Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fremragende website synes flere vist..?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er lidt langt imellem, at man virkelig støder på  websites, der for alvor "sætter sig"..!

En sådan side har imidlertid reklamebureauet Concept Interest! Via Amino (hvor medejer af concept-i Thomas Rosenstand førhen var ivrig debattør) fandt jeg frem til siden, der gjorde stærkt indtryk på mig pga. det enkle og friske sprog, der alligevel kommunikerer et klart budskab! De enkle vendinger om kaffe på kanden osv. fik mig i den grad til at føle, at skulle jeg nogensinde få brug for et reklamebureau - skulle det blive hos Concept Interest jeg ville henvende mig! Hjemmesiden fik mig ganske enkelt til at føle mig velkommen - også som en mindre fisk! Jeg fik så brug for et bureau, og jeg har fået lidt hjælp fra Concept Interest!

I dag sidder jeg så og læser indlæg på Amino - og "dumper" i den forbindelse ind hos endnu et reklamebureau - nemlig refocus.dk! I første omgang uden at bemærke nogen lighed med Concept-i.dk`s hjemmeside, men ved gennemlæsning stod det mig mere og mere klart, at refocus.dk vist er ved at "låne" ikke så lidt inspiration hos konkurrenten Concept-i...! Eksempelvis er siden omkring logodesign hos refocus.dk bemærkelsesværdig meget lig concept-i´s...! Refocus har også "tryk" på deres tryksager...! Lidt Google-logo halløjsa under menupunktet søgemaskineoptimering - og jo minsandten også varmt kaffe på kanden.... Jeg troede egentlig reklamebureauer levede af at udtænke nye idéer........
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 00:24
Der er en hårfin linie imellem at stjæle et design og så at lade sig inspirere af andres gode idéer.

Jeg kan sagtens se at der formentlig ligger mere end tilfældigheder bag de ens træk der er på de to sider, men jeg synes ikke man kan tale om nogen form for plagiat. Nu er det jo heller ikke nemt at vide hvad der ligger bag de fælles træk. En teori kunne være at begge sider et bygget op i samme cms ud fra samme grundtemplate. Det er selvfølgelig gætværk.

Når det så er sagt, så må jeg nok sige at jeg ikke havde samme "wow" oplevelse da jeg besøgte concept-i som du har haft, men det er jo også smag og behag

IMHO er der ikke grund til at stå skoleret fordi man har fælles menu struktur med en konkurrent.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 07:56
Dato: 4/4/2006 11:47:22 PM Forfatter:degner

Der er lidt langt imellem, at man virkelig støder på  websites, der for alvor ''sætter sig''..!

En sådan side har imidlertid reklamebureauet Concept Interest! Via Amino (hvor medejer af concept-i Thomas Rosenstand førhen var ivrig debattør) fandt jeg frem til siden, der gjorde stærkt indtryk på mig pga. det enkle og friske sprog, der alligevel kommunikerer et klart budskab! De enkle vendinger om kaffe på kanden osv. fik mig i den grad til at føle, at skulle jeg nogensinde få brug for et reklamebureau - skulle det blive hos Concept Interest jeg ville henvende mig! Hjemmesiden fik mig ganske enkelt til at føle mig velkommen - også som en mindre fisk! Jeg fik så brug for et bureau, og jeg har fået lidt hjælp fra Concept Interest!
I dag sidder jeg så og læser indlæg på Amino - og ''dumper'' i den forbindelse ind hos endnu et reklamebureau - nemlig refocus.dk! I første omgang uden at bemærke nogen lighed med Concept-i.dk`s hjemmeside, men ved gennemlæsning stod det mig mere og mere klart, at refocus.dk vist er ved at ''låne'' ikke så lidt inspiration hos konkurrenten Concept-i...! Eksempelvis er siden omkring logodesign hos refocus.dk bemærkelsesværdig meget lig concept-i´s...! Refocus har også ''tryk'' på deres tryksager...! Lidt Google-logo halløjsa under menupunktet søgemaskineoptimering - og jo minsandten også varmt kaffe på kanden.... Jeg troede egentlig reklamebureauer levede af at udtænke nye idéer........

Tja... det har jo altid været lettest at IMITERE fremfor at INNOVERE... (uden iøvrigt at gøre mig klog på ligheden mellem Concept-I og Refocus).

På engelsk funker det bedre ordspilsmæssigt: Imitators, not innovators ;-) - Imitators er især udbredt indenfor min branche, mit hovedinteressefelt.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:07

Nu ved jeg ikke om de har ændret deres side, men jeg ser altså ikke rigtig nogen ligheder, at der er noget google halløj under søgemaskine optimering er vel kun logisk, at der er kaffe på kanden i et reklame bureau er aldeles heller ikke underligt

Ja okay menuen står da i samme side, og der er en top, men så findes der uttallige sider der ligner hinanden.

Jeg er derudover enig med Morten i at jeg heller ikke fik en wow oplevelse da jeg besøgte hverken concept I eller refocus
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:23

Når vi snakker reklamebureauer, synes jeg at et af de lokale her i Hadsund er ret unikke. Se selv her: www.hoeg2.dk

De har lavet en lille hyggelig film under Fraklip, og der er også lidt sjov på Bagsiden...

Lars fra Hoeg er desuden en Amino

mvh Carsten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:28

Kaffe er på dansk et stærkt symbol på hygge og samhørighed, og jeg har selv brugt dette symbol i flere sammenhænge uden at kende de to reklamebureauer. Det er vel ikke så underligt, at to bureauers tilbud kan komme til at ligne hinanden - de er jo i samme branche. De fleste VVS-firmaer vil vel også reklamere med oliefyrtest og have det lille OR-logo på deres hjemmeside?

mvh Hans
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 10:45

Kaffen er meget brugt. Har selv klichéen med, men som illustration. Jeg synes mere den ultimative reklamebureau kliché er hunde. Næsten alle mindre bureauer på 5-50 ansatte har en køter. Og de har altid et billede af den på websitet. Men det må vel være for at vise de er nuttede. Næste udviklingsmæssige skridt må være panda''er. Eller koala bamser.

Men overordnet set ligner alle brancher hinanden. Der sælges den samme varegruppe med de samme begreber men til forskellige målgrupper. Adwords er det helt store buzzword for webdesignbaserede bureauer. Og så kan man altid læne sig op af google''s meget stærke brand.

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:56
Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 13:03

Lige bortset fra den med kaffen (som jeg i øvrigt også selv tidligere har brugt..) så kan jeg overhovedet ikke se at der skulle være noget at komme efter.

Ikke engang på de 2 sider du stiller op mod hinanden.

Vil du ikke præcisere lïdt hvad du mener..jeg kan virkelig ikke se det.
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:36
Side 1 ud af 4 (38 indlæg)