Jeg skal lave en lille opgave for Krifa (Kristelig fagforening) og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening. De arbejder meget for selvstændige og derfor er opgaven sjov. Så hjælp mig lige med at får afdækket en ting.
Ok, det her er simpelthen for mærkeligt. Det er ikke 10 minutter siden jeg meldte mig ind i Krifa.... Sender du hjernebølger ud sammen med dine produkter?
Ok, det her er simpelthen for mærkeligt. Det er ikke 10 minutter siden jeg meldte mig ind i Krifa.... Sender du hjernebølger ud sammen med dine produkter?
Stort alle i min familie er medlemmer af Krifa - grundet vores liberale syn på tingene - og vi har det svært med at blive dikteret af eks. 3F eller for den sags skyld betale for partistøtte gennem medlemskontigentet.
I min "yngre dage" da jeg var så heldig at være på det traditionelle arbejdsmarked blev jeg faktisk fyret grundet jeg ikke ville skifte fra Krifa til SID (som det hed dengang).
Jeg gjorde ikke noget ud sagen - var alligevel på vej videre udi livet som "min egen chef".
Har ellers ikke oplevet nogen problematik med at være associeret med Krifa - nu har jeg ganske vidst ikke været medlem af nogen fagforening/a-kasse i flere år - men husker deres blade - og nuvel, lidt kristent snak var der i bladet - men ikke noget at tage notits af ;-)
Lasse Burholt
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Umiddelbart vil jeg sige, at Krifa har gjort et større indtryk på mig end de mange andre a-kasser/fagforeninger.
En dag stod der en mand fra Krifa i døren til mit kontor, og spurgte om jeg havde 2 minutter. Nu elsker jeg at sable fagforeninger og a-kasser ned, for selvom de siger at de er iværksætter venlige, så ligger der som regel ikke så meget i det (se evt. tidligere debat om a-kasser). Og så er jeg den der slags kamikaze-iværksættere der kører helt uden sikkerhedsnet
Men Krifa-manden gik faktisk ind i kampen, og leverede saglige argumenter, og han ændrede måske lidt mit syn på a-kasser/fagforeninger. Han lagde ikke skjul på de begrænsninger der lå i deres ydelser som iværksætter (som eks. ASE og DANA ofte gør), og virkede meget reel. Hvis jeg en dag skulle blive ramt af fast arbejde, tror jeg sgu at jeg giver ham et kald...
Hvor mange af jer er medlem af en a-kasse for selvstændige? - Jeg har tænkt på om jeg burde få mit et "medlemsskab" - men det synes alligevel at være - måske ikke unødvendigt (lidt ligesom at "glemme" cykelhjelmen, den har ingen værdi overhovedet, så længe man holder sig i sadlen...) - men ihvertfald lidt la-la.
For jeg ved da fra egne erfaringer at den "nedre grænse" for hvornår man kan opfatte sig selv som "arbejdsløs" jo er - ja nærmest lige nul - underforstået, at når først man har fået smag for at være sin egen, så rejser man sig fra det træ man er faldet: Umiddelbart virker det for mig, som en vældig omstændig affære pludselig at blande en a-kasse ind i sin hverdag, hvis sin forretning er gået ned eller hvis man skyder den af...
Men - hvad er din mening om "os" selvstændige og så a-kasse back up?
Lasse
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Det er sgu meget sjovt at man kan sidde på færgen mellem Odden og Århus og se afstemningen jeg skal bruge om et par timer udvikle sig. Hurra for hotspots til lands og til vands :-)