Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af APS og Holding selskab... bosiddende i SE firmaet er i DK

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kare Amino'er!

Jeg haber I kan hjalpe mig med lidt advice! 

Jeg skal til at omdanne mit firma fra enkeltmandsvirksomhed til APS bl.a. da min kareste gaar med i det fuldtid og da jeg er flyttet til Sverige.

Umiddelbart vil jeg tror et holding ville vare det mest optimale da vi maske senere vil salge det nuvarende firma og investere i noget nyt. Derudover regner vi ogsa kraftigt med at flytte vak fra Norden inden for 5 ars tid.   

Mine sporgsmal lyder. 

1. Er der nogle umiddelbare problemer ved at have et APS i Danmark og et Holding selskab ogsa registreret i Danmark nar begge andelshavere er bosat i Sverige? (vi arbejder pa kontoret i Danmark alle ugens dage) 

2.  Er der umiddelbart et skattemassigt problem ved at vi er ansat i firmaet i Danmark nar vi ogsa er andelshavere i firmaet og bosiddende i Sverige?

3 . Kan jeg evt. blot nedligge mit nuvarende enkeltmandsvirksomhed da der regnskabsmassigt ikke er nogle egentlige aktiver tilstede (foruden et opsparet skattefradrag pa 100.000 jeg evt. kan opbruge for nedlagningen). 

3.b. hvis ikke hvordan faar jeg min kareste ind i APS'et uden skattemassige konsekvenser for nogle af os? 

Mvh, Anna  

P.S. Jeg HAR besluttet at det skal vaere et APS sa ingen tilbud/diskussioner/kommentarer om 'SaMBA'  eller offshore. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:19

Du får ikke noget SMBA eller offshore snak herfra.

1) Nej det er der ikke noget problem i. I bliver bare beskattet i Danmark af jeres lønindtægt. 

2) Heller ikke.

3) Hvis der ikke er noget skat forbundet med virksomheden så kan du nedlægge virksomheden og starte op i via en selskabsstiftelse hvor du samtidig har stiftet et holdingselskab over. Alternativt kan selskabet tænkes stiftet ved en skattefri virksomhedsomdannelse.  Da det er en dansk virksomhed du har under dansk beskatning vil du jo kunne bruge underskuddet til modregning i dine  kommende personlige lønindkomster fra det danske selskab.   

Vedr. kæresten er det på samme måde som i 3. Hvis der ikke er noget skat forbundet med et ophør/ en stiftelse kan i bare stifte et fællesejet selskab/holdingselskab. 

Iøvrigt er det jo ganske interessant at I når I evt. senere flytter tilbage til Danmark og har oparbejdet en pæn værdistigning i holdingselskabet - evt. via et salg - vil få en indgangsværdi på aktierne så I kun beskattes af den overskydende del. Særligt fordi svenskerne endnu ikke kender begrebet fraflytterbeskatning. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 30. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:14

Mange tak for svarene Bent! Jeg har last mange af dine saglige og brugbare besvarelser.

Jeg har stadig et urealiseret skattefradrag i firmaet pa omtrent 150.000 kr.. Men da vi netto rammer omtrent 500.000 i 2. halvar i ar. Kan jeg vel blot nedligge sa det nogenlunde passer med at jeg ikke mister fradrag?

Jeg forstar desvarre ikke rigtigt det med den overskydende vardistigning og fraflytter beskatningen ifht. Sverige. 

Bent har du en revisor/revisonsselskab du kan anbefale i kbh/nordsjalland ifht. revidering af vores fremtidige APS regnskaber?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:51

Det kan du ja.

Det andet er såmænd også lidt langhåret.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:55

Annalund:
Jeg HAR besluttet at det skal vaere et APS

Af hvilke grunde? 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)