst ud over andre end www.concept-i.dk :-) Prøve at se her:

Ok, det er noget der er til at forstå.... Der må være noget på spil der... Det bringer helt minder om da kronprinsen fik nyt website der var hugget fra en nordmand ;-)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:06

Normalt ville jeg ikke være så meget imod at flere websites har meget ens layout. Mange køber jo templates på eks. www.templatemonster.com - og hvis ikke man betaler for at få rettigheden til templaten, kan mange virksomheder jo i princippet have det samme udseende.

MEN, det hvor jeg synes at den bliver ulden i kanten, er når reklamebureauer og webdesignere ikke engang laver deres eget layout og bare køber en template. Ligesom ReFocus tydeligvis har gjort når man ser LinkMetro.com

Betyder det så, at hvis jeg får et website designet hos ReFocus, at de så bare shopper på templatemonster.com og smider mine tekster ind? Den tanke får jeg ihvertfald... Måske ubegrundet - håber jeg.

mvh Carsten

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:29
Dato: 4/19/2006 1:03:28 PM Forfatter: Peter F. Poulsen

Lige bortset fra den med kaffen (som jeg i øvrigt også selv tidligere har brugt..) så kan jeg overhovedet ikke se at der skulle være noget at komme efter.

Ikke engang på de 2 sider du stiller op mod hinanden.
Vil du ikke præcisere lïdt hvad du mener..jeg kan virkelig ikke se det.

Du synes altså ikke, at der på de to sider er et tydeligt sammenfald, mellem et ur der tikker, mens websiteejere mister kunder, der ikke har fundet sitet pga. dårlig optimering...???

Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:02

Der er da vidst merre man skal holle øje med hos Refocus.... Prøv at se her: http://www.demib.dk/bad-links-177.html#comment-211

Der bruger de skjulte lings til at få poppularitet i søgemaskiner og samtiddigt vil de støte en liste med firmaer der gør nettop det :-)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:22

1) Grundlæggende set kan jeg slet ikke se at der er tale om plagiater, og selv hvis man mener der er det, hvori består så beviset for hvem der plagierer hvem? Der skal sgu lidt mere kød på sådan en historie hvis den skal holde vand. Jeg vil gerne understrege, at jeg på ingen måde er tilhænger af direkte plagiater, og da slet ikke kopiering af andres ophavsretsbeskyttede materiale, men det kan jeg bare ikke se der er tale om her.

2) Google har, som eksempel, godt 23.000 danske websider indekseret, der alle benytter frasen "kaffe på kanden" - så igen, hvem plagierer hvem?

3) At der optræder 1 skjult link på en tilfældig side kan du ikke bruge som bevis for en skid. Jeg kunne jo f.eks. lave et skjult link til DIG - er du så ansvarlig for det? Naturligvis ikke. Der hvor skjulte links bliver et stort problem, og det er det min artikel som der henvises til ovenfor handler om, er når kunder bliver bedt om at tilføje disse links på DERES sider uden at blive oplyst om den forøgede risiko for udelukkelse af søgemaskinerne det giver. Prøv at se på sagen igen - det er LIGE præcis det Concept Interest gør. Jeg havde egentligt ingen intentioner om at hænge dem ud, men når mine artikler misbruges af folk der ikke gider læse dem ordenligt bliver jeg jo nødt til det. At Concept Interest på den måde, spænder ben for den optimering hos deres kunder de er hyret til er efter min mening 1000 gange værre end selv det værste plagiat - de ØDELÆGGER simpelt hen de kunders forretning som har betalt for det modsatte. Fy for satan, siger jeg bare. Jeg kan naturligvis tage fejl - Concept Interest kan jo have oplyst deres kunder om at disse links øger risikoen VÆSENTLIGT for at deres website bliver slettet af alle søgemaskinerne, men jeg tvivler stækt på det. Hvem ville sige ja til det, når det INTET gavner kunden selv? Men de er langt fra den eneste seo-virksomhed der laver den slags, og som sagt kan det være jeg bliver presset til at offentligøre flere af dem, hvis det er det der skal til for at sætte tingene i det rette perspektiv.

