Der er lidt langt imellem, at man virkelig støder på websites, der for alvor "sætter sig"..! En sådan side har imidlertid reklamebureauet Concept Interest! Via Amino (hvor medejer af concept-i Thomas Rosenstand førhen var ivrig debattør) fandt jeg frem til siden, der gjorde stærkt indtryk på mig pga. det enkle og friske sprog, der alligevel kommunikerer et klart budskab! De enkle vendinger om kaffe på kanden osv. fik mig i den grad til at føle, at skulle jeg nogensinde få brug for et reklamebureau - skulle det blive hos Concept Interest jeg ville henvende mig! Hjemmesiden fik mig ganske enkelt til at føle mig velkommen - også som en mindre fisk! Jeg fik så brug for et bureau, og jeg har fået lidt hjælp fra Concept Interest!
I dag sidder jeg så og læser indlæg på Amino - og "dumper" i den forbindelse ind hos endnu et reklamebureau - nemlig refocus.dk! I første omgang uden at bemærke nogen lighed med Concept-i.dk`s hjemmeside, men ved gennemlæsning stod det mig mere og mere klart, at refocus.dk vist er ved at "låne" ikke så lidt inspiration hos konkurrenten Concept-i...! Eksempelvis er siden omkring logodesign hos refocus.dk bemærkelsesværdig meget lig concept-i´s...! Refocus har også "tryk" på deres tryksager...! Lidt Google-logo halløjsa under menupunktet søgemaskineoptimering - og jo minsandten også varmt kaffe på kanden.... |
Jeg kan sagtens se at der formentlig ligger mere end tilfældigheder bag de ens træk der er på de to sider, men jeg synes ikke man kan tale om nogen form for plagiat. Nu er det jo heller ikke nemt at vide hvad der ligger bag de fælles træk. En teori kunne være at begge sider et bygget op i samme cms ud fra samme grundtemplate. Det er selvfølgelig gætværk.
Når det så er sagt, så må jeg nok sige at jeg ikke havde samme "wow" oplevelse da jeg besøgte concept-i som du har haft, men det er jo også smag og behag
IMHO er der ikke grund til at stå skoleret fordi man har fælles menu struktur med en konkurrent.