Næhh, du - hele denne tråd STINKER af simpel brødnid fra et par mavesure tabere.
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:07

Jeg er blevet gjort opmærksom på denne tråd, og den kan jeg ikke lade stå ubesvaret. Jeg har tidligere forladt dette forum - primært grundet Mikkel de Mib og lødigheden af debatterne. Dette indlæg er ikke en genindtræden som debattør her på amino.dk

1. Om der er tale om plagiering af vores hjemmeside på concept-i.dk eller ej, vil jeg lade andre bedømme. Der er ikke tale om plagiering i et omfang, der strider mod gældende lovgivning - den del af det er stoppet for længst. Så den sag er lukket for vores vedkommende - i øvrigt med hjælp fra von Haller, som Mikkel de Mib faktisk har anbefalet mig i sin tid.

2. Der er uden tvivl mange, der har kaffe på kanden.

3. Jeg ved ikke, hvad der ligger forud for debatten om de skjulte links - men jeg har set på din weblog nu, og der beskriver Refocus da, at den pågældende hjemmesides indehaver er vidende om det skjulte link til Refocus. Jeg er IKKE vidende om, at vi har skjulte links på vores kunders hjemmesider - jeg har netop tjekket en ekstra gang via "linkdomain:concept-i.dk" på yahoo.com (og det kan enhver jo selv prøve at gøre) og den angiver ca. 1.940 sider med links til os - de fleste af dem relativt nyindekserede og en god del af dem nærmest tudsegamle. Ingen af dem jeg har gået igennem her til aften (og jeg orkede ikke alle 1.940 sider) indeholder skjulte links til vores eller til andre websites. Men de indeholder et eller flere links til os - lige som vi linker fra vores hjemmeside til dem.

Det er ingen hemmelighed, at jeg betragter Mikkel de Mib som en af verdens dygtigste til SEO - og samtidig som en person, der er helt og aldeles udenfor pædagogisk rækkevidde. Personligt er han mig fuldstændigt ligegyldig, men jeg følte mig nødsaget til at tage til genmæle, når han hænger den virksomhed, jeg er medejer af, ud for gerninger, vi ikke foretager os.

Den yderligere polemik om plagiering og om hvem der i øvrigt benytter sig af skjulte links eller ej er mig ligegyldig. Ingen af vores kunder er uvidende om det eller de links, der er til vores hjemmeside. Og om Mikkel de Mib mener, den slags links skal være der eller ej, er mig lige så ligegyldigt som hans andre holdninger er det.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:12
Dato: 4/19/2006 10:06:58 PM Forfatter: Thomas R.
Jeg er blevet gjort opmærksom på denne tråd, og den kan jeg ikke lade stå ubesvaret. Jeg har tidligere forladt dette forum - primært grundet Mikkel de Mib og lødigheden af debatterne. Dette indlæg er ikke en genindtræden som debattør her på amino.dk

Hej Thomas

Jeg vil ikke blande mig i jeres fnidder fnadder, jeg sidder lige og har det så rart.
Men jeg bliver nødt til at sige, at jeg syntes det er lidt tøset at forlade Amino primært pga. 1 person. Men det er selvfølgelig bare min holdning..

Dbh Martin
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:16
Præcist! Det er din holdning, og den har du ret til - og respekt for den. Normalt er jeg faktisk heller ikke så tøset, men min tid er kostbar, og når jeg skal debattere med og mod personer som Mikkel de Mib, som uden blusel hænger min virksomhed ud for noget, som vi (efter min bedste overbevisning) ikke er skyldige i, prioriterer jeg anderledes. Egentlig en skam, for der er dælme mange søde mennesker på amino, men: So be it!
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:19
Har du overvejet at ignorere de personer du ikke bryder dig om?
Der er da også personer på Amino der irriterer mig og sådan er det også alle andre steder jeg opholder mig. Der vil altid være idioter, både i familien, vennekredsen, arbejdspladsen m.m.
Jeg syntes det er synd at folk som dig melder jer ud, blot pga. lidt modgang.

Nå nok om det, du er altid velkommen tilbage en anden gang.

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:24

Det tog mig ca. 1 minut at finde nedenstående skjulte links:

Så nu gider jeg altså ikke høre på det forbandede vrøvl mere - Concept Interest placerer skjulte links på deres kunders side - om de ved det eller ej, ved jeg ikke, men det burde de, for det øger risikoen for udelukkelse af søgemaskinerne alvorligt - og det er et ubestrideligt faktum!

Hvis man dummer sig offentligt er det absolut det bedste, enten helt at ignorere det, eller komme frem med sandheden - det er dumt at lyve videre, for det afsløres næsten altid af en eller anden nørd som mig :)
Side 2 ud af 4 (38 indlæg